|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Off the map.
|
Sv: Dine beste vårruller?
Jeg har ikke smakt den, men kan berette at krokanrullbrownies i hvertfall er SINNSYKT godt. Tror det er omtrent samme oppskrift bare med krokanrull i stedet for smil. Også fra Det Søte Liv.
|
|
|
#83 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine beste vårruller?Kjempegode kinesiske vårruller: 1 pakke vårrullpannekaker Skjær kyllingfileten i biter, brun de (og evt. karbonadedeigen) i en gryte.4 kyllingfileter eller ½ kg. karbonadedeig, eller en blanding! 1 rød paprika 5 vårløk eller 1 purre eller 1 løk, eller litt av hvert 2 gulrøtter ½ kinakål 1 kinesisk hvitløk 1 chili uten frø Andre grønnsaker du liker! 1 ss salt soyasaus 1 ss søt soyasaus 2 ss teriyakimarinade (kan sløyfes, men gir veldig god smak!) 1 ts. Sesamolje 2 ts. Asiatisk krydderblanding (five spice pouder) Kjør alt noen sekunder i kjøkkenmaskinen så det blir finhakket. Skjær opp alle grønnsakene i små biter, fres de litt i olje og bland sammen med kjøttet. Rør inn resten av ingrediensene. Avkjøl blandingen før du lager vårrullene. Vårrullene blir best hvis de friteres. Hvordan du pakker vårrullene står som regel beskrevet bak på pakken. Det er lurt å pensle det siste hjørnet med litt eggehvite så skjøten holder under fritering. Får du for mange vårruller så kan de fryses før de stekes. Legg de i en boks med matpapir mellom. Serveres med en saus du liker. Teriyakimarinade eller soyasaus med sesamfrø er veldig godt! Sist redigert av gnuri : 20-11-09 kl 17:22. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
#86 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dine beste vårruller?Nei det er ikke vanskelig i det hele tatt. Bare ikke ta for mye fyll i. Jeg limer jo kantene med pisket egg, så det blir litt grisete men ikke noe voldsomt.
|
|
|
#88 |
|
Unik
|
Mannen lager av og til ( ferdig greier frå frysedisken ) og eg blir kvalm og dårlig berre av lukta og synet.
|
|
|
#89 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er STOR forskjell på ferdige fra frysedisken og hjemmelagde - enormt stor forksjell
|
|
|
#90 |
|
Unik
|
Sv: Dine beste vårruller?Det er som regel det. Derfor frister det litt å prøve å lage sine eigne. Oppskrifter var det jo i søkk og kav her i tråden.
|
|
|
#91 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Det kan ikke sammenlignes, hjemmelagde er kjempegodt, de i frysedisken smaker høgg. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg bruker vanlig gryte (ikke jern) med olje i. Stor gryte.
De ferdige, frosne blir jeg også kvalm av, bare av tanken. De er direkte heslige. Skallet er altfor tykt og boblete og smaker berlinerboller!
|
|
|
#94 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Dine beste vårruller?Jeg lager selv. Fikk den fra ei jente fra Thailand som bodde på hjemstedet mitt en liten stund. Sist redigert av Frøydis : 16-04-10 kl 16:11. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Dine beste vårruller?Har notert meg oppskriften til Iset og Gnuri. Vet ikke hvilken jeg skal prøve meg på enda, avhenger litt av hva jeg finner på nærbutikken.
|
|
|
#96 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine beste vårruller?Hvordan gjennomføres stekeprosessen? Det må da gå vannvittige mengder olje? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det går litt olje men ikke vanvittige mengder heller. Vi bruker frityrolje, type stor dunk kjøpt av type Eldorado. Heller oppi en vid kjele til det står ca 3-4 cm oppover sidene. Snur rullene når de har blitt sprø på en side. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dine beste vårruller?Jeg kjøper 2-litersdunk med frityrolje, bruker hele, det er i hvert fall MER enn nok. Koster rundt 60 kroner mener jeg å huske. Det er ikke så farlig, man går jo ikke fra gryten og har et lokk ved siden av i tilfelle det skulle ta fyr, noe jeg personlig aldri har opplevd.
|
|
|
#99 |
|
En Som Trener
|
NEI! :skingrestemme:
|
![]() |
|