|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, jeg er ikke kristen og er ikke medlem.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere i kirken på julaften?<-- Verken da eller ellers i året....
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, hverken på julaften eller resten av året så sant det ikke er dåp, bryllup, konfirmasjon eller gravferd. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei det gjør vi ikke. Er vokst opp med det iom at jeg har sunget i kor/ten sing,men nå koser vi oss hjemme. Det er alltid så kaos i kirken den dagen. Vi tar oss en runde rundt på gravene for å tenne lys, det synes vi er en fin tradisjon og gir oss tid til ettertanke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Går dere i kirken på julaften?Ja, vi går i kirken på julaften. Jeg syns det gir en så fin start på julaften. Kjekt å treffe venner og naboer og ønske god jul. Får julestemning av å synge julesangene. Og så ønsker jeg at barna kan se at det ikke bare dreier seg om gaver på julaften. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei. Jeg ble med foreldrene mine da jeg var yngre, men var overlykkelig den dagen jeg var gammel nok til å slippe.
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, jeg går ikke i kirken resten av året heller. Er dessuten meldt ut av statskirken. Det gjorde jeg da jeg ble 18 år. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Går dere i kirken på julaften?Ja vi går i kirken julaften.Guttene synger i kor som alltid pleier å delta på julaften så det har blitt en fin tradisjon. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går dere i kirken på julaften?
Vi går i den fineste arbeidskirken og velger den fremfor den gamle trekirken fra 1800-tallet julaften. Og når vi skal ha dåp nå så er det arbeidskirken vi vil bruke. Fordi den er en levende kirke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det kan jeg faktisk veldig godt skjønne, altså. Men for meg som ikke er kristen blir det annerledes. Jeg tror jeg hadde tenkt som deg hvis innholdet og samholdet var viktig. For meg er stemningen (bygning, lys og musikk) det viktigste. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Jeg er dypt uenig i at dette ikke skal være greit å si i en tråd som dette.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Går dere i kirken på julaften?"Nei, vi er ikke kristne på julaften heller " er ganske hånende å si, føler jeg. Spesielt når det er ens eneste svar på spørsmålet, og flere andre har svart at de går i kirka først.
|
|
|
#14 |
|
ræv med ører
Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, det gjør vi ikke. Ikke har vi tradisjon for det heller.
|
|
|
#15 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Går dere i kirken på julaften?For meg blir det helt feil å gå i kirken hvis jeg ikke "må" (jeg går i begravelser, dåp, konf. eller bryllup når jeg er invitert), jeg tror ikke på Gud og får sånn ekkelkvalm følelse av all slags forkynnelse og lovprising. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Tja. Jeg skjønner, men alle er ikke som deg. Jeg har hatt fine kirkeopplevelser til tross for forkynnelsen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Går dere i kirken på julaften?Jeg er helt uenig med deg, Kirsebær. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Går dere i kirken på julaften?Ja, det gjør vi. Jeg er vokst opp med det og kunne ikke tenkt meg en julaften uten. Vi er kristne både mannen og jeg.
|
|
|
#20 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Går dere i kirken på julaften?Fordi jeg jobber hver annen julaften, blir det ikke kirkegang annet enn når det passer for min del. Jeg har stor glede av å delta i kirkens julefeiring, og kan virkelig ikke huske at prekenen disse dagene er preget av særlig annet enn gode, positive ting. Forkynnelse og frelse tror jeg faktisk kirken har et større fokus på resten av året...
|
![]() |
|
|