Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[SpinOff] Retro-mat

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-24, 23:41   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

[SpinOff] Retro-mat

Etter å ha lest om kabaret og ser mange har minner/traumer? om dette fra barndommen lurer jeg på hvilke andre matretter man tenker kommer fra barndommen og som nå nærmest dør ut. Kanskje jeg får noen ideer om å vekke de til live igjen.

Jeg har vokst opp med at kabaret skulle på koldtbordet til julefrokost/brunch. Og har fortsatt med det og elsker det i den forstand at jeg spiser det en gang i året. Min inneholder reker, egg, erter, fløtepudding og aspik.

Fisk-i-skjell er en annen retrorett som hører lillejulaften til og kun denne dagen. Ungene forventer å få dette servert.

Smørbrødkake serveres alltid til frokost 17. mai, kun mannen og jeg som spiser. Varierer med en kjøttvariant og en skalldyrvariant (kan også ansees som ett gigantisk rekesmørbrød med reker, majones, avocado og egg, bygget opp lag for lag)

Ting jeg ikke har tatt med fra 70-tallet er blodpudding og lungemos. Og rogn på boks som ble skåret i skiver, stekt i pannen.

Noe jeg sikkert kan finne på å servere igjen er reke-cocktail, kålrulletter, raspeball m/brunostsaus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.