Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 00:21   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jepp!

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 01:44   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden simpelthen elsker jeg!

Jeg veit ikke hvor jeg skal begynne, men siden jeg hater å bake,
og det gjenspeiles i at mine forsøk stort sett ender opp i katastrofe,
kan jeg gi et lite bakeeksempel:

Jeg jobbet i en barnehage, hvor vi skulle ha foreldremøte på kvelden.
Den som fikk i oppdrag å bake sjokoladekake var meg - og den som gikk løs på oppgaven... joda, det var meg det og.

Første forsøket på å bake sjokoladekake gikk rett vest. Kaka brant nesten opp, da jeg presterte å glemme den.
Heldigvis hadde jeg tid til å forsøke å lage ei ny kake.
Jeg rørte, mekka og kokelerte, helte kakerøra i ei langpanne, og puttet den i ovnen.
Kaken stekte den - mens den jevnt og trutt dannet en større og større vulkan på midten... med et krater i og hele greia!

Hva skal man gjøre, når man står i en barnehage en liten fillestund før foreldremøtet,
og kaka ser ut som en vulkansk fjelltopp?

Jo da allierer man seg med en haug seksåringer!

Vi farget melis lyserød og lekker - helte den over krateret, slik at det ble lavaflom.
Så strødde vi en haug med kjeksbamser rundt... det var alle de som ikke hadde klart å rømme fra vulkanutbruddet...
Jøye meg så gøy vi hadde det!

Akk ja... det var ikke mange foreldre som spiste kake den kvelden.

Gammel 08-10-06, 10:21   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi farget melis lyserød og lekker - helte den over krateret, slik at det ble lavaflom.
Så strødde vi en haug med kjeksbamser rundt... det var alle de som ikke hadde klart å rømme fra vulkanutbruddet...

Den skulle jeg gjerne likt å se!!

Gammel 08-10-06, 20:48   #4
Siggi
håpløs

Siggi sin avatar

Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Denne tråden simpelthen elsker jeg!

Jeg veit ikke hvor jeg skal begynne, men siden jeg hater å bake,
og det gjenspeiles i at mine forsøk stort sett ender opp i katastrofe,
kan jeg gi et lite bakeeksempel:

Jeg jobbet i en barnehage, hvor vi skulle ha foreldremøte på kvelden.
Den som fikk i oppdrag å bake sjokoladekake var meg - og den som gikk løs på oppgaven... joda, det var meg det og.

Første forsøket på å bake sjokoladekake gikk rett vest. Kaka brant nesten opp, da jeg presterte å glemme den.
Heldigvis hadde jeg tid til å forsøke å lage ei ny kake.
Jeg rørte, mekka og kokelerte, helte kakerøra i ei langpanne, og puttet den i ovnen.
Kaken stekte den - mens den jevnt og trutt dannet en større og større vulkan på midten... med et krater i og hele greia!

Hva skal man gjøre, når man står i en barnehage en liten fillestund før foreldremøtet,
og kaka ser ut som en vulkansk fjelltopp?

Jo da allierer man seg med en haug seksåringer!

Jøye meg så gøy vi hadde det!

Akk ja... det var ikke mange foreldre som spiste kake den kvelden.

nå lo jeg godt

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:23   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har allerede skrevet om hvordan det ikke er lurt å bake kake når man har ammetåke, ser her:

http://www.foreldreportalen.no/forum...3&postcount=17

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:06   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kort tid etter at vi gifta oss hadde vi invitert et vennepar over på middag, jeg var ikke særlig flink. Skulle bare jevne sausen sånn i siste liten. Tar shakeren og rister, og vips er det jevning i taket, på veggene inni skapene og på hele meg. Kun kort tid før de skulle komme, heldigvis var de forsinket.

Lærdom: bruk kald væske i shaker.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:42   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Her var det mange hysterisk morsomme historier.

Jeg er en vandrende katasrofe på kjøkkenet. Det er en meget god grunn til at det er samboeren som lager mat og ikke jeg. Jeg bare handler inn maten og skjærer til råvarer (les rått kjøtt som han ikke herder å ta i).

