Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ny sukkerfri/sunn uke

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 21:23   #41
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny sukkerfri/sunn uke

Jeg har sprukket i dag, har spist is. Har egentlig funnet ut at jeg skal unne meg is når det er finvær, men i litt mindre mengder enn før da.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:48   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde først det sto "ny sukkerfri/sunn kake", og nå som jeg oppdaget at det var feil, og det antakelig ikke finnes sunne kaker (utenom fiskekaker), så innser jeg at jeg ikke har noe i denne tråden å gjøre. Men stå på, folkens!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 22:06   #43
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Jeg har sprukket i dag, har spist is. Har egentlig funnet ut at jeg skal unne meg is når det er finvær, men i litt mindre mengder enn før da.

Og der kom jeg på at jeg har iskrem i frysern.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 22:08   #44
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Og der kom jeg på at jeg har iskrem i frysern.

Den er helt sikkert ikke noe god

Gammel 02-06-08, 22:29   #45
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Jeg spiste litt is på jobb idag. Men det var is der pga jeg hadde bursdag i forrige uke, så da følte jeg at jeg måtte ta litt...

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 22:31   #46
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har syndet... Har spist is. Men må si at det er ingen stor synd i dette fine sommerværet altså... Syns jeg hvertfall...

Gammel 02-06-08, 22:33   #47
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker som så at fremgang er det viktigste. Alle kan ikke slutte på dagen, men trenger en nedtrappingsperiode. Så hvis jeg vanligvis spiser en 200 grams sjokolade hver kveld, så bør jeg jo kunne spise en 50 grams hver dag nå? Neivel da..

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 22:39   #48
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Jeg tenker som så at fremgang er det viktigste. Alle kan ikke slutte på dagen, men trenger en nedtrappingsperiode. Så hvis jeg vanligvis spiser en 200 grams sjokolade hver kveld, så bør jeg jo kunne spise en 50 grams hver dag nå? Neivel da..

Godt forsøk. Jeg er i grunnen enig - det viktigte er at man trapper ned. Så egentlig kan jeg spise et stykke kake - for vanligvis hadde jeg spist minst 3...
Men jeg skal ikke gjøre det. Fikk beskjed av rajraj og Sue at den ikke smaker noe godt så da hører jeg på det.

Sist redigert av Tuppen : 02-06-08 kl 23:37.
Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 22:57   #49
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om dette er så bra å være med på for meg. Jeg tenker mye mer på at jeg ikke skal spise godteri nå enn før. For meg som sliter med å holde meg på den gyldne middelvei er dette vanskelig. Jeg tror jeg jeg tar en pause foreløpig. Jeg har vært på god vei mot et mer normalt inntak av godteri. Nå føler jeg at tanken på godteri er i ferd med å ta over igjen. Ikke bra. Jeg tar en pause.

Gammel 02-06-08, 23:02   #50
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiste salat med litt fullkornspasta til lunch i dag. Og til middag ble det hjemmelagede kyllingkjøttboller med litt potetmos og masse erter til.

Gammel 02-06-08, 23:29   #51
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Den er helt sikkert ikke noe god

Nei vaniljeis er ekkelt. Spesielt med varm sjokoladesaus på.

Men jeg klarer å stå i mot, altså!

Gammel 02-06-08, 23:32   #52
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Nei vaniljeis er ekkelt. Spesielt med varm sjokoladesaus på.

Men jeg klarer å stå i mot, altså!

Bra

Gammel 03-06-08, 08:29   #53
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette går fortsatt bra, men jeg har veldig lyst på litt iskaffe i varmen. Skal i bursdag i helgem og mulig jeg unner meg et kakestykke da.

Gammel 03-06-08, 09:30   #54
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg satt inne og jobbet i finvært i går kveld mens mannen dro på byen med et par kollegaer. Han syntes nok synd i meg for han hadde handlet iskaffe til meg før han dro. Ettersom jeg har sukker fri uke "i smug" så tok jeg fornøyd imot iskaffen og koste meg med den foran pc-en. Jeg holder "sukkerfri-uke" prosjektet mitt for meg selv - mitt problem er nemlig det jeg selv putter i meg av søtsaker, ikke det jeg blir servert av andre. Det er mine egne vaner jeg håper å endre.

Ellers så holdt jeg meg godteri-fri i går - kjøpte is til ungene men ikke til meg selv

1 time på Elixia ble det også

Gammel 03-06-08, 11:46   #55
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

I dag skal jeg spise tacobaguett som jeg har drømt om i 2 uker nå resten av dagen så kommer jeg til å bruke opp pulverpakkene med nutrilett, jeg hadde til 15 dager.
Ble - 4,1 kilo på disse 2 ukene, så nå er jeg motivert til å fortsette,

Gammel 03-06-08, 14:40   #56
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

I dag viste vekten opp 0,5 kg siden søndag, men jeg spiste noe salt så får satse på at det var det. Kveldene går veldig greit nå, jeg stapper ikke i meg verken mat eller snop men spiser en enkel kvelds.

Kjenner at kroppen begynner å bli avvent fra det store snopesuget, og vanen med å småsnacke hele tiden. Nå har jeg tilogmed masse greier i huset, som jeg fint klarer å la ligge.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:29   #57
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Denne sunne uka er avlyst for min del... Jeg har ikke spist noe snop eller potetgull, men har drukket en iskaffe og spist is i dag og. Er hjemme alene med to barn under 1,5 år hele uka, og størsten er syk nå så må være hjemme fra barnehagen også. Fikk litt trim tidligere i dag da jeg gikk til butikken med den minste i sjal og den største i vogn da. Den iskaffen var forresten ikek SÅ god heller, faktisk. Må huske på det. Isen derimot...den var god...

Gammel 03-06-08, 22:15   #58
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mandag gikk ganske bra. Ble litt is til dessert da. Vi var borte på middag og lillebror kunne jo ikke spise hele isen sin selv. I dag har det også gått bra. Har til og med vært en tur i Sverige uten å kjøpe noe snop.

Merker at det er enklere å holde seg unna nå. Fyser ikke så veldig på noe på kveldene når jeg er flink til å spise mat i løpet av dagen. Dessverre har det blitt litt lite trening. Der må det skjerpings.

Gammel 03-06-08, 22:46   #59
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen utskeielser i dag! Sitter på terrassen og koser meg med vannmelon nå

Ingen trening heller

Merker at det verste søtsuget holder på å gi seg - deilig!!

Gammel 03-06-08, 22:47   #60
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

I dag skal jeg spise tacobaguett som jeg har drømt om i 2 uker nå resten av dagen så kommer jeg til å bruke opp pulverpakkene med nutrilett, jeg hadde til 15 dager.
Ble - 4,1 kilo på disse 2 ukene, så nå er jeg motivert til å fortsette,

Nå er jeg spent. Hvordan smakte det med mat igjen?
Du har vært kjempeflink!

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

I dag viste vekten opp 0,5 kg siden søndag, men jeg spiste noe salt så får satse på at det var det. Kveldene går veldig greit nå, jeg stapper ikke i meg verken mat eller snop men spiser en enkel kvelds.

Kjenner at kroppen begynner å bli avvent fra det store snopesuget, og vanen med å småsnacke hele tiden. Nå har jeg tilogmed masse greier i huset, som jeg fint klarer å la ligge.

Jeg har det også sånn. Har hatt potetgull liggende siden torsdag i skapet - urørt.

I dag har det gått utrolig bra. Ingen snop - og jeg har gått tur i 1.5 time. 20 000 skritt ble det i dag

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.