Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korpstråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 14:03   #81
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg spilte klarinett - i mange år. Klarinettrekka var ambisiøs, i hvertfall i den ene enden. Det var om å gjøre å sitte "øverst" på førsteklarinett og være innehaver av stemmetonen. Da var man virkelig dronning (det var nesten bare jenter som spilte "lakrispinne", og de gutta som gjorde det ble ansett som litt tapere. Hvis de ikke havnet øverst på førsteklarinett, da ).

De gutta som spiller fløyte i skolekorps er "små og rare". Gutta på trompet, derimot, var barske, og de på trombone også. Og de på sax var aller best :mimre:. Særlig når de ble så store at saxen ikke lenger måtte holdes på utsiden av lårene, men kunne hvile pent innerst midt mellom lårene .

De som spilte slagverk var noen rotehuer. De kom ALDRI til tida, og visste aldri hvor de hadde notene sine hen. Vi kalte slagverksgruppa for kjøkkengruppa, litt uvisst av hvilken grunn.

Jeg lo godt av dette innlegget, kjente meg igjen i mye! Jeg var forøvrig innehaver av stemmetonen.
Jeg spilte klarinett fra jeg var ni eller noe, og utvidet etterhvert også med sax. Det hendte jeg spilte begge instrumentene på en og samme konsert.
Undervist små aspiranter har jeg også gjort.

Denne tråden gjorde at jeg børstet støvet av klarinetten igår, og øvde. Jeg starter på ny kroppskarriere om et par uker. På tide nå som barna er blitt så store. Jeg sluttet forøvrig da enern var liten, hun ble vettskremt hver gang jeg tok frem greiene og lagde ulyder. Nå går hun selv i korps.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har aldri spilt i korps, men det har min søster. Talløse timers øving på annenkornett har gjort meg klar på én ting:

Mine barn skal aldrialdrialdri spille i korps! :kors og hvitløk:

:dukker:

Jeg har hørt mange si det der. Og jeg skjønner ikke helt greia. Hvis barnet ditt kommer og sier "Jeg vil begynne i korpset!" - sier du nei, da?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg spilte i skolekorps, janitsjar og kretskorps mens jeg bodde hjemme.

Jeg også! Gikk på musikklinje på folkehøyskole etter videregående, og lurte på å søke meg inn på konservatoriet eller musikkhøgskolen. Men jeg gjorde det ikke.

Jeg har utrolig mange gode minner fra korpstiden.

Gammel 13-08-07, 14:04   #82
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan forresten meddele at både tubagutter, fløytegutter og trombonegutter kan sine greier når det kommer til klining.

Gammel 13-08-07, 15:34   #83
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix

Er det noen som fortsatt spiller?

Er fortsatt aktiv. Spørs hvor aktiv jeg blir etter at Fersken er født, men har ikke lyst å gi meg helt. Er jo mange som greier å kombinere småbarn og korps, barnet har jo en far

Gammel 13-08-07, 15:41   #84
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Og det beste botemidelet mot stive, slitne lepper etter øving eller seminar er rett og slett klining

Gammel 13-08-07, 16:10   #85
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spilte klarinett i korps noen år. Har mange gode minner fra M1, M2, NM, og turer - blant annet Gøteborgturen. Var stadig forelsket, og da særlig i en trommegutt.

Gammel 13-08-07, 16:11   #86
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært artig å prøve og spille klarinett igjen forresten. Litt dyrt å kjøpe en for å prøve. Antar at det ville blitt mye pip og lite godlyd.

Gammel 13-08-07, 16:16   #87
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan havnet jeg her inne? :forvirret: og :umusikalsk:

Gammel 13-08-07, 17:01   #88
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det hadde vært artig å prøve og spille klarinett igjen forresten. Litt dyrt å kjøpe en for å prøve. Antar at det ville blitt mye pip og lite godlyd.

Du kan få låne min

Har spilt det i noen år også.

Sitat:

Er fortsatt aktiv.

Hvor spiller du da :nysgjerrig:

Ellers får jeg mer og mer lyst til å begynne igjen.
Noen som har tips til et janitsjarorkester i Oslo som har plass til en som akkurat har tørket støvet av saxen?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 17:03   #89
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hvordan havnet jeg her inne? :forvirret: og :umusikalsk:

Du kan være drilljente sammen med Cilen i FP-korpset
Eller materialforvalter. Eller korpsleder.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 19:58   #90
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Spiller fremdeles klarinett jeg

Har vært litt til og fra men klarer ikke å holde meg vekke

Noe av grunnen er nok at korpset holder et visst nivå og deltar i NM hvert år i 2 divisjon Ellers hadde jeg ikke giddet...

