Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sender man julekort lenger, sånn egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 15:27   #81
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?

Jeg synes det er koselig å få julekort i alle varianter, og vi sender som regel ut en 30-40 stykker selv også.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 15:54   #82
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skulle ønske jeg hadde en julekorttradisjon. Det synes jeg høres så fint ut, nemlig. Men jeg vet ikke hvem jeg skal sende til.

Kanskje det er noen FP-ere som vil ha?

Jeg er definitivt interessert i noe sånt, ja.

Gammel 09-10-13, 16:04   #83
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Wow, så strukturert du er da Akseliane!

Jeg tar ikke spesielt dedikerte bilder hver måned altså, bare sitter en natt eller to litt for sent i desember, raser gjennom årets bildehav og setter inn i samme mal som jeg bruker hvert år. Blir jo mye gjentagelser så klart, den og den sin bursdag, 17.-mai, sommerferie etc. Hører heldigvis ikke noe fra de som evt. synes det er døllt.

Jeg synes det er koselig å få julekort uansett form og farge, og sender ikke for å få tilbake.

Gammel 09-10-13, 16:45   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, men bare dersom det er håndskrevet og med bilde av hunden i nissekostyme og mannen i pysj foran treet.

:noterer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 18:18   #85
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt kjempeglad for julekortbilde av de nydelige Mave-barna.

Vi sender ca 40 julekort, men får ikke like mange tilbake. Jeg er god på tradisjoner og sender alltid kort med bilde av alle barna. 19-åringen er ikke særlig happy for dette, men i år skal vi ta julekortbildene når vi er på fotballtur til England, så da er det nok greit. Og i år blir det julebrev med bilder, for jeg vil skryte av det nye huset vårt.

Det er alltid koselig å lese nytt fra dem jeg ikke ser så ofte, men det er ikke et must. Jeg fniser litt over det samme hvert år: av de som bruker julebrevene som idrettsdagbok (de løper fortere og lengre hvert år), av de som bruker julebrevene som loggføring av barnas karakterbok og av de som bruker julen til reiseoppramsing. Selv blander jeg litt av alt, tror jeg, så de blir litt skryt, litt syt og aller mest hverdag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 19:53   #86
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier bare å sende bilde av barna og ofte oss voksne, men i år skal det jammen meg bli julebrev. Jeg har nemlig blitt en jogger og er så stolt, atte. I tillegg har jeg andre meritter som skal skrytes av. Må jo være bedre det enn at jeg skriver om slitsomme tenåringer og trassig treåring?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 19:56   #87
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil gjerne ha julebrev om slitsomme tenåringer. Gjerne om oppvasken også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 19:58   #88
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg vil gjerne ha julebrev om slitsomme tenåringer. Gjerne om oppvasken også.

Jeg kan lage en spesialversjon til deg!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 20:58   #89
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Opprinnelig lagt inn av banana

Jeg sender mange julekort, og skriver alltid litt om hvordan vi har det og slikt. Vi får vel omtrent like mange kort igjen, ikke nødvendigvis fra akkurat de samme som vi sender til. Å få delt ut ferdigtrykte kort med bilder av barna og "God jul" av folk jeg ser ofte synes jeg er helt tullete, men jeg smiler og takker selvsagt. Jeg innser jo at folk er forskjellige, og at noen kanskje synes det er dødskjipt med et kjøpt julekort med nisse eller noe på og en håndskrevet tekst.

Du tuller? Du reagerer på at du får feil type julekort?

Jeg reagerer™ ikke. Jeg uttrykte meg nok klønete. Jeg bare verdsetter en personlig hilsen mye mer - altså slik jeg ser det innhold fremfor innpakning. Og når jeg mottar et slikt kort ved overrekkelse som en av mange i et sosial setting så blir det (for meg) litt som å levere en lapp med "God jul" i stedet for, evt. i tillegg til, å si det. Men dette er ingen fanesak for meg, altså, og jeg setter ikke de som levere meg slike kort på noen svarteliste.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:22   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du med "tullete" mener "setter mer pris på noe personlig" så har du rett i at du uttrykker deg klønete, ja.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:27   #91
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser så utrolig dårlig på sånt så herfra blir det ikke sendt et eneste ett. Kanskje en liten julehilsen på e-post til nød. Synes det er hyggelig å få da.

