Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 13:02   #81
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Akkurat nå tør jeg ikke fortelle dere mere, så det så.

Vi hadde tenkt på en helt vanlig katt, men har også vurdert Sibirkatten som jo er allergivennlig i utgangspunktet + innekatt.

Gammel 04-11-08, 13:03   #82
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med en vanlig utekatt synes jeg det blir litt sært å ta hensyn til naboen. Jeg har bare hatt hannkatter og de har nok vært mindre til sjenanse til nærmeste naboer enn til folk langt unna med hunnkatter ...

Hvis du vil ta spesielt hensyn til naboen går det kanskje an å ha innekatt?

Jeg synes det er vanskelig med allergier hos andre, det er veldig stor forskjell på lette plager og mer alvorlige plager. Jeg synes lette plager er overkommelig, mens alvorlige plager bør/må man ta hensyn til. Selvrapportering er også vanskelig å stole på ...

Gammel 04-11-08, 13:03   #83
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Dog....HVIS middelet virker som det skal, så er det jo uproblematisk for alle. Allergimessig i hvert fall.

Poenget er jo at det vet du jo ikke helt sikkert.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 13:04   #84
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Poenget er jo at det vet du jo ikke helt sikkert.

Ikke mer enn de som har utviklet middelet nei. Og testet det.

Gammel 04-11-08, 13:05   #85
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Har dere noen mulighet å låne en slik katt for en periode?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 13:07   #86
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Har dere noen mulighet å låne en slik katt for en periode?

Sibirkatt eller smørekatt?

Jeg har ei på jobb med smørekatt og vi får liksom ikke lånt den helt hit. Den kan vel stikke av? Kan man stenge inne en katt som er vant til å være ute, bare i noen dager? Vil den ikke gjøre fra seg og gå bananas i stua?

Gammel 04-11-08, 13:07   #87
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Selvrapportering er også vanskelig å stole på ...

Uff det er en type holdning som gjør det vanskelig for allergikere. En ting er at man må legge ut i det vide og det brede om hvorfor man ikke skal komme i kontakt med det man ikke tåler, men så er det også frykten for at andre tenker "hun overdriver sikkert, det skader vel ikke med litt hvetemel" (som i i mitt tilfelle). Hva stoler du på egentlig? Hvis vedkommende sier "jeg havner på sykehus hvis jeg får i meg nøtter", stoler du på det?

(Vet jo at jeg overdramatiserer her nå )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 13:08   #88
Lyra
Gizmor

Lyra sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Naboen min der vi bodde før var også "allergisk" mot katter. Det viste seg at hun er hysterisk redd for katter. Vi hadde katt da vi flyttet inn.
Vi hjalp til med å kjøpe midler for å skremme vekk katten fra eiendommen hennes, og hjalp til så godt vi kunne med å holde vekk katten når hun var i nærheten.
Jeg ønsket henne uansett ikke inn i huset, så det var like greit.

Jeg hadde vært mer skeptisk til utgangspunktet - nemlig den allergiske mannen. Tror jeg heller ville satset på andre husdyr.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 13:12   #89
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Som mor til et hyperallergisk barn ville jeg satt pris på om gode venner/naboer ikke anskaffet seg husdyr dersom de fortsatt ville ha besøk av oss. Men det er ikke noe man kan forvente, selv om man kan ønske det.
På den annen side hadde jeg forøvrig aldri tatt et dyr i hus så lenge en i huset var allergisk. det kan fort bli så mye mye mye verre. *erfart*

Gammel 04-11-08, 13:14   #90
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Uff det er en type holdning som gjør det vanskelig for allergikere.

Og det som er enda verre, er at jeg tenker ikke spesifikt på allergikere nå, men generelt. Enkelte elsker å overdrive. Sorry, Sam, men det er sant.

Gammel 04-11-08, 13:17   #91
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har ikke noen dyr, og vi har 2 mål tomt. og huset str langt fra naboene men enda er naboene sine katter på vår tomt

Men til saken, om dere vil ha katt så kjøp dere en katt.
Jeg kunne ha tenkt meg en helleBirma(innekatt) om jeg hadde tålt det.
Tante har det, og hun har laget katteinnhegning ute Så kattene får litt ludt men ikke stikker av eller andr dyr kommer inn der.

