Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ny sukkerfri/sunn uke

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-08, 14:26   #81
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny sukkerfri/sunn uke

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Forresten så bakte jeg i dag. Nesten-kanelsnurrer, men jeg hadde hvitløkssmør utover leiven og drysset revet ost oppå før jeg rullet den sammen og skar i skiver. Ost- og hvitløks-snegler. Kjempegode, og heelt sukkerfrie.

De kan du lage når jeg kommer på besøk neste gang. Smør med ekstra hvitløk, og masse ost.

Faen, nå ble jeg sulten.

Ellers har jeg ikke syndet så ekstremt masse denne uken, men det har blitt en is til dagen. Hallo, der er jo sikkert seksti grader i skyggen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 17:36   #82
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har holdt meg helt i skinnet, men i dag er jeg skikkelig fysen! Bare å holde ut en uke til nå, så skal jeg kose meg med en IS!

Gammel 05-06-08, 21:02   #83
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var nede i sentrum i dag, fordi det var svæær parade, de har "bygd" om Sandnes sentrum for dette (lagt gressplener midt i veibanen osv), og datteren min skulle delta i den, så da ble det en liten "fest-dag". Jeg spiste litt smågodt da, men til mitt forsvar så GIKK jeg med vogna ned til sentrum (20 minutter ca, rask gange) og svettet tonnevis pga. varmen, så de sjokoladebitene er nok forbrent for lenge siden hehe.

Gammel 05-06-08, 21:07   #84
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag har det vært en dårlig dag. Det begynte med at eldstemann var syk og måtte være hjemme. Dermed gikk morgentrimmen i vasken. Jeg har forsåvidt spist sunt mesteparten av dagen, men jeg måtte bake muffins til bursdagsfeiring, og før jeg visste ordet av det så hadde jeg spist to for å "smake" - jeg glemte meg rett og slett helt av - er det mulig!?!
Får se om jeg rekker å gå meg en tur før jeg tar kvelden her. Jeg har jo veiing i morgen og alt

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 22:16   #85
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Onsdag gikk bra. Merker at det er enklere å holde seg unna snop og annen sukkermat nå. Gikk rundt i butikken nå i kveld og kjøpte ikke noe usunt til meg selv, bare litt popcorn til gubben.

Jeg vet jeg klarer å være flink, så lenge jeg lar være å kjøpe masse usunt selv. Problemet oppstår når jeg først begynner å kjøpe snop på hverdagene selv. Da blir det bare mer og mer, oftere og oftere. Klarer jeg å holde meg til lørdagsgodt så er mye gjort.

Gammel 06-06-08, 09:34   #86
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

I går ble jeg veldig stolt av meg selv, altså. Var ferdig med eksamen, noe jeg feiret med vannmelon og øl (to stk.). På vei hjem fra kafé, møtte jeg min far og hans fru som satt i hagen hos et vennepar og spiste rabarbrapai med is til. Jeg slo meg ned og hilste på. Satt der i over en time, men holdt meg unna både kake og is.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:48   #87
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har fortsatt ikke spist noe godteri siden 19 mai, det går veldig greit, har ikke lyst på det en gang, tror det ville vært verre å holdt seg unna sjokolade om vinteren.
Is har jeg heller ikke spist, den siste isen jeg spiste var vel 17 mai, og da var det soft-is i kjeks jeg spiste.

Gammel 06-06-08, 11:55   #88
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg merker også at det går veldig greit å holde seg unna godteri, kaker og is nå. Deilig følelse!! Jeg klarte fint å holde meg unna vaflene i kantina nå i dag

Vi skal på hyttetur i helga og da unner jeg meg litt utskeielser i morgen. I kveld blir det grilling når vi kommer fram til hytta - med middag i magen så går det fint å holde seg unna snacks og sjokolade i kveld. Det kan hende at jeg unner meg en saftis på turen oppover

God helg til hele gjengen! Håper at dere henger med neste uke også!

Gammel 06-06-08, 12:23   #89
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg merker også at det går veldig greit å holde seg unna godteri, kaker og is nå. Deilig følelse!! Jeg klarte fint å holde meg unna vaflene i kantina nå i dag

Vi skal på hyttetur i helga og da unner jeg meg litt utskeielser i morgen. I kveld blir det grilling når vi kommer fram til hytta - med middag i magen så går det fint å holde seg unna snacks og sjokolade i kveld. Det kan hende at jeg unner meg en saftis på turen oppover

God helg til hele gjengen! Håper at dere henger med neste uke også!

