Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza med bearnaisesaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 12:54   #81
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Etter å ha prøvd ut diverse bernaisepizza-varianter fra diverse serveringssteder i hovedstaden har jeg konkludert med at søringer definitivt ikke skjønner hva det innebærer å lage en slik delikatesse. Stikkord: MYE saus, ikke bare spredte klatter innimellom mye ost.

I kveld har jeg laget min egen bernaisepizza hjemme, og resultatet ble fantastisk

Slik skal det gjøres;
Lag bernaisesaus, ca 5 dl. Lag en bunn du liker. Forstek. Smør et tynt lag med vanlig tomatpure. Ha 3 dl saus over tomatpureen. Fordel halvstekte biffstrimler oppå sausen, helst tett i tett. Legg på forstekt champinjong og løkringer. Ha på litt ost, og resten av sausen. Stek i ovnen til den er gylden/biffen er stekt slik du vil ha den. Vær raus med nykvernet pepper over før servering.

NAM!

Så denne etter jeg postet, tydligvis blind i dag.

Har du tykk eller tynn saus?

Hehe

Gammel 24-02-08, 13:40   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer nok ikke til å forsteke soppen og løken, det gjør jeg aldri på pizza.

Sist redigert av Dixie Diner : 24-02-08 kl 13:50.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 13:48   #83
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zol-varianten skal prøves. Kanskje på tirsdag? Tirsdag tror jeg nemlig er en veldig bra pizzadag.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 14:04   #84
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Iset: Da inviterer jeg meg selv på pizza til deg neste gang jeg er i Stavanger, så jeg får smakt dette spetakkelet.

Gammel 24-02-08, 14:07   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært utrolig koselig, du er velkommen når som helst.
(Hvis jeg får til denne pizzaen da, skal lage den i dag faktisk). Tenkte å lage den med speltbunn, men så hadde jeg ikke mer spelt igjen og det er jo veeldig lett å få tak i på søndager ja. Så det blir helt vanlig hvetepizza. Mannen er kjempespent, han har aldri smakt noe slikt før og KREVDE å få den til middag i dag, hehe.

Gammel 24-02-08, 14:30   #86
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Har de ikke spelt på Brustabua, Iset?

Gammel 24-02-08, 14:46   #87
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Det lurte jeg også på.

Gammel 24-02-08, 15:03   #88
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Tykk saus. Forsteiker kjøtt og sopp, men ikke løken. Jeg skaper en trend

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:12   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg vet ikke, har de? Har aldri vært der inne. Jeg spurte om mannen gadd å kjøre og se, men han orket ikke kjøre "så langt".
Nå kjevler mannen ut deigen, og jeg har forstekt biffen med masse peppermix på og laget TYKK bearnaisesaus. :sulten:
Jeg har forresten rød paprika i strimler oppå. Elsker det. Sopp hadde de ikke på Statoil så det blir uten denne gang.

Gammel 24-02-08, 16:59   #90
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trend, ja - det kan du trygt si. Jeg har advart mannen om at det vil bli servert pizza med barnaisesaus i løpet av uken. Han gruer seg, men det har han ikke grunn til. Pizzaen jeg var forelsket i på Bella Napoli i gamle dager høres nøyaktig ut som Zol-varianten.

Gammel 24-02-08, 17:24   #91
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

*tar patent*

Gammel 24-02-08, 17:39   #92
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Mmmm denne må prøves. Jeg husker de hadde en slik variant på Pizzakjelleren i Bodø i gamle dager. *drømmer*

Bruker du hjemmelaget bearnaise eller en posevariant?

Gammel 24-02-08, 17:42   #93
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Bruker du hjemmelaget bearnaise eller en posevariant?

Når det gjelder bernaisesaus er det bare posevarianten som gjelder for meg. Både til kjøtt og på pizza. Når vi kuttet ut all annen posemat forsøkte vi oss på å lage hjemmelaget bernaise, men det blir slett ikke det samme.

Gammel 24-02-08, 19:33   #94
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Fantastisk godt! Til og med min mega-skeptiske mann (som krevde denne i dag, men mest for å bekrefte at det IKKE skulle være noe godt) ble hekta og spiste seg halvt ihjel. Han sa det var mye bedre enn han hadde trodd, og det syntes jo jeg også det var første gangen jeg smakte det. Denne var knallgod! Tror jeg laget den omtrent på Zols måte, men biiiittelitt annerledes (og da kan jeg jo kalle den min egen MOHAHA).

Laget en deilig tynn pizzabunn (fikk endel deig til overs som jeg laget focaccia-boller av). Så smurte jeg tomatpurè over hele bunnen og dekket den med tykk avkjølt bearnaisesaus. Drysset over 2/3 pakke FIRE OSTER og la over halvstekte pepperbiff-strimler, rå løk og rød rå paprika. Hadde over et par hakkede hvitløksfedd også. Så la jeg bearnaise-klatter over det hele (masse) og dekket med resten av osten. Strødde over litt peppermix og satte i ovnen.

KNALLGODT!!

Gammel 24-02-08, 19:41   #95
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ikke å oppdrive her, tror jeg. Jeg hadde aldri hørt om det før sommeren 2006 da jeg var på ferie i Oslo.

Pizza med bernaisesaus var ganske poppis her i området på åttitallet. Vet ikke om det fremdeles er å oppdrive.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:43   #96
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Kan tenke meg det var poppis på åttitallet ja, det er vel den mest harry pizzaen man kan tenke seg. Biffsnadder-pizza! Men jeg tror ikke de selger det her lenger, har aldri sett det og INGEN jeg har nevnt det for har hørt om det. Alle får -tryner når jeg nevner det.

Gammel 24-02-08, 19:49   #97
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kan tenke meg det var poppis på åttitallet ja, det er vel den mest harry pizzaen man kan tenke seg. Biffsnadder-pizza! Men jeg tror ikke de selger det her lenger, har aldri sett det og INGEN jeg har nevnt det for har hørt om det. Alle får -tryner når jeg nevner det.

Det forstår jeg godt at de gjør. Det høres jo helt fryktelig ut Erindrer at jeg smakte det engang på åttitallet, men ble ikke imponert.

Nå tror jeg jamen at jeg må prøve igjen, med hjemmelaget variant..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:55   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Den jeg laget i dag var mye bedre enn den de har på Pizzabussen i Oslo.

Gammel 24-02-08, 20:14   #99
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Her har de det alle plasser.
2 plasser som"innbakt" og 3 som innbakt,liten og stor.
Ene plassen er de litt kjipe å gir bare med en skål eller boks bearnaisesaus. ha det ikke på pizzaen.

Gammel 24-02-08, 20:49   #100
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Åhhh...pizza fra Yonas er det beste som finnes! ....men uten bearnaise!

Mang en aften med kollegaer er tilbrakt på Yonas ja...

Emneord
bearnaisesauspizza, gravideskrulling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.