Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ergrer seg over barn som skriker på flyet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-10, 22:09   #41
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyet

Jeg får fullstendig angst med tanken på en "barnesone" for jeg er temmelig sikker på at enkelte ville ta det som et tegn på at de overhode ikke hadde behøvde å roe ungene på turen, og at det dermed ville eskallert til et flying hell :grøss:. Ikke pokker om jeg hadde booket billetter der frivillig.

Gammel 24-03-10, 22:12   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke heller barnesone høres noe spesielt tiltalende ut. Stort sett så går det jo greit med barn på tur, det er bare slitsomt akkurat de gangene man er maks uheldig med nærmeste medpassasjerer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:12   #43
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Egen avdeling for folk med unger under 10 år? Lag heller en egen avdeling for de som ikke tolererer unger. :nemlig. Mine unger oppfører seg eksemplarisk omtrent 100% av tiden vi er i lufta, og jeg vil ikke særbehandles fordi det kan hende de et par ganger lager litt mer lyd enn det noens ører aksepterer.

Jeg synes en 10-års grense er i drøyeste laget. De fleste unger klarer å oppføre seg på et fly (så lenge de har oppegående foreldre) lenge før de er 10 år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:21   #44
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Fritt for å IKKE sitte på raden foran "ungeseksjonen"!

Selv synes jeg det er 1000 g verre å ha eget barn som skriker, enn andres. Vår er ganske flink på fly, men en gang fikk han hånd- og munnsyken m feber da vi reiste. Han skrek non stopp Norge - london. helt jævlig. og vi skjønte ikke at han hadde vondyt og var syk, ergo hadde vi heller ikke med paracet eller tenkte på å gi det.

Gammel 24-03-10, 22:23   #45
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

ergo hadde vi heller ikke med paracet eller tenkte på å gi det.

Paracet og nesespray er et must for alle som flyr med barn. Uansett.

Og bleier til bleiebarn. *Husker med gru de to timene fra Amsterdam med mor+barn som trengte bleieskift som mor hadde lagt i kofferten...*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:28   #46
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, man lærer så lenge man lever. Uansett tenkte vi ikke tanken underveis, så hadde vi hatt det med hadde han sikkert ikke fått - fordi vi ikke skjønte at han hadde vondt. derimot, har vi jo lært...

Gammel 24-03-10, 22:28   #47
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Mine unger oppfører seg eksemplarisk omtrent 100% av tiden vi er i lufta, og jeg vil ikke særbehandles fordi det kan hende de et par ganger lager litt mer lyd enn det noens ører aksepterer.

Mens jeg vil ikke særbehandles fordi jeg har en unge som ikke oppfører seg som alle andre
Men samtidig - jeg ser jo poenget da. For det første fordi jeg SELV ikke liker å reise med unger som lager ståk, og for det andre fordi jeg heller vil ikke at mitt barn skal plage andre. Derfor ber jeg jo om særbehandling når vi er ute og reiser - for å gjøre problemet så lite som mulig for omgivelsene.
Men hvor går grensen for å puttes i annerledes-klassen da? Alder? Desibel-volum? Foreldres vurdering? Ungen ser kranglevoren ut? etc...
Og hvem skal bestemme?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:31   #48
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og bleier til bleiebarn. *Husker med gru de to timene fra Amsterdam med mor+barn som trengte bleieskift som mor hadde lagt i kofferten...*

...tilføyer POSER til bleiene! Hva er den greia at alle mødre synes bæsjen til barnet sitt er så fascinerende at man ikke synes det gjør det minste å levere bæsjeproduktet direkte i hånden til kabinpersonalet, helst med bæsj tytende ut, UTEN pose.... eller enda verre, putte den i stollommen på setet foran

Gammel 24-03-10, 22:33   #49
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Alle mødre, du liksom....

Vi har flydd mye, men skifter bleie på do, MED pose.

Gammel 24-03-10, 22:33   #50
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

...og hva med fedre?

Gammel 24-03-10, 22:36   #51
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Alle mødre, du liksom....

Vi har flydd mye, men skifter bleie på do, MED pose.

ok, ikke alle, men mange. Svært mange. Tro meg, jeg har tatt i mot myyyye bæsj. Jeg har også hundrevis av ganger måttet fortelle foreldre at det ikke er spesiellt hyggelig overfor medpassasjerer at de velger å skifte bæsjebleie i flysetet under måltids-serveringen.....

Gammel 24-03-10, 22:37   #52
Elin

Elin sin avatar

Standard

...og hva med fedre?

Djeez.... Jada, fedre også! Like ille.

