|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg sender julekort til beste-og oldeforeldre, onkler og tanter, de vet jeg iallfall at blir glade for å få kort. I tillegg sender vil til noen venner som vi pleier å få kort av, om de himler med øynene av kortene våre, vet jeg ikke, men i og med at de som regel sender kort i retur, regner jeg med at vi er på bølgelengde når det gjelder julekort. Ferdigtrykte julebrev med skryt (ikke: "Per 4 har lært seg å sykle", men "Pappa 43 syklet Birken for 10 gang og knuste rekorden med 43 sekunder...") synes jeg er kleint. Håper jeg kan si det uten å virke utakknemlig for at vedkommende har tenkt på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?
Jeg er helt enig, når jeg tenker meg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg skryter hemningsløst i julebrevet over at jeg har perset i maraton!
![]() |
#64 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Det minner meg om julebrevene til Mammas rike amerikanske venninne. Der er det en salig blanding av skryt, briefing med penger og hårreisende oppførsel fra barnas side. F.eks. "A fylte 18 i sommer og fikk sin første [insert passede luksusbilmerke] av oss i gave. Han klarte dessverre å totalskade den etter bare et par uker slik at vi måtte kjøpe ny til ham, som han nå har krasjet igjen, men vi håper å få den reparert i det minste. Det ble jo litt dyrt for oss, men sånn er det å ha barn og han lærer vel å kjøre bedre etterhvert."
![]() |
#65 |
ctrl+z
|
![]() |
#66 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Poenget, som jeg av en eller annen grunn ikke skrev, er altså at jeg synes skryting er helt greit. Enten er det dagligdags skryting (persing i maraton) hvor man blir glad på andres vegne, eller så er det "kjøper tre splitter nye luksusbiler til sønnen sin fordi han bare krasjer dem" og da får man seg en god latter.
![]() |
#70 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg liker å sende og å få, men det er ikke hvert år jeg klarer å få det gjort i tide. Julen kommer ofte for fort.
![]() |
#71 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Neinei, du har all grunn til å være stolt, og skriv om det i alle julekortene. Det kommer aldri til å skje at jeg springer maraton, så jeg er kjempeimponert. Jeg mente bare at det blir bittelitt mer dagligdags i forhold til nevne rike dame med bortskjemte barn.
![]() |
#73 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg lager julebrev med bilder for hver måned og/eller spesielle begivenheter fra året som er gått, skriver ut på vanlig papir, sender i øst og vest. Sender 60-70, får 40-50. Vi er en tradisjonsfamilie, to år på rad, og smack, vi har en tradisjon!
![]() |
#74 |
Glamorøs
|
Du tuller? Du reagerer på at du får feil type julekort?
Jeg får høyt blodtrykk, jeg.
![]() |
#75 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Wow, så strukturert du er da Akseliane!
![]() |
#76 |
Epikur
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg blir helt oppgitt over at noen blir sure over at noen har tenkt på dem og tatt seg bryet med å sende kort. De skulle hatt buksevann og kokos, makan! Det er så indeig og kvalmende typisk for det nye stappmette Norge, der man fader meg ikke kan være fornøyd med måten folk viser omtanke og oppmerksomhet på en gang.
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Har sendt noen år, og noen ikke. Gjør det om det passer meg, men pleier ikke få så mange... |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
<*(((<
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg får noen få kort hvert år, og tenker at julekort er jo ganske hyggelig å få, jeg burde ta et hyggelig bilde av ungene og fikse et julekort og sende. I det minste til de som sender til meg. Også blir det ikke. :stuck in tradition:
![]() |
#79 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Re: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Julekort en koselig tradisjon synes jeg og det tenker jeg fortsette med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Fola Blakken
|
Ja, men bare dersom det er håndskrevet og med bilde av hunden i nissekostyme og mannen i pysj foran treet.
![]() |