Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 23:38   #101
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?

Nei, det er svært sjelden jeg blir sliten av Poden egentlig. Jeg blir bare sliten av å ha så tett skjema hver dag, og ikke noe fleksibilitet i livet mitt. :alene:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 00:05   #102
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg vil våge en påstand: Den som påstår at man aldri blir sliten av å ha unger rundt seg hele tiden, lyver.

Jeg blir veldig sjeldent sliten av ungene - jeg tar det igjen med å bli sliten av andre folk.

Gammel 13-12-10, 19:24   #103
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg i tillegg skal gjøre noe spesielt her hjemme så kan jeg bli sliten, for da er tar alt så dobbelt så lang tid... Lage kake, gjøre husarbeid, hjemmekontor osv.... Men ellers går det greit. Snart 4 åringen kan også være litt ute alene nå hvis storesøster passer på og de bare er rett utenfor her. Hvis jeg blir lei så tenker jeg på at de snart er store og jeg og gubben sitter her gamle og alene.. Også er det jo bare i helgene at vi er sammen med barna hele dagene da så det skal vi vel tåle!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 20:13   #104
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg liker navnet Agnes jeg altså, bare så det er sagt. Dette er rått kopiert. Blir det bedre om jeg bytter ut med et annet navn?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 21:10   #105
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg blir tidvis fryktelig sliten av ungene mine. Det er tyngre med snuppa enn med knerten. Alt er en kamp, i perioder.

Men det aller meste av tiden synes jeg at jeg har verdens nydeligste unger og nyter å være sammen med dem.

Gammel 15-12-10, 11:03   #106
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm.

Svært, svært sjelden. Jeg blir sliten av omstendighetene noen ganger, og av logistikkutfordringene, men jeg er ikke så mye sammen med barna mine som jeg skulle ønske jeg var, så jeg er da heller der at de gir meg energi enn at de gjør meg sliten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:22   #107
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja - definitivt.

Eller egentlig er det omstendighetene som gjør oss slitne, men akkurat nå er det barna som trykker på knappene. Har vært mye alene med dem i det siste, så nå rotter de seg sammen mot meg.

Bare-tre-dager-igjen til familiegjenforening.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:44   #108
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Ja!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:54   #109
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Å ja. :på sammenbruddets rand:

Jeg blir mest sliten av klenging og mammadalting; verst er det når han ikke vil sove i det hele tatt på dagtid, slik at jeg aldri får tid for meg selv. I alle fall når han er tydelig trøtt, hadde han bare vært uthvilt og blid hadde det jo gått bedre. På det området er han lik mora, ingen av oss er særlig hyggelige å omgås når vi er slitne. Han er ni måneder nå og er enten borrelås eller høyt og lavt, og det hender jeg føler jeg ikke får puste. Som i dag - jeg har ikke sovet mer enn noen få timer i døgnet på så lenge jeg kan huske, han vil ikke sove lur og bare sutrer, og jeg er for sliten til å gjete og bære og tilby den mest omfattende servicen. Hadde det ikke vært for morsinstinkt og at han innimellom smiler så vakkert, hadde han åkt rett ut.

Gammel 15-12-10, 12:17   #110
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Jeg var margsliten mange ganger da jeg bare hadde ett barn også. Og selv om det er åtte år mellom mine barn, og sekstenåringen stort sett er "selvgående", så blir jeg likevel sliten og lei mange ganger. Jeg orker nemlig svært lite mas og styr, og har ofte mer enn nok med meg selv, slik at barna ofte blir "forstyrrende elementer".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 12:19   #111
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Å ja. :på sammenbruddets rand:

Jeg blir mest sliten av klenging og mammadalting; verst er det når han ikke vil sove i det hele tatt på dagtid, slik at jeg aldri får tid for meg selv. I alle fall når han er tydelig trøtt, hadde han bare vært uthvilt og blid hadde det jo gått bedre. På det området er han lik mora, ingen av oss er særlig hyggelige å omgås når vi er slitne. Han er ni måneder nå og er enten borrelås eller høyt og lavt, og det hender jeg føler jeg ikke får puste. Som i dag - jeg har ikke sovet mer enn noen få timer i døgnet på så lenge jeg kan huske, han vil ikke sove lur og bare sutrer, og jeg er for sliten til å gjete og bære og tilby den mest omfattende servicen. Hadde det ikke vært for morsinstinkt og at han innimellom smiler så vakkert, hadde han åkt rett ut.

Sånn var det for meg første gangen også, jeg synes ikke det var hardt arbeid å ha barn eller at det var tungt å ha endret nattesøvn, men det der med å aldri være alene, det var stressende.

Men vet du hva, nå med barn nr 2 hvor jeg er vant til å bli mast på, vant til å ha mindre tid for meg selv, så er det faktisk mye mindre stressende. Nå er det "bare" meg og babyen, det oppleves som mye roligere, selv om man har storesøsken å ta seg av og hente i barnehage etc. i tillegg.

Gammel 15-12-10, 12:20   #112
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke av barna i seg selv, men omstendighetene. Og at man ofte må "passe på" når de er sammen. Regner med det ikke blir noe bedre med årene, siden søsken ofte krangler.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 12:35   #113
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Til tider. Mini er skikkelig mammadalt, så det går jo ikke an å spørre pappa om noe som helst. Eldste skal også alltid spørre meg, men hun er ikke mammadalt, så aner ikke hvorfor. Nå er jeg alene med dem mandag-fredag hver uke, så det har kanskje noe med det å gjøre.

Jeg er litt nazi-mamma på leggetid for å få litt alene-tid om kvelden, men jeg kjenner jeg gruer meg litt til den alenetiden forsvinner ja...

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 12:40   #114
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, det er sikkert og visst!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 14:31   #115
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er imponert over dere som aldri blir sliten av barna deres :bøyer meg i støvet:

JEG blir sliten i hvert fall. Aller mest sliten blir jeg av krangling mellom de to store og av at minstemor er som et lite frimerke på meg og vil bæres hele tiden. Ja, og at sistnevnte ofte våkner ørten ganger hver natt og at både hun og mellomste gjerne starter dagen mellom 05 og 05.30....

Men det er jo stor forskjell på å ha ett og flere barn, da. Hadde jeg bare hatt storesøster, tror jeg ikke hun alene hadde gjort meg sliten særlig ofte Alenetid med henne er slettes ikke slitsomt. Det er i kombinasjon med lillebror problemene oppstår. Lillebror kan være slitsom selv om han er for seg selv også, men det er klart at det også er veldig mye enklere. Minstemor er som hun er uansett om hun er alene eller i flerspann med de to andre.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 14:36   #116
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde aldri behov for fri eller ble sliten når jeg bare hadde storesøster.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 14:49   #117
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja selvfølgelig. Men det er egentlig nesten kun mellomste som gjør meg sliten. Han er en stor utfordring for oss.

Gammel 15-12-10, 15:15   #118
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hadde vært kjekt med en muteknapp på barna. Av og til kan støynivået bli så høyt at hadde vi hatt en desibelmåler ville det helt sikkert ha blinket rødt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 10:41   #119
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Våken netter, 2 barn som vil ha mamma for seg selv og krangling, gjør meg sliten. Ønsker noen minutter alene i sofaen. Er også nazi på legging, så jeg får gått på trening kl 20, det er deilig.

I helger og ferier er jeg mer avslappet, for da kommer fridager. Men i arbeidsuka er det slitsomt.

Gammel 16-12-10, 13:43   #120
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sliten?

Sliten innimellom ja. Helt normalt. Og av og til er det veldig deilig når kvelden kommer! Både for små og store

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.