Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sender man julekort lenger, sånn egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 12:19   #61
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?

Jeg sender julekort til beste-og oldeforeldre, onkler og tanter, de vet jeg iallfall at blir glade for å få kort. I tillegg sender vil til noen venner som vi pleier å få kort av, om de himler med øynene av kortene våre, vet jeg ikke, men i og med at de som regel sender kort i retur, regner jeg med at vi er på bølgelengde når det gjelder julekort. Ferdigtrykte julebrev med skryt (ikke: "Per 4 har lært seg å sykle", men "Pappa 43 syklet Birken for 10 gang og knuste rekorden med 43 sekunder...") synes jeg er kleint. Håper jeg kan si det uten å virke utakknemlig for at vedkommende har tenkt på meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:25   #62
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er hyggelig med julekort, som sagt (selv om jeg litt usikker på hva jeg egentlig skal gjøre med dem, jeg er ikke typen til å henge opp sånt på dekorative intrikate pyntesnorer).

Det jeg synes er tullete, er det kravet noen føler på at de MÅ, at noen skjemmes ( ) over at noen ikke oppfyller disse kravene, blir snurt hvis de ikke får nytt i retur, blir flau hvis de får av noen de ikke har sendt til (som de så sender til neste år, men ikke får tilbake fordi de andre snur jo bare bunken på dem de fikk i fjor, også har man det gående).

At folk med fri glede og uten strings attatched sender et bilde og hilsen av seg selv til noen, er selvsagt bare fint og flott og sånt. Det blir litt som at jeg sender en SMS med et fint bilde der barna hilser til mormor eller tante, liksom.

(Det skal jo sies at jeg nok er uvanlig allergisk mot ikke-driftskritiske ting man MÅ, fordi det har blitt gjort før. Tradisjoner er ikke min sterke side.)

Jeg er helt enig, når jeg tenker meg om.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:27   #63
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skryter hemningsløst i julebrevet over at jeg har perset i maraton! Det er det største som har skjedd meg i år, ca. der oppe sammen med skolestarten til minsten, og jeg skal love at mottakerne av julekortene skal få det med seg! (Men jeg er klar over at noen vil himle, altså, jeg bare driter i det. )

Gammel 09-10-13, 12:38   #64
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det minner meg om julebrevene til Mammas rike amerikanske venninne. Der er det en salig blanding av skryt, briefing med penger og hårreisende oppførsel fra barnas side. F.eks. "A fylte 18 i sommer og fikk sin første [insert passede luksusbilmerke] av oss i gave. Han klarte dessverre å totalskade den etter bare et par uker slik at vi måtte kjøpe ny til ham, som han nå har krasjet igjen, men vi håper å få den reparert i det minste. Det ble jo litt dyrt for oss, men sånn er det å ha barn og han lærer vel å kjøre bedre etterhvert."

Gammel 09-10-13, 12:41   #65
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg kjøpt luksusbil til en av ungene eller perset i maraton hadde jeg også skrevet personlig julekort. :lever ikke særlig spennende:

Gammel 09-10-13, 12:44   #66
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Poenget, som jeg av en eller annen grunn ikke skrev, er altså at jeg synes skryting er helt greit. Enten er det dagligdags skryting (persing i maraton) hvor man blir glad på andres vegne, eller så er det "kjøper tre splitter nye luksusbiler til sønnen sin fordi han bare krasjer dem" og da får man seg en god latter.

Gammel 09-10-13, 12:46   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagligdags?? :skingrestemme:

Gammel 09-10-13, 12:47   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poly får added insult to injury på alle kanter i dag.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:48   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Den dagen, ja.

Gammel 09-10-13, 12:49   #70
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker å sende og å få, men det er ikke hvert år jeg klarer å få det gjort i tide. Julen kommer ofte for fort.

Gammel 09-10-13, 12:51   #71
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Neinei, du har all grunn til å være stolt, og skriv om det i alle julekortene. Det kommer aldri til å skje at jeg springer maraton, så jeg er kjempeimponert. Jeg mente bare at det blir bittelitt mer dagligdags i forhold til nevne rike dame med bortskjemte barn.

Gammel 09-10-13, 12:52   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det går fint. Jeg tullet litt med deg.

