Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dine beste vårruller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 15:42   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Har notert meg oppskriften til Iset og Gnuri. Vet ikke hvilken jeg skal prøve meg på enda, avhenger litt av hva jeg finner på nærbutikken.

Gammel 20-11-09, 18:29   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Er de vanskelig å rulle?
Ser for meg at jeg bare kommer til å grise jeg.

Og hvilke slike papir er lettest å bruke?

Gammel 20-11-09, 20:36   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Er de vanskelig å rulle?
Ser for meg at jeg bare kommer til å grise jeg.

Og hvilke slike papir er lettest å bruke?

Du legger bakepapir under, så slipper du å tenke på griseri.

Gammel 20-11-09, 18:39   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det er ikke vanskelig i det hele tatt. Bare ikke ta for mye fyll i. Jeg limer jo kantene med pisket egg, så det blir litt grisete men ikke noe voldsomt.
Jeg bruker en sånn pakke fra frysedisken i en asiatisk sjappe, husker ikke hva de heter men de er av hvete. Tror det står SPRING ROLLS et eller annet utenpå og så er pakken veldig asiatisk-ish dekorert.

Gammel 20-11-09, 18:41   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hm, lurer på om jeg må teste det ut.

Bruker dere frityrgryte når dere gjør det, eller bare jerngryte med olje?

Gammel 20-11-09, 19:41   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Det er som regel det. Derfor frister det litt å prøve å lage sine eigne. Oppskrifter var det jo i søkk og kav her i tråden.

Gammel 18-09-10, 17:29   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper 2-litersdunk med frityrolje, bruker hele, det er i hvert fall MER enn nok. Koster rundt 60 kroner mener jeg å huske. Det er ikke så farlig, man går jo ikke fra gryten og har et lokk ved siden av i tilfelle det skulle ta fyr, noe jeg personlig aldri har opplevd.
Jeg snur ikke rullene, snu dem når de ligger dekket i olje? Nei, det er slett ikke nødvendig, de blir jo sprø helt rundt.

Gammel 18-09-10, 23:30   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg lager av og til fresh rolls, jeg. Det er vanvittig godt! Det er altså vårruller som ikke skal stekes.

Lager med kinakål, agurk, mango og reker.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 23:33   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg lager av og til fresh rolls, jeg. Det er vanvittig godt! Det er altså vårruller som ikke skal stekes.

Lager med kinakål, agurk, mango og reker.

Vi kjøpte det en gang på en restaurant, og det var fælt.

Gammel 18-09-10, 23:35   #10
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Vi kjøpte det en gang på en restaurant, og det var fælt.

Morsomt hvordan man har så forskjellig smak!

Gammel 18-09-10, 23:32   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Salt- oppskrift?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 23:35   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Bruker rispapir, og legger i vann etter oppskriften på pakka (Har brukt Blue Dragon sine).

Legger på strimlet kinakål, agurk og mango, samt reker (ferske, IKKE lake!!!). Ruller sammen på vanlig vis, men steker dem altså ikke. Del i 2.

Gammel 18-09-10, 23:39   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Det er de samme rispapirene jeg har brukt i dag. Mannen min hadde egentlig litt problemer med vårrullene fordi han husker med skrekk fresh rollsene vi spiste. Eller, smakte på er vel det rette ordet.

Gammel 18-09-10, 23:39   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Salt- så godt ut. Skal definitivt testes

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 13:53   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei jeg synes frysediskvarianten har så tykt skall, det blir helt feil. Feil tykkelse, feil smak og feil konsistens, det er faktisk som en helt annen "matrett", det er bare utseendet som "ligner" på vårruller. Fysj altså. Men kjekt at noen liker dem så firmaene får solgt.

Gammel 19-09-10, 14:08   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mannen din kan jo kjøpe pommes frites og burger eller noe, det har de jo alltid på kinarestaurant av en eller annen grunn.

Gammel 25-09-10, 14:42   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg har lyst å lage vårruller igjen! Men mannen liker ikke, dummingen. Og hun ene i klubben fikk omganssyke etter hun spiste vårruller her i vår og nekter å smake igjen. Det var ikke mine vårruller altså, men likevel vil hun ikke spise det. :hrmf: Å lage kun til seg selv blir bare ikke til.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 22:22   #18
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Åh, jeg har lyst å lage vårruller igjen! Men mannen liker ikke, dummingen. Og hun ene i klubben fikk omganssyke etter hun spiste vårruller her i vår og nekter å smake igjen. Det var ikke mine vårruller altså, men likevel vil hun ikke spise det. :hrmf: Å lage kun til seg selv blir bare ikke til.

noe sent kanskje, men jeg kan gjerne komme og spise dem! Du laget, jeg spiser! Så tar jeg oppvasken etterpå!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 22:18   #19
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har laget vårruller i kveld, brukte Blue Dragon-rispapir og kjøttdeig+ grønnsaker etter eget ønske. Jeg har aldri lagd med dette rispapiret før, kun frossent kjøpt på innvandrerbutikk. Jeg synes det *kremt* ser mye bedre ut. Smakt har jeg ikke enda. Dette er jo mye mer gjennomsiktig, og frossent krever jo bare tininig, ikke bløtlegging.

Andre som har lagd vårruller i det siste?

Gammel 10-08-12, 22:23   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg laget vårruller forrige søndag, det er så godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.