Husker også godt M2 og M3 kurs men det var på Manger

Madam Mim: Har du spilt i Dragen???

Gammel 13-08-07, 20:08   #91
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

At jeg har mange gode minner fra korpsårene skjønte jeg i grunn i sommer. Da satt min bror og jeg og sang gamle korpssanger i Danmark. Jaggu satt de ikke spikret ennå.

Ikke sant! Min lillesøster ringte meg midt på natta fra Australia for å fortelle at hun hadde vært på tivoli med en karusell som spilte Albula (et år hadde vi bare 2 marsjer i mappa, og Albula var en av de).

Mitt korps hadde forresten reunion i fjor høst. Øvingshelg, fest på lørdag, og konsert for foreldre og andre familiemedlemmer som har kommet til etterhvert. Vi skulle reise på ferie kl 05.00 dagen etter, men jeg vurderte lenge å reise direkte fra festen og til flyplassen. Dessverre lot det seg ikke gjøre, men jeg skulle gjerne ha vært der!

Hvis det skal dannes et FP-korps kan jeg spille baryton eller tuba!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 20:42   #92
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

11 år som 2. og 3. kornettist i skolekorpset her :tiltjeneste: Klarte aldri å avansere til førstekornettist, til det øvde jeg nok alt for lite

Jeg var en hai til å lese noter og spille teknisk riktig, men hadde ambis som en sild og hørtes ut som en støvsuger.

Korpset hadde varierende ambisiøsitet, men i sine storhetstider spilte vi ganske bra i kretsmesterskapet.
Vi var ganske gode på å marsjere, men å spille marsjer og marsjering var det kjedeligste jeg visste. Konserter var mer artig, ja.

Trommerekka i mitt korps var en usedvanlig sløv guttegjeng, og var alltid de som glemte å møte til øving, lot stortromma ligge igjen i parker etc. Fløytene og klarinettene var mest ambisiøse, og de kjekkeste guttene spilte trombone og sax.

Korpsturene ble ofte lagt til sydenperler så korpslederne kunne drikke paraplydrinker på nærmeste bar, mens de "eldste" i korpset var småfulle apekatter på lugubre diskodaskoer fra de var 13.

Ellers var vil vel på stevner hist og pist og det var jo ett sjekkeeldorado nesten like bra som Norway Cup.

Blir gjerne med på FP-korps, men bare hvis det ikke blir noe marsjering :fnys:

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 21:25   #93
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix;

Hvor spiller du da :nysgjerrig:

Holder til i Stavanger jeg.

Korps i Oslo har jeg ikke peiling på, eneste jeg har hørt om som jeg kommer på er Sinsen Janitsjar. Hvilket nivå de holder aner jeg ikke

Gammel 14-08-07, 13:18   #94
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Eg spilte i Lungegaarden...

Gammel 14-08-07, 14:15   #95
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Nei, vet du hva?! Ikke noe "once, at bandcamp..." med Mim og meg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 14:54   #96
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei, vet du hva?! Ikke noe "once, at bandcamp..." med Mim og meg.

Nei, faktisk ikke...

Gammel 21-08-07, 21:32   #97
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant et gammelt bilde som jeg fikk lyst til å vise fram i denne tråden. Det er et barndomstraume, rett og slett. Jeg var 11 år, på korpstur i Borås - og greide å glemme de svarte mokasinene på hotellrommet slik at jeg måtte marsjere i hvite pumps, faktisk. (Ettersom dette korpset ble nedlagt i 1987, regner jeg med at ingen gjenkjenner uniformene. )

Sist redigert av Bluen : 21-08-07 kl 23:00.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 21:37   #98
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Herlig bilde, Elinblu Det er jo ikke de verste uniformene jeg har sett. Men alpelue var bare for aspirantene i mitt korps, vi hadde selvsagt ordenltlig hatt med gull, glitter og fjær

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 22:50   #99
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Oh, gikk Koma i Høyenhall?
Elinblu, Munkerud? :tipper:

Gammel 21-08-07, 23:00   #100
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Oh, gikk Koma i Høyenhall?
Elinblu, Munkerud? :tipper:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.