Gammel 09-10-13, 13:08   #73
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lager julebrev med bilder for hver måned og/eller spesielle begivenheter fra året som er gått, skriver ut på vanlig papir, sender i øst og vest. Sender 60-70, får 40-50. Vi er en tradisjonsfamilie, to år på rad, og smack, vi har en tradisjon!

Gammel 09-10-13, 13:13   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg sender mange julekort, og skriver alltid litt om hvordan vi har det og slikt. Vi får vel omtrent like mange kort igjen, ikke nødvendigvis fra akkurat de samme som vi sender til. Å få delt ut ferdigtrykte kort med bilder av barna og "God jul" av folk jeg ser ofte synes jeg er helt tullete, men jeg smiler og takker selvsagt. Jeg innser jo at folk er forskjellige, og at noen kanskje synes det er dødskjipt med et kjøpt julekort med nisse eller noe på og en håndskrevet tekst.

Du tuller? Du reagerer på at du får feil type julekort?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg sliter med å ikke irritere meg over at folk syns det er "tullete" eller lignende at noen har tenkt på dem, funnet et kort til dem og sendt det/gitt det til dem. Om det så er "bare" bilde, "bare" tekst, "bare" nisse + god jul, "bare" opptrykt julebrev med glansbildebeskrivelse. Si pent takk og vær glad du får noe!

Jeg får høyt blodtrykk, jeg.

Jeg husker det fra tidligere julekorttråder også. Noen hånler av bilder av ungene. Noen gidder ikke sende om de ikke får i retur. Noen syns de lange brevene er slitsomme. Noen mener at å skrive brevet på datamaskin og printe ut like er en stor fornærmelse. At dere greier å lage så mye drama rundt julekort!? Noe som skal være en hyggelig greie? Beyond me.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skulle ønske jeg hadde en julekorttradisjon. Det synes jeg høres så fint ut, nemlig. Men jeg vet ikke hvem jeg skal sende til.

Kanskje det er noen FP-ere som vil ha?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:13   #75
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, så strukturert du er da Akseliane!

Jeg forsøker febrilsk å stappe ungene i nærheten av hverandre lenge nok til at jeg kan fyre av en 40-50 blink, så jeg er sikret et der ikke alle ser ut som aper. Smeller det minst ille så inn i en ferdig-designet fjollemal og bestiller for få (som alltid). Jeg er alltid tidlig ute med bestillingen, men de ligger tradisjonen tro til langt ut i desember før de får frimerker på seg.

Gammel 09-10-13, 14:39   #76
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir helt oppgitt over at noen blir sure over at noen har tenkt på dem og tatt seg bryet med å sende kort. De skulle hatt buksevann og kokos, makan! Det er så indeig og kvalmende typisk for det nye stappmette Norge, der man fader meg ikke kan være fornøyd med måten folk viser omtanke og oppmerksomhet på en gang.

Æsj. Jeg vemmes.

Jeg er helt enig med Candy i at man ikke skal sende noe som helst hvis man synes det er mer mas enn kos. Jeg synes man i rent antimartyrium skal gi en god beng i hva andre synes og sende eller la være å sende akkurat som man vil.

Gammel 09-10-13, 15:01   #77
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har sendt noen år, og noen ikke. Gjør det om det passer meg, men pleier ikke få så mange...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 15:07   #78
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får noen få kort hvert år, og tenker at julekort er jo ganske hyggelig å få, jeg burde ta et hyggelig bilde av ungene og fikse et julekort og sende. I det minste til de som sender til meg. Også blir det ikke. :stuck in tradition:

Gammel 09-10-13, 15:16   #79
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?

Julekort en koselig tradisjon synes jeg og det tenker jeg fortsette med.
Må ellers si meg enig med Harriet Vane her

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 15:25   #80
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skulle ønske jeg hadde en julekorttradisjon. Det synes jeg høres så fint ut, nemlig. Men jeg vet ikke hvem jeg skal sende til.

Kanskje det er noen FP-ere som vil ha?

Ja, men bare dersom det er håndskrevet og med bilde av hunden i nissekostyme og mannen i pysj foran treet.

Svar

Emneord
julebrev, julekort

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.