Gammel 04-11-08, 13:18   #92
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

På den annen side hadde jeg forøvrig aldri tatt et dyr i hus så lenge en i huset var allergisk. det kan fort bli så mye mye mye verre. *erfart*

Been there, done that, levert dyret fra oss. Allergikeren ble mye bedre, både i forhold til astma og allergi. Dette var et dyr som var allergivennlig og som vi hadde testet ut (hatt på hjemlån over en periode) før vi anskaffet det.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 15:27   #93
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke kjøpt et vertikaltdelt hus om jeg var hyperallergisk mot pelsdyr, syrinbusker osv.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 16:35   #94
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har hørt folk har blitt fornærma over at "folk ikke vil komme på besøk fordi de liksom er så allergiske".

Jeg også. Det er dessverre mange som tror allergi er bare innbilning og fjas. For oss som har allergikere i familien er det veldig leit og usosialt at det er mange vi rett og slett ikke kan besøke, både av venner, familie og bekjente.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 16:43   #95
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg ville også tenkt på naboen. Hvis dere går til anskaffelse, må det jo bli deres ansvar at katten ikke forurenser hennes bo-miljø, og hvor enkelt er det egentlig?

Hvis jeg hadde vært hyperallergisk og nabokatten hadde krøllet seg opp i mine hagemøbler eller sneket seg inn i huset mitt, hadde den katten fått en behandling den sent ville glemt ...

...I stedet for å sette den pent ut igjen og snakke med naboen om problemet?
(Ja, for det er i så tilfelle naboens problem og ikke kattens!)
Jeg kan love deg at om min katt hadde sneket seg inn hos deg og du hadde gitt den juling, hadde du fått en overhøvling du sent ville glemme ...

Gammel 04-11-08, 16:44   #96
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt folk har blitt fornærma over at "folk ikke vil komme på besøk fordi de liksom er så allergiske".

Jeg har en mann som er allergisk mot hund og katt og kjenner meg litt igjen på dette. Ikke at folk blir fornærmet egentlig, men kan føle seg avvist om vi sier at det ikke passer å komme så ofte på besøk. For selv om de støvsuger og han medisinerer seg det han klarer, og vi passer på å ta av oss alle hårete klær og putter dem i vaskemaskinen med det samme vi kommer hjem, så blir ofte natten dårlig for oss begge. Og det skjønner folk ikke.

Gammel 04-11-08, 16:48   #97
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

...I stedet for å sette den pent ut igjen og snakke med naboen om problemet?
(Ja, for det er i så tilfelle naboens problem og ikke kattens!)
Jeg kan love deg at om min katt hadde sneket seg inn hos deg og du hadde gitt den juling, hadde du fått en overhøvling du sent ville glemme ...

Tja, man har jo ikke lov til å jule opp dyr. Men jeg hadde nok prøvd å skremme katta ut ja, sånn at den ikke hadde hatt lyst å gå inn der igjen. For det virker, katter går ikke inn der de har blitt skremt.

Gammel 04-11-08, 17:00   #98
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har en mann som er allergisk mot hund og katt og kjenner meg litt igjen på dette. Ikke at folk blir fornærmet egentlig, men kan føle seg avvist om vi sier at det ikke passer å komme så ofte på besøk. For selv om de støvsuger og han medisinerer seg det han klarer, og vi passer på å ta av oss alle hårete klær og putter dem i vaskemaskinen med det samme vi kommer hjem, så blir ofte natten dårlig for oss begge. Og det skjønner folk ikke.

Hva sier man til besteforeldre som ikke kan la katten være ute når vi er på besøk da? Det avhjelper litt på reaksjonene at katten ikke går omkring og gnir seg på oss, selv om det selvfølgelig er allergener på møbler og slikt. Jenta vår har ved flere anledninger reagert med nyseanfall som ikke vil gi seg selv med allergispray, eller røde øyne som ikke blir bedre med medisiner. Allikevel kan de ikke la være å ta inn katten.

Gammel 04-11-08, 17:03   #99
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg hadde ikke kjøpt et vertikaltdelt hus om jeg var hyperallergisk mot pelsdyr, syrinbusker osv.

Det er et godt poeng

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 17:08   #100
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kanskje hyperallergiske burde få botilskudd slik at de kunne kjøpe seg eneboliger hele gjengen?

Minst, jeg synes de burde fått hver sin lille øy.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.