|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
can-jur
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyet
Når du ser rett inn i et par barneøyne så skulle det egentlig si seg selv, men joda, vi sa i fra, men han ville ikke rette opp stolryggen.
![]() |
![]() |
#82 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetVi har nettop vært på Tenerife og flyturen ned var helt topp, jentene satt fint og tegnet eller såg på DVD. Og så sov de en liten dupp. Hjem igjen var det mer urolig, minste jenta løp i midtgangen store deler av turen, viss jeg prøvde å roe henne ned begynte hun å vræle. Og den jenta har en grusom høy stemme.
![]() |
#83 |
Bedreviter
|
Det er mye som ikke automatisk sier seg selv for andre, selv om en selv synes det virker helt opplagt, men hvis du først sa fra og han nektet å etterkomme ønsket, da fortjente han i grunn å bli lugget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetDette var en veldig rar diskusjon. Hva folk har "lov" til å ergre seg over...
![]() |
#86 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJa, godt sagt Polyanna.
![]() |
#87 |
Passiv
|
Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om støy fra barn. Jeg har jobbet for mange år i barnehage, så jeg rett og slett siler ut lydene jeg ikke liker |
![]() |
![]() |
#88 |
Kidding, right?
|
Jeg må sitere meg selv og korrigere litt, for jeg ser at jeg kan virke i overkant blærete her. Det jeg mener med å investere tid er rett og slett at når jeg fløy med ungene så gikk all tid med på å distrahere, underholde, hysje og kose - ikke mye tid til boklesing og taxfreeshopping og soving sånn som jeg har observert andre foreldre med bråkeunger har prioritert. Det er stress å fly med unger som oftest og man bør være innnstilt på at det er... annerledes enn prebarn.
![]() |
![]() |
#89 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#90 |
Yes, we can!!
|
Jupp, der er vi også. Eller. Jeg. Min mann, derimot...
![]() |
#91 |
Hertuginne
|
Det er det samme som vi har gjort, og med storebror fungerte det helt perfekt. Med lillesøster, not so much. Hun er en helt annen type enn storebroren og lar seg dårlig avlede, men vi gjør vårt beste. Men som konsekvens av at lillesøster er som hun er, har vi valgt å holde reiseaktiviteten våre begrenset til korte (maks 2 timer) flyturer, for vår og hennes del. Nå er vi kommet så langt at to timer går sånn noenlunde greit, og vi satser på at vi snart kan være ville og gale og ta en utenlandstur.
![]() |
#92 |
Hertuginne
|
Det har jeg sett med egne øyne flere ganger, og blir like
![]() |
#93 |
frakoblet
|
Hadde bare alle vært som oss. Sukk.
![]() |
#94 |
Kidding, right?
|
Ja, min mann blir ofte oppgradert og sånn han, sånn at han slipper unna.
![]() |
![]() |
#95 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg kan ikke fatte og begripe hvordan enkelte foreldre kan overse at ungene virkelig er til sjenanse for andre, som i skrekkeksemplene over, feks. Det er jo helt fjernt!
![]() |
#96 |
Glamorøs
|
Nettopp. Jeg syns det er ganske slemt mot barna også jeg, å bare overlate dem til seg selv på et fly. Glitterbarnet elsker heldigvis å fly, men han kan bli litt gira, og jeg så at endel bleknet og bet tennene sammen da han jublet "VI DETTER NED!
![]() |
#97 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg satt en gang halve flyturen fra nordnorge og hjem og prøvde å roe ned en superkrakilsk lillesøster. Ingenting hjalp, ikke amming, ikke smokk, ikke byssing, ikke leker eller noe som helst. Til slutt gav jeg opp og satte den hylende bylten på fanget mitt mer ryggen hennes mot meg. Da tok det to minutter og så sovnet hun, fem minutter før landing. Da var jeg over middels svett, ja.
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Åh, dette opplevde vi i sommer og jeg har fremdeles mareritt om det. Jentungen på 2 år var med på fly for første gang, og satte i og hyle allerede før vi tok av. Med en gang skiltene med "fest setebeltet" var slukket så byttet jeg og mannen på å ha henne i fanget, prøve å avlede henne med mat, drikke, bok, film, dukke og å bære henne. Ingenting hjalp og til slutt var hun helt overtrøtt av å skrike sånn, men fikk ikke til å sove. Da var det lite trivelige kommentarer å få gitt, allerede etter 5-10 minutter i luften kom flyvertinnen løpende og var rimelig morsk og spurte om vi ikke kunne få ungen til å være stille, for det var jo så slitsomt for de rundt. Jo takk, det var ikke videre avslappende for oss foreldre heller, men vi prøvde da alt vi kunne for å få henne til å roe seg. Jeg hørte folk rundt mumle om drittunger og at de ikke hadde betalt i dyre dommer for flybilletten for å høre på en jævla grinunge hele veien til Gran Canaria.
![]() |
#99 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetBarbarella: er det sant? What? Fy fader, skjønner ikke voksne mennesker at det ikke bare er å få en unge til å tie stille på kommando? Hva mener de man skal gjøre, slå ungen i svime?
![]() |
#100 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetMen en annen ting: Ifjor fløy jeg (for) nær et par med en unge som var under to år, og som hadde "sitte-på-fanget"-billett. Problemet var at denne ungen nektet å sitte på fanget - høylydt - hele tiden. Hyyyyl - "Jeg viiiil ikkke siiitttæææ på fangææe!" Foreldrene forklarte oppgitt at "sånn var hun alltid, hun hatet å sitte på fang eller bli holdt på/igjen". Da skiltet med setebeltet gikk av så slapp de ungen løs, bokstavelig talt. Utrolig slitsomt, ungen gikk feks og pillet på alle på midtgangen.
![]() |
![]() |
Emneord |
baby, barneskrik, fly |
|
|