Gammel 24-03-10, 22:39   #53
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplevde to bleieskift med bæsj involvert sist jeg fløy. To ulike mødre. Nå har jeg ikke så problemer med bæsjebleier, for de bråker ikke så fælt. Dunking i setet og masing og skriking, derimot.

Gammel 24-03-10, 22:51   #54
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Mens jeg vil ikke særbehandles fordi jeg har en unge som ikke oppfører seg som alle andre
Men samtidig - jeg ser jo poenget da. For det første fordi jeg SELV ikke liker å reise med unger som lager ståk, og for det andre fordi jeg heller vil ikke at mitt barn skal plage andre. Derfor ber jeg jo om særbehandling når vi er ute og reiser - for å gjøre problemet så lite som mulig for omgivelsene.
Men hvor går grensen for å puttes i annerledes-klassen da? Alder? Desibel-volum? Foreldres vurdering? Ungen ser kranglevoren ut? etc...
Og hvem skal bestemme?

Håper ikke det smiler var til meg for jeg synes ingen skal særbehandles. Med mindre de ber om det selv da, slik du gjør. Eller, jeg hadde jo ikke syntes det var ok å sitte ved siden av en som var så stor at h*n tok halve mitt sete også, det må jeg innrømme. Men hvem skal bestemme, og hvor går grensen. For folk har jo ulike genser. Jeg feks blir mest irritert over de som på død og liv skal prate hele tiden. Dvs ikke alltid da, bare de gangene de ikke har noe interessant å prate om

Men jeg har virkelig, virkelig ikke noen tro på barnesoner, med mindre de burer ungene inn i et lydtett rom. Alene.

Gammel 24-03-10, 22:56   #55
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

ok, ikke alle, men mange. Svært mange. Tro meg, jeg har tatt i mot myyyye bæsj. Jeg har også hundrevis av ganger måttet fortelle foreldre at det ikke er spesiellt hyggelig overfor medpassasjerer at de velger å skifte bæsjebleie i flysetet under måltids-serveringen.....

bleieskift out in the open, ja. Den sliter jeg også med. Opplevde en gang noen som gjorde det på et restaurantbord (ikke vårt selskap). Det er virkelig over grnsen for meg. Langt over også. :grøss: Husker enda den gangen svigerinnen min skiftet på ungen på kjøkkenbordet mitt. Drittbleie not overhode ikke forstod hintet da jeg ilte til for å si at det var god og varmt på badet og at jeg kunne legge et håndkle på vaskemaskinen.

Gammel 24-03-10, 23:05   #56
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...tilføyer POSER til bleiene! Hva er den greia at alle mødre synes bæsjen til barnet sitt er så fascinerende at man ikke synes det gjør det minste å levere bæsjeproduktet direkte i hånden til kabinpersonalet, helst med bæsj tytende ut, UTEN pose.... eller enda verre, putte den i stollommen på setet foran

Skifte bæsjebleie i flysetet?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 23:06   #57
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skifte bæsjebleie i flysetet?!

Helt vanlig. Nesten dagligdags faktisk.

Gammel 24-03-10, 23:09   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt vanlig. Nesten dagligdags faktisk.

Også på fly som har stellebord på toalettet? Jeg slutter visst ikke å forundre meg over mine medmennesker.

Jeg synes jeg var i overkant hensynsløs da jeg skiftet bleie med åpen dør i et Widerøe-fly for noen år tilbake. (Det var banna bein ikke plass til både meg, vasken og toåringen hvis jeg ikke sto i døråpningen.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 23:16   #59
Nefertiti
Aktiv

Nefertiti sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Jeg ergrer meg absolutt ikke over gråtende barn på fly. Men jeg synes synd på barna som ikke klarer å roe seg, uansett om det er tette ører, trøtthet, sitte alene på sete med belte, klarer-ikke-å-sitte-rolig, trass eller noe annet som forårsaker gråten. Jeg har bare lyst til å hjelpe til med å trøste dem jeg...

Det skal sies at jeg har lav toleranse for gråt og jeg synes det føles ut som en liten uendelighet (på vegne av barnet) før noen klarer å finne de rette virkemidlene for å stanse gråten (f.eks. sang, byssing, trøst, prat, lek, underholdning, soving, mat og drikke, etc). Jeg forstår samtidig at noen barn gråter lettere og mer enn andre, og dermed er vanskeligere å trøste, men min sympati i disse situasjonene ligger uansett hos barna

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 23:19   #60
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Jessica - det er ikke personangrep. Du evner ikke å se at andre kan ha problemer med noe du fikser ganske greit. Og det er trangsynt i min bok.

Emneord
baby, barneskrik, fly

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.