God helg og hyttertur. Spis is med god samvittighet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 17:09   #90
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg har klart meg bra denne uka syns jeg, med unntak av noen saftis. Men det er jo så jækla varmt at jeg har ikke sjanse til å stå imot!!! Imponert over alle dere som er HELT avholds!!!

Gammel 06-06-08, 22:23   #91
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Fokuset mitt er faktisk litt vekk fra godteri, det er bra. Synes jeg har klart meg bra i forhold til is og, men i varmen er det godt med iskald cola zero når jeg er sommest utslitt.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:56   #92
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her går det kjempebra, har ikke planer om noe godteri i kveld eller. Har ikke lyst på det i det hele tatt, og det er helt sant Tror det blir verre å holde seg vekk fra sjokolade da det ikke er så varmt som nå. Går greit uten is også, men nå i varmen så koser jeg med med litt vannmelon nå og da i stedet. og selvfølgelig tab x-tra.

Har gått ned 1,6 kilo i vekt siden mandag også 5,2 kilo siden 20 mai.

Gammel 07-06-08, 16:41   #93
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere er jo kjempeflink! Jeg har spist litt kaker torsdag og fredag, men jeg har holdt meg unna snop og brus uten problem. Jeg gikk ned 0.2 kg denne uka - totalt 1.8 kg på disse to ukene. Det er en start hvertfall.

Gammel 07-06-08, 18:00   #94
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er fortsatt uten snop! På torsdag skal jeg unne meg deilig is.

Gammel 08-06-08, 18:37   #95
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sprakk tidlig i uka og har holdt sprekken ved like, for å si det slik. Jeg har derfor ikke rapportert, men innrømmer mine synder!

Gammel 08-06-08, 18:51   #96
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Onsdag gikk bra. Merker at det er enklere å holde seg unna snop og annen sukkermat nå. Gikk rundt i butikken nå i kveld og kjøpte ikke noe usunt til meg selv, bare litt popcorn til gubben.

Jeg vet jeg klarer å være flink, så lenge jeg lar være å kjøpe masse usunt selv. Problemet oppstår når jeg først begynner å kjøpe snop på hverdagene selv. Da blir det bare mer og mer, oftere og oftere. Klarer jeg å holde meg til lørdagsgodt så er mye gjort.

Stikka74 sa det meget godt. Slik er det. Kan ikke kjøpe inn en ting, for er det i hus, så finner jeg på tusen elendige unnskyldinger for å kunne ta bare litt...og litt...og litt. Etter at det er spist, så får jeg lyst til å kaste opp!
Derfor - ingen ting ihus med mindre det er tillatt å spise det - altså lørdag, og KUN lørdags kveld.

Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 20:03   #97
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Har klart meg helt uten snop denne uken også.

Gammel 08-06-08, 20:08   #98
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Palmen: Sprekken blir ikke mindre av at du ikke forteller det i tråden. Godt du tok til vett og rapporterte til slutt.

Her går det fortsatt veldig bra! Men kommer ikke til å kjøre så hardt fremover, man må jo unne seg noe og. Planen fremover er en is i uka og en snopedag. Men bare litt snop da.

Gammel 08-06-08, 20:27   #99
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Stikka74 sa det meget godt. Slik er det. Kan ikke kjøpe inn en ting, for er det i hus, så finner jeg på tusen elendige unnskyldinger for å kunne ta bare litt...og litt...og litt. Etter at det er spist, så får jeg lyst til å kaste opp!
Derfor - ingen ting ihus med mindre det er tillatt å spise det - altså lørdag, og KUN lørdags kveld.

Målet er at jeg etterhvert skal klare å skjønne at snop kan ligge i skapet uten at jeg MÅ spise alt med en gang, men foreløpig tar jeg ikke sjanse på å ha noe liggende. Jeg har spist litt potetgull i helga, men har klart å styre unna sjokolade. Jeg er verst når det gjelder søtsnop. Spiser til jeg blir kvalm, så venter jeg til det gir seg litt -så spiser jeg enda litt til.
Jeg merker at jeg ikke er så fysen nå som jeg var for 2 uker siden, så dette hjelper - det er sikkert! Gikk ned bare 0.2 kg denne uka, totalt 1.8 siden starten.

Gammel 08-06-08, 21:28   #100
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er godt fornøyd med uken, til tross for litt kakespising i helgen. Men er det bursdag, så er det bursdag - bare synd det kommer så mange nå i juni...

Jeg er med neste uke også, selv om det blir litt kake både tirsdag og fredag og sannsynligvis litt snoping i helgen (Uff, dette høres aldeles ikke bra ut... Men fokus de øvrige dagene er viktig likevel. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.