Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker?
Ja 16 7,34%
Nei 114 52,29%
Hæ? 81 37,16%
Annet 7 3,21%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 20:50   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Å, skulle vi telle suppeposer også? Da blir jeg borte en stund.

:håpløs:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:00   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte rett og slett Hæ her, for noe sånt har jeg aldri hatt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:04   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en boks ananas i biter og to bokser med økologisk mais :kommer til å sulte i hjel:

Gammel 04-01-08, 22:43   #4
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg har mye posemat da, hjelper det?

Gammel 04-01-08, 23:27   #5
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset finnes ikke en eneste hermetikkboks ennå, jeg har derimot faktisk husket på å kjøpe en boksåpner.
Jeg kan likevel overleve en stund på det som er i fryseren og av tørrvarelageret. Jeg mangler en spagettikjele, så derfor er det ikke brukt noe av det som ble hamstret inn av fullkornspasta i Sverige i sommer.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:35   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker ikke hermetikk av typen fiskeboller, joikakaker, sodd osv, og minimais, mais, sopp, bønner (av ulik sort), hakkete tomater, tunfisk, ananas, vannkastanjer og bønnespirer er neppe nok til å holde oss mette i to uker selv om vi har et par bokser. Med lageret vi har i fryser og tørrvareskap/skuff skulle vi nok holdt hodet over vann i to-tre uker.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 10:49   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi bruker ikke hermetikk av typen fiskeboller, joikakaker, sodd osv,

Det gjør virkelig ikke vi heller, og jeg lurer fortsatt på når han har kjøpt alle disse boksene. Jeg har gitt beskjed om at snurringen m.m. får bli jobbmat, og samtidig prøvd å smiske litt i forhold til mine sjanser om å få ta del i det neste lageret hvis det blir nødvendig

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 11:14   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Klart vi har! Ikke i kjelleren, men i langskapet på kjøkkenet.
Vi har hermetikk, tørrvarer og posemat nok til å klare oss gjennom en medium kald (lunka?) krig. I fryseren har vi ferdig stekt (i tilfelle strømmen forsvinner) kjøttdeig, kjøttboller og kyllingstrimler til de første dagene.
I tillegg har vi mengder av hvitvin og rødvin for å holde varmen, samt flere liter whiskey og gin for å dempe angsten.

Det minner meg forresten på at jeg må huske å kjøpe tonic...

Til dere som fnyser: Hvem vet hva tsar Putin ruster opp til mens han avleder oss med krenking av finsk luftrom, ubåtsraketter og slakting av journalister?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:38   #9
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

En boks med fiskeboller. Skal vel godt gjøres å fordele den på fem mennesker og tre dyr i to uker vil jeg tro.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:40   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

En boks med fiskeboller. Skal vel godt gjøres å fordele den på fem mennesker og tre dyr i to uker vil jeg tro.

Men da har dere jo i hvert fall tre dyr som dere kan dele. :løsningsorientert:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:42   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ettersom du er en god torsk, er det vel du som ryker først hjemme hos dere.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:45   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ettersom du er en god torsk, er det vel du som ryker først hjemme hos dere.

Hm. På tide å kjøpe en sånn stuegris og skjemme den skikkelig bort. (Edit: legg merke til at jeg ikke flåser med at jeg allerede har en søt stuegris, og egentlig bare kunne fore henne opp).

Gammel 04-01-08, 23:52   #13
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Men vi har også vin i kjelleren for minst 2 uker. :viktig i både krig og fred:

Jeg tror nesten vi har vin for en fireukerskrig også, jeg. Selv med 12 til bords hele krigen lang.

Hm. På tide å kjøpe en sånn stuegris og skjemme den skikkelig bort. (Edit: legg merke til at jeg ikke flåser med at jeg allerede har en søt stuegris, og egentlig bare kunne fore henne opp).

Tror jeg går og henter litt potetgull, jeg.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:40   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det dårlig med noe matlager gitt.
Jeg har visst fortsatt noe babymat i skapet, men det kan vi jo få bruk for til jul.
Vi har masse drikkevarer da, så vi kan i hvert fall få oss et kalas eller fem.
Eh, ja, og så har vi 13 pakker med gelepulver, og det er det jo mye næring i! I hvert fall om man tilsetter f.eks. vodka.

Vi har selvsagt den obligatoriske boksen med ananas som biter.

: prioriterer vin fremfor sodd:

Gammel 04-01-08, 23:43   #15
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Du er neimen ikke dum du. Får sørge for å ha gassgrillen der nede også da.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:21   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo helt glemt at man kan livnære mange familier bare på barskapet vårt. Jeg er klar.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 11:07   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har nok ikke nok, slik at vi hadde klart oss i to uker, men det er ganske masse forskjellig tørrmat og hermetikk her. Og noe er sikkert utgått på dato... Jeg var veldig glad i bønner av forskjellig slag en stund og når det gikk over så var det veldig mange bokser igjen. I tillegg kjøper jeg noen ganger slike morsomme ting jeg ser på butikkken, men så aldri får brukt.

Gammel 05-01-08, 17:46   #18
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke kjeller.

På boden tenker jeg vi har to bokser knuste tomater, det samme i kjøkkenskapet. Og noen bokser kikerter og bønner.
Kan bli god fattigmannssuppe av slikt.

Gammel 05-01-08, 22:57   #19
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nja. Jeg har fire naturister i kjelleren, men krigen måtte vært bra kald før jeg begynte å spise av dem.

I kjøkkenskapet er det bokser med mais og tomatpurre, men joikaboller og den slags er jo ikke noe å fore allergikere med. Vi hadde nok likevel klart oss noen dager.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:00   #20
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nja. Jeg har fire naturister i kjelleren, men krigen måtte vært bra kald før jeg begynte å spise av dem.

Her må du utdype! Vi har muligens litt forskjellige husdyrvaner?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.