|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 13,53% |
Har ingen verv for tiden |
40 | 23,53% |
Har ett verv verv |
50 | 29,41% |
Har flere verv |
57 | 33,53% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterMannen er trener for gutta i karate. Jeg har ikke noen verv akkurat nå, men har tenkt å melde meg til FAU for de neste to årene når det blir valg igjen til våren. Har vært i FAU tidligere. Vi er nok sånn midt på treeet med på ting og tang. (Bortsett fra dugnader og sånt, da er vi alltid med.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har ikke lest hele tråden, men har noen tanker om dette. Sist redigert av Skremmern : 05-10-13 kl 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterFAU her hos oss er ikke om kakebaking i det hele tatt. På skolen til gutta melder man seg enten til festkomiteen eller FAU. Så FAU er bare om skoleting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterKakebaking i FAU?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterIngen kakebaking i Fau her heller, men klassekontaktene har ansvar for å sørge for kakebakere en gang i året, når det er åpen dag.
![]() |
#87 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Ja, jeg skrev feil, jeg er klassekontankt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterPå mittt sise FAU var det informasjon fra rektor, leder på SFO og skolens representant i et opplegg som handler om at skolen (foreldre og barn) arrangerer en kveld til inntekt for vennskapsskoler i Kongo. På den kvelden skal vi ha cafe, MED kaker
![]() |
#89 |
By the Sea
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterHvordan vet dere hvem som er "freeloadere"? Jeg tror mange lever under en illusjon om at de virkelig vet det meste av det som er verdt å vite om andres liv. Men det gjør vi jo ikke, noen av oss.
![]() |
#90 |
|
Man kan ikke vite alt om enkeltmennesker, men å tenke tanken på gruppenivå er slettes ikke rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet ikke hvem som er freeloadere, men det er jo noen som alltid stiller opp og andre som ikke gjør det. Jeg vet om noen som har små barn/er syke/hvahardu og tenker at det er greit at ikke alle kan være med på alt, og jeg vet heller ikke alt om alle og tror ikke jeg vet det heller. Men jeg synes likevel at alle foreldre som har barn med på aktiviteter som fordrer dugnadsinnsats bør bidra på en eller annen måte.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterNå nyter jeg mitt otium etter tja, 17-18 år med ulike verv knyttet til det å ha barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg og mannen har tre going on fire verv i forbindelse med ungene. Mannen er vara fau i bhg, vara klassekontakt på skolen og så driver vi som en av tre kiosken i fotballlaget, samt at mannen er dugnadsansvarlig i bhg.
![]() |
#94 |
Ringskrømt
|
Jeg synes sosiale ting (vel og merke den type sosiale ting som arrangeres pr. nå) er oppskrytt, rett og slett, og skulle ønske billigere, Rema 1000-løsninger var i fokus i tillegg til det faglige og selvsagt skolearbeidet. Leke sammen etter skolen? Skøytekvelder uten fuzz og ting som må kjøpes? Å være sammen for å skape bedre miljø trenger ikke å koste noe og det trenger ikke å involvere kaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterMen nå snakker dere om både verv og dugnadsoppgaver under ett. For meg er dette to ulike ting. Jeg bidrar selvfølgelig på dugnad selv om jeg ikke tar verv akkurat nå. Jeg stiller både med kake og premier til årets juletrefest, jeg tar kiosktidene jeg blir satt opp på og de oppgavene jeg blir gitt når jeg er tilstede på aktiviteter der barna er. Det er planlegging i forkant jeg ikke kan være med på, fordi det innebærer møter på kveldstid.
![]() |
#96 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg svarte at jeg har flere verv, men nå har jeg faktisk bare vara-jobb - i FAU, Konsernets styre og brukerrådet i bgh.
![]() |
#97 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterMine uttalelser om free-lading er også basert på nøyaktig samme erfaring som daisy's.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Usedvanlig begavet
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter[quote=Skremmern;3813389]Jeg synes sosiale ting (vel og merke den type sosiale ting som arrangeres pr. nå) er oppskrytt, rett og slett, og skulle ønske billigere, Rema 1000-løsninger var i fokus i tillegg til det faglige og selvsagt skolearbeidet. Leke sammen etter skolen? Skøytekvelder uten fuzz og ting som må kjøpes? Å være sammen for å skape bedre miljø trenger ikke å koste noe og det trenger ikke å involvere kaker.
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg er ikke imot foreldregrupper, jeg er "imot" det det dreier seg om nå. Grunnen til at jeg bitcher over alle kakene er ikke fordi jeg ikke liker kaker, men fordi alt skal koste noe. Fordi alt vi skal gjøre sammen må koste noe. Og det er faktisk ikke særlig inkluderende selv om tanken er det. Hvor mange ganger hører vi ikke foreldrekontakter stå å si "ja, nei, vi kan jo ikke tvinge noen til å gi penger, men..." i løