|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg synes nesten det er forståelig å påstå at man ikke kommer til å forandre livet sitt noe særlig selv om man får barn. Av ren trass nemlig, pga. av de hundrevis av allerede-foreldrene som slenger rundt seg med sine nedlatende, allvitende og bare-vent-og-se holdninger.
![]() |
#82 |
Peppy!
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...
Jeg tror kanskje jeg mistolket innlegget ditt, og svarte litt kjapt i sted. Jeg tror ikke det skjer noe mirakuløst med henne idet barnet sparker nei. På samme måte som jeg selvfølgelig ikke tror hun kommer til å flytte på landet og dyrke grønnsakene sine selv. Det var naturligvis satt på spissen, noe jeg trodde var åpenbart. Jeg beklager om jeg var klønete i mine formuleringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Du har rett i at det er forskjell. Det er forskjell på funksjonshemminger, på funksjonsnivå og det er store forskjeller innenfor en og samme diagnose. Det er forskjell på hvor problemene utarter seg mest. Det er også store forskjeller på foreldre og hva de makter. Ikke bare av rent fysiske arbeidsoppgaver.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Slumrende Ullteppe
|
Det som traff meg i hjertet var først og fremst den grøssende smilyen ved siden av spørsmålet "hva er en barnebolig." Dette hadde ikke truffet meg i det heletatt hadde ikke spørsmålet hatt den smilyen. Uten smilyen hadde jeg oppfattet det som et nøytralt spørsmål. Med smilyen oser det av en fordom om at dette er et grusomt sted hvor man stuver vekk barn det ikke passer en å ha.
![]() |
#85 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. De forventet ikke å få et barn med en funksjonshemning. Og faren skammer seg dypt over barnet sitt. Jeg er ikke fullt så sikker på mors følelser, hun er veldig styrt av hva hennes mann sier og mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Har fått viljen sin
|
Jeg ser at du forsøker å moderere deg og forklare hva du mener. Du klarer nesten å overbevise meg om at vi er på samme planet likevel, også kommer slike utsagn som den setningen jeg har uthevet over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg burde kanskje vært mer forståelsesfull. Men jeg har problemer med mennesker som skammer seg over å være i familie med en som ikke er som alle andre. Mennesker med downs som aldri får besøk av "sine" for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Ringskrømt
|
Ok, da er vi på linje. Er for øvrig helt enig ang den smilyen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Bedreviter
|
Jeg tviler på at mange, om noen, her inne synes at slikt er greit. Jeg oppfatter det heller som om folk stiller seg litt tvilende til at verden er så svart-hvit som det du forteller om denne familien. Jeg oppfatter det som om folk spør deg om du virkelig er sikker på at det er karriere og "hva som passer seg" som ligger til grunn, og at man stiller seg litt tvilende til om vennene dine får så mye avlastning for sitt barn hvis det har en diagnose som kan beskrives med et "bare". |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Har fått viljen sin
|
Hvorfor si det på nytt når Teofelia har sagt det så bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg tror jeg bare signerer Teofelia helhjertet her.
![]() |
#92 |
Bedreviter
|
Det var det jeg også tenkte: det må være aldeles grusomt å være foreldre til et barn man ikke klarer å akseptere. I tillegg til at det selvsagt er fælt for gutten å ikke bli akseptert av mamma og pappa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Takk for utdypingen, Perhonen. Jeg skjønner at det ligger en del bak det du først skrev enn det det kunne se ut som.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Passiv
|
Det er også viktig å huske at foreldre til barn med funksjonshemming skal vare i mange flere år enn andre foreldre. Når mine barn flytter ut i alderen ml 18 oh 20 år, så går de i gang med sitt voksenliv. |
![]() |
![]() |
#95 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Bare en liten kommentar til "autisme-saken" som Perhonen brakte inn: |
![]() |
![]() |
#96 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg har nok måtte svelge en del kameler, det ble ikke slik jeg trodde det kom til å bli... |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Uff, jeg kjenner litt på at jeg ble så inderlig sår i går... Det likner ikke meg i det heletatt - normalt gir jeg en god dag i hva folk mener og skriver.
![]() |
#98 |
kamerat
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg synes ikke du har noe som helst å beklage i denne tråden, Inagh. Du har jo bare vist akkurat hva som var problematisk med Perhonens innlegg, sånn som de var formulert i utgangspunktet, og jeg synes det er helt riktig at det kom tydelig fram.
![]() |
#99 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Du må ikke finne på å beklage, Inagh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Denne tråden var jo nesten ferdigdiskutert før jeg fant den i dag. Barn med spesielle behov velger jeg å holde meg unna i denne debatten.
![]() |
|
|