Det var en gang som jeg bestemte meg for å lage gryte fra grunnen. Hadde aldri gjort det før og vi skulle ha besøk. Gryta smakte godt det helt til de siste minuttene. Sambis er glad i sterk mat og jeg slengte oppi noen chillier. For å si det sånn, ikke en gang smboeren min, som kan spise en rød chilli brødskiva, spiste denne gryten. Den var sterk! Av en aller grunn ente det med Peppes pizza den dagen.

Gammel 08-10-06, 12:55   #8
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Håper at hjortesteken som jeg skal servere i dag, blir god. Steken var en del større enn jeg trodde, så jeg jeg kunne nok servert en hel bataljon .

Gammel 08-10-06, 19:33   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skikkelig møkkadårlig på kjøkkenet, men alle hysteriske historier er dessverre klassifisert :kneble:

Men jeg kan jo friskt fortelle om X-n til Rhett (som er kjempeflink kokkelure - nå). Hun tenkte at hun skulle lage riskrem, som ER så godt - og timingen var perfekt siden hun hadde så masse rester. Pisket kremfløte og sto i. Og slik hadde det seg at de to satt dagen etter og suttet kremen av - de harde, kokte MIDDAGSriskornene fra gårsdagens gryterett.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:57   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det dummeste jeg har gjort er antageligvis å pynte en ostekake med krem på boks. Det var heldigvis bare å skrape vekk det som rant vekk, for jeg hadde bare laget dotter oppå.

En i klassen min på skolekjøkkenet gjorde sin egen lille variant på sjokoladekrem. I oppskriften sto det: Smeltes i vannbad. Jenta fylte vann i en kjele, satte den på platen og la sjokoladen oppi.

Gammel 08-10-06, 21:08   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kom på mere gitt.
Ei venninenne og jeg hadde en periode hvor vi elsket å lage pizza....
Mange ganger og bunnen var vi like uheldig med hver gang.
Det er faktisk fullt mulig å få Grandiosa bunn når man lager den selv....

Vi spiste med god apetitt og håpet på at neste gang skulle bunnen bli bra.

Til slutt slo vi fra oss hele pizzaprosjektet, aldri ble bunnen bra. Men det hele stoppet helt opp når vi en kveld synes noe manglet med pizzaen.
Plutselig gikk det et lys opp for oss, vi hadde glemt ost...................

Nå sliter jeg litt med det motsatte problemet, synes alltid bunnen blir for tykk.

Gammel 08-10-06, 21:42   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ingen som så mine mislykkede brød på side 1?
Jeg vasket ovnen i over en time etterpå.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:43   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Joda, og jeg fniste lenge av de stakkars havregrynene som hadde trillet ned i midten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:45   #14
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jo, visst!! Jeg fniste lenge og var glad for at det ikke var min ovn som måtte vaskes.

Gammel 08-10-06, 21:49   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Eh, jeg kom visst på at det ikke er så lurt å bruke matpapir i stedenfor bakepapir.
Scones'ene mine så litt rare ut etter at alt matpapiret rundt var blitt aske

Gammel 08-10-06, 22:01   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil på det sterkeste anbefale å smelte sjokolade i mikrobølgeovn på full guffe.

Not.

Gammel 08-10-06, 22:23   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å smelte sjokolade i mikrobølgeovn på full guffe.

Not.

Akkurat det gjorde faktisk mannen min i dag. Han skulle lage glasur til firkløverkake.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:53   #18
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Lager sjelden komplisert mat, og unngår derfor de største katastrofene...*flink*

Men, jeg har klart å sette håret fast i miksmasteren. En bolle eggedosis, en håndholdt miksmaster, og hodet mitt med håret godt surret rundt vispene. Lillebroren min sutret over tapt eggedosis, og mamma lo så hun nesten tisset på seg der hun fortvilt prøde å lirke håret løst.

Det er altså en grunn til at jeg ble kortklippet en gang i tiden.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:06   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En studiekamerat fant ut på den kompliserte måten at glasuren skal på sjokoladekaken etter steking, ikke før.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:09   #20
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Nenne;

Det er forøvrig også en grunn til at man faktisk (uansett hvor utålmodig man er), bør vente til sjokoladekaker er kalde, eller i det minste lunkne, før man har på glasur.....*erfaring*

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.