Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barna deres til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-14, 13:54   #81
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna deres til jul i år?

Vi har ikke alt på plass, men eldste får dukker fra Frozen (Elsa og Anna på skøyter) og t-skjorte med Frozen-motiv, og minste får et Olaf-kosedyr fra samme film. De har litt dilla, kan man si. Ellers teller vi på knappene om Kurio-brett, men mistenker at de kommer til å krangle om det. Utover det blir det nok litt praktiske ting fra oss, de får så mye fra besteforeldre og andre, og har nok leker.

Gammel 29-10-14, 14:49   #82
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Her har jeg bestilt begge gangene. (Måtte jo kjøpe ny da jeg presterte å sette meg på den første.)

Takk Høres det grusomt ut? Frøkna på 5 ønsker nemlig intenst å begynne å spille fiolin (hun har sett Klart eg kan, og der var det om et barn som fikk spille sammen med Aleksander Rybak), men jeg vet virkelig ikke hvor dypt interessen virkelig stikker.

Gammel 29-10-14, 16:14   #83
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Takk Høres det grusomt ut? Frøkna på 5 ønsker nemlig intenst å begynne å spille fiolin (hun har sett Klart eg kan, og der var det om et barn som fikk spille sammen med Aleksander Rybak), men jeg vet virkelig ikke hvor dypt interessen virkelig stikker.

Nei, det er ikke så fryktelig høy lyd, mener jeg å huske. Han leker egentlig mer enn han spiller, men jeg kan ikke si at jeg har opplevd at det blir så voldsomt med ulyder av det.

(Om du tenker å bestille kan det være greit å merke seg at de ser ut til å sende tilfeldige farger, sånn i tilfelle at det er viktig at den ser mest mulig autentisk ut; vi har fått en som var nærmest rødbrun og en som var mørk brun, og jeg så på bildet på esken at de finnes i hvitt også. Småen synes dog den hvite var superkul og ønsket seg fluksens en slik også. )

Gammel 29-10-14, 22:29   #84
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kapla kunne absolutt vært aktuelt for min yngste på seks. Han har lekt mye med det i bhg. Hvor kjøper man kapla i farger da? Hvor mye kapla må man ha for å kunne bruke det skikkelig?

Gammel 29-10-14, 22:49   #85
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

01-jenta ønsker seg speilreflekskamera. Vurderer å invitere alle besteforeldre, tanter og onkler inn i en slags spleis.
05-jenta aner jeg ikke.

Gammel 29-10-14, 23:14   #86
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke snakket så mye om det enda, men poden har ønskelista klar! Den ser ut som følgende:
Lego (Igjen. Ninjago og Star Wars. Igjen).
Penger (til egen iPad/iPhone)
Pennyboard

Til Ninjabarnet grubler jeg på lekekjøkken eller garage til småbiler. Vi har Duplo og Briobane i haugevis, hvis ikke hadde vi kjøpt noe slikt .

Mannen får PS4, så jeg tenker på noe spill til eldste i den forbindelse.
Kapla så kjempefint ut til mine konstruksjonslekere.

Jeg anbefaler på det varmeste PlusPlus midi også. Det er en av de aller mest brukte lekene her i huset. Begge mine leker med det og eldste lager de mest fantastiske star wars-inspirerte fartøy. Jeg fatter ikke hvordan han får det til .

Gammel 29-10-14, 23:38   #87
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg anbefaler på det varmeste PlusPlus midi også. Det er en av de aller mest brukte lekene her i huset. Begge mine leker med det og eldste lager de mest fantastiske star wars-inspirerte fartøy. Jeg fatter ikke hvordan han får det til .

Hva er det?

Gammel 29-10-14, 23:41   #88
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år får de GoPro Kamera. Spleiser med mamma og pappa. Kassa er litt tom i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 23:43   #89
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

De får en brødrister.

Gammel 29-10-14, 23:58   #90
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er det?

Det er en byggeting som ser ut som to pluss satt sammen.

Min sønn lager mest konstruksjoner i 3D, men det går an å bygge i 2D også.

Gammel 30-10-14, 00:14   #91
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Guttungen får PS4 med Fifa15. Det blir en kombinert bursdag- og julegave. Han fikk ikke så mye til 8 årsdagen i påsken, dvs. han fikk av alle foruten oss, og har siden sagt at han vil vente hvis han kan få PS4 senere. Nå hadde vi tenkt til å kjøpe PS4 uansett, men jeg gleder meg til å se han pakke opp den dagen vi feirer julaften før vi reiser til varmere strøk.

Jentungen vet vi ikke enda. Hun ønsker seg så mye dill og dall at jeg blir sprø.

Hmmm ...egentlig burde kanskje begge få nye ski.

Gammel 30-10-14, 00:45   #92
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har ikke alt på plass, men eldste får dukker fra Frozen (Elsa og Anna på skøyter) og t-skjorte med Frozen-motiv, og minste får et Olaf-kosedyr fra samme film. De har litt dilla, kan man si.

Hvor får man tak i dette, ingling? Lillesøster kommer til å få tidenes jul dersom dette ligger under treet.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:27   #93
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Har dere ikke barn som jevnlig smugleser på FP, altså?

Jupp

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:32   #94
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Tror det blir en globus som viser verden og dagen og stjernehimmelen om natten + teleskop til storebror.

Til minstemann troooor jeg det blir den Trash Pack-lastebil også en eller annen form for høyttaler slik at han kan spille fra Spotify på nye rommet sitt.

Gammel 30-10-14, 17:58   #95
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Ny sykkel og sikkert en del klær.

Gammel 30-10-14, 18:20   #96
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Tror det blir en globus som viser verden og dagen og stjernehimmelen om natten + teleskop til storebror.

Hvor får man kjøpt sånne globuser? Høres ut som en gave min eldste kan like. Hun ønsker seg et kurs i gammelgresk, og det blir nok litt vanskelig å oppfylle...

Gammel 30-10-14, 19:03   #97
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Nesten 5-åringen: Mario til Wii - kjøpt brukt på butikk.
8-åringen: Ny speiderkniv + turbukse.
10-åringen: Tursekk + turbukse

Gammel 31-10-14, 16:50   #98
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Hvor får man tak i dette, ingling? Lillesøster kommer til å få tidenes jul dersom dette ligger under treet.

Disneystore.se. Gratis frakt over en eller annen sum jeg ikke husker, og så trakk de fra moms, så det ble slett ikke så ille. Mannen kjøpte noen andre greier fra filmen i Disney store i Madrid, og jeg tror faktisk det ble dyrere. Jeg regner med vill begeistring, ja!

Gammel 31-10-14, 17:04   #99
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hvor får man kjøpt sånne globuser? Høres ut som en gave min eldste kan like. Hun ønsker seg et kurs i gammelgresk, og det blir nok litt vanskelig å oppfylle...

www.lekmer.no

Gammel 31-10-14, 17:37   #100
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Yngste skal få lego.
Eldste har jeg ikke peiling....

Som liten ekstra gave skal begge to få verdenskart til veggen som man kan skrape der man har vært. Sånn som skrapelodd liksom.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.