Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du det er slitsomt å ha barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 11:15   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette må jeg le av. Jeg er en av mødrene du beskriver her, som helst vil gå på tur ikledd praktiske klær enn å sitte på en klam kafè hvor barnet ikke trives.

Jeg er midt imellom. Jeg går tur alene med vogna i det meste av vær og vindt praktisk talt hver dag (hverdag), så de gangene jeg treffer andre er det helt topp å sitte på café og surre.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:03   #2
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner hva du mener HI, og tanken har streifet meg og. Nå har jeg ganske store barn som er 7, 13 og 15 år.

Da mine to eldste var små var vi begge i full jobb og vi måtte jobbe en del overtid. Da var det slitsomt å ha barn, mest slitsomt å ha jobb egentlig. Men vi måtte jo ha inntekt. Da minste var 3 år fikk jeg kreft. Da var det veldig slitsomt å ha barn, samtidig måtte jeg ta meg sammen for deres skyld selv om at hele kroppen slet for å klare det....

Nå er jeg frisk. Barna er ganske store. Ny utfordring er at min mann og jeg ikke har noe privatliv lenger. Det er slitsomt, men på annet vis enn da barna var små.

MEN jeg vil aldri være foruten mine barn. De gir meg glede og en god grunn til å kjempe for dagen og livet.....

Jeg syns det var mest slitsomt da de eldste var små. Det tok tid før jeg innså at jeg måtte legge meg selv litt til side for en periode. Barna gikk foran meg.... Vi kan ikke få i pose og sekk hele tiden.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:14   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

NEi, syns ikke det er så slitsomt egentlig. MEn i perioder er jeg litt lei av at jeg har ansvar for både bringing, henting, middagslaging og alle de andre kjedelige rutinetingene.. Men samtidig så vet jeg jo at det bare er for en periode mens mannen er student.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:26   #4
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det er tungt og herlig på samme gang. Jeg er jo den heldige vinner av to spinnville gutter på henhodsvis 3 år og 16 måneder. Det er MYE støy i Lenamheimen kan jeg love og ingen er så glad som hu mor når 2 gutter sover søtt i hversin seng, men på samme gang så er det ingenting som er så herlig som når minstemann våkner med et smil og titter på meg med yrvåkne øyner, eller når eldstemann kommer og spør pent om han kan få ligge i min seng for å så krype under dyna mi og utbryte " Eg elsk no deg mamman min"

Så joda jeg blir mange ganger kjempesliten, å visst hender det at jeg brøler i sinne så veggerne skaker. Men det blir heldigvis lengre mellom brølende og gledestundere er i sånn overvekt at jeg kan leve med 5 timers søvn per natt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 00:12   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg er alene med ett barn. Hverdagen med barnet mitt er deilig, men når barnet mitt har en dårlig periode (barnet mitt har en kronisk sykdom), da blir jeg sliten. Det er ingen som kan avlaste meg om nettene, ingen som kan være med på sykehuset, konntroller, legetimer. Ingen som kan dra på møter, eller følge opp på annet vis. Det blir jeg sliten av.
Men på den annen side føler jeg at jeg henter energi hos barnet mitt.
Jeg har alenetid annenhver helg. Det trenger jeg.

Gammel 15-10-07, 00:33   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg er alene med ett barn. Hverdagen med barnet mitt er deilig, men når barnet mitt har en dårlig periode (barnet mitt har en kronisk sykdom), da blir jeg sliten. Det er ingen som kan avlaste meg om nettene, ingen som kan være med på sykehuset, konntroller, legetimer. Ingen som kan dra på møter, eller følge opp på annet vis. Det blir jeg sliten av.
Men på den annen side føler jeg at jeg henter energi hos barnet mitt.
Jeg har alenetid annenhver helg. Det trenger jeg.

Jeg var ung da jeg fikk barn by the way. Ikke det at det betyr noe da.

Gammel 14-10-07, 16:28   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er det STOR forskjell på å ha ett versus to barn. Og det er også STOR forskjell på hvor mye oppfølging hvert enkelt barn trenger. Alderen spiller også inn, jeg syns det var mye enklere da de var mindre. MYE enklere.

Gammel 14-10-07, 16:31   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og så er det STOR forskjell på å ha ett versus to barn. Og det er også STOR forskjell på hvor mye oppfølging hvert enkelt barn trenger. Alderen spiller også inn, jeg syns det var mye enklere da de var mindre. MYE enklere.

Nå har du ganske store barn, og mine er mye mindre, men jeg synes det er sååå mye lettere å ha en fireåring enn enn ett-toåring. Det blir lettere for hver dag som går.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:40   #9
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nå har du ganske store barn, og mine er mye mindre, men jeg synes det er sååå mye lettere å ha en fireåring enn enn ett-toåring. Det blir lettere for hver dag som går.

Bare vent til de blir litt eldre og skal følges opp på skole og fritidsaktiviteter, du.

Gammel 14-10-07, 16:53   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Bare vent til de blir litt eldre og skal følges opp på skole og fritidsaktiviteter, du.