Jeg er fra en liten slekt, men et søskenbarn av min far sendte alltid skikkelig skikkelig lange og ekstremt ærlige julebrev hvert år. De var helt fantastiske. Det var alt fra dårlig økonomi til sykdom hos hund.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:30   #92
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Åhh, jeg må passe på å merke meg resultatet av dyrelegetimen i morgen da i så fall, så vi kan ta med det i julebrev? (Det er jo bare en ritunekontroll for sjekk av dosering på medisin for kronisk sykdom, så det er antakelig mer svung over å fortelle om den akutte livmorbetennelsen med påfølgende operasjon for å redde livet, ja?)

Gammel 09-10-13, 21:31   #93
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sånn i teorien så sender jeg julekort, i praksis ikke i det hele tatt. Men jeg setter veldig stor pris på å få julekort, om det er et med bilde eller et ferdigkjøpt spiller ingen rolle, jeg blir like glad jeg.

Gammel 09-10-13, 21:50   #94
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg benytter tråden til å si at jeg herved har designet og sendt bestilling på årets julekort.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 07:04   #95
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dagligdags?? :skingrestemme:

De fleste av mine venner er i førtiårsalderen (eller var det krisen? ) og jeg vil si at Stoltzen, Bergen-Voss og og Birken nesten er mer fremtredende i julekortene (og statusoppdateringene på FB...) enn hva barna driver med. Joda, jeg skjønner at det er fint og flott å løpe langt og sykle fort, men jeg får iallfall en intens lyst til å skrive et julebrev i retur med hvor mye sjokoladespising og sofasliting vi har bedrevet i året som har gått.

Uff, jeg er så jantete av meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 07:15   #96
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk aldri jeg har sendt julekort noensinne. Får ikke så mange heller.

Gammel 10-10-13, 07:40   #97
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Altså, jeg har ikke sendt ut takkekort etter min egen konfirmasjon og har også en kasse med usendte takkekort etter bryllupet.Som var for seks år siden.

Rart jeg fremdeles får kort egentlig.

Sist redigert av vixen : 10-10-13 kl 07:41. Årsak: skrivefeil
vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:05   #98
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper jeg har FP-ere blandt de som sender oss julebrev, og gleder meg til årets julebrev med hundehelse, sjokoladespising, trassige treåringer, oppvask og sofasliting. Jeg hadde seriøst kost meg og julebrevene hadde blitt uforglemmelige (i motsetning til de ørten brevene med tante og onkels ferieturer og slektstreffreportasjer).

Gammel 10-10-13, 11:15   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får noen herlige julebrev. Jeg har et par tanter som skriver langt og ærlig om både det gode og det vonde - og slenger inn noen høytdelige gudsord på slutten. Og en annen jeg kjenner skriver noen hysterisk morsomme lange brev med fortellinger om både da alle hadde influensa, det året de ikke hadde en eneste måned uten sykdom, eller da hele sommerferien regnet bort.

Noen skriver skikkelig vittige brev på rim! Noen sender bilde med "god jul", noen skriver personlige hilsener til alle.

Fetteren min som sliter med rus og psykiatri og alt som er hoster av og til opp et sånt gratiskort og skriver god jul på, kjøper frimerker og poster det. Gjerne i januar. Det blir jeg KJEMPEglad for!

Jeg er veldig lett å glede, og har i grunnen lite glede av å snakke ned det de andre deler med meg.

Gammel 10-10-13, 11:22   #100
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sender flere julekort enn jeg mottar, men jeg synes det er en av de fineste tingene i førjula. Sitte å skrive (om enn bare adressen) til alle jeg egentlig har lyst til å være mer sammen med, som jeg er glad i og sende dem en tanke.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julebrev, julekort

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.