Ja, det går nok mye tid da også. Men likevel så tror jeg at jeg kommer til å foretrekke den tiden. Det jeg synes er vanskeligst nå er det at Champion trenger hjelp til alt. Det å kle på de om morningen, finne frem alle klær, smøre matpakker og frokost, kle av de når de kommer i barnehagen, ikke minst mate minsten- you name it. Middagene er blitt så mye mindre hektiske nå som han spiser all maten selv og ikke trenger hjelp mer, bare det har vært en utrolig positiv forandring.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 17:18   #11
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært "reserve" mor for mine 2 yngre søsken, da mamma var alene med oss og hun jobbet mye så jeg har litt erfaring der også. Greit det er lekselesning, aktiviteter osv osv, men du slipper bleieskift, våkennetter,unger som våkner klokken 6 (våkner de så tidlig så klarer de seg fint alene noen timer) de kan spise selv. For min del så ville mye av slitet i hverdagen min blitt borte om jeg bare hadde fått litt normalt med søvn.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 17:25   #12
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har som en del andre tunge dager innimellom, men de fleste dagene gode. Ungene er for det meste rolige, selv om storebror stort sett skravler i ett fra han våkner til han sovner og at lillesøster har kommet i sin første trassalder.

Mannen er mye borte på jobb og jeg studerer og hadde inntil i august 60% stilling på ei skole. Nå har jeg tatt perm derfra og jobber som vikar når jeg har anledning. Dette gjør at jeg har mye mer overskudd til ungene enn mens jeg jobbet hver dag.

Og jeg er heldig som har unger som sover 12 timer hver natt. Det gjør at jeg har mange timer for meg selv om kveldene eller sammen med mannen når han er hjemme.

Gammel 14-10-07, 17:39   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg tror det er viktig at foreldre prioriterer egentid innimellom slagene. Da får man mer overskudd til å være med barna sine.

Ja. Men det er utrolig vanskelig. Når skal denne egentiden finne sted? Jeg finner lite tid til det.

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Og jeg er heldig som har unger som sover 12 timer hver natt. Det gjør at jeg har mange timer for meg selv om kveldene eller sammen med mannen når han er hjemme.

Der sier du noe viktig, og en stor årsak til at jeg føler det slitsomt. Toern legger seg greit, hun kan være i seng til åtte. Den andre, derimot. Hun gnager og gnager og slutter ikke med det før tidligst klokken ti, ofte helt til elleve. Og det er jo da jeg skal legge meg. Jeg får aldri tid til å være bare safran. Jeg er mamma hele tiden.

Gammel 14-10-07, 17:44   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Noen ganger er det slitsomt, andre ganger går alt som en lek. Det kommer ann på om alle friske, om vi får nattesøvnen vi trenger osv. Det går i bølgedaler. Hvis man oppsumerer så ville jeg si at selv om det er slitsomt i perioder ville jeg for alt i verden ikke valgt annerledes hvis jeg kunne valgt om igjen.

Gammel 14-10-07, 18:20   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Jeg får aldri tid til å være bare safran. Jeg er mamma hele tiden.

Slik hadde jeg det før, ja bare på nyåret i år faktisk, trenger ikke gå lenger tilbake.
Men jeg ble "pushet" litt, og hjulpet til å se at det går ann å være borte fra barna innimellom, de har det fint uten mamma littegrann. Og det er viktig å få tid til å bare være litt Aminta ja, det kjenner jeg nå, det gir meg umåtelig mengder energi og overskudd, bare en liten pustepause nå og da.
Så jeg tror det er en viktig del.

(jeg følte bare for å presisere at jeg får energi av å være sammen med avkommet også, det gir meg masse, men det er litt anderledes)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:31   #16
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Koser meg 99% av tiden. Men klart det kan være slitsomt også innimellom.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:48   #17
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger er det slitsomt og andre ganger er det ikke det.

Jeg synes forøvrig at det som regel er mye mer slitsomt med en av gangen enn når de er flere.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 17:16   #18
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Det er kjempesitsomt å være mamma. Når snuppa trasser på morgenen, slenger seg på gulvet fordi skoene ikke står der hun satte de fra seg dagen før, ikke vil ha på ytterklær, vil ikke i barnehagen osv. Ettermiddagene er et kapittel de også, men da går vi somregel ut for å frese litt fra oss på lekeplassen.
Nå har jeg akkurat vært sjuk, nå er det snuppa som er syk, det skal sies at det har ikke vært bare, bare. Måtte vekke snuppa for at jeg skulle til legevakten, når vi kom hjem, var selvsagt ikke hun intressert i å sove. Heldigvis er vi ikke syke hele tiden

Gammel 14-10-07, 17:22   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er godt voksen mamma, og nei jeg er ikke spesielt sliten av å ha barn. Det er ofte tvert imot barnet er en energinsprøytning.

Noen ganger er ting slitsomt. Barn kan være krevende de, men det hanler jo litt om hvordan en legger det opp.

Barn er jo også forskjellig. Tirsdag denne uken hadde jeg en ekstra 4 åring. Da var jeg sliten, hun var langt mere slitsom enn min 4 åring.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 17:48   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mest slitsomme er kanskje kranglingen og rivaliseringen mellom guttene. De er 2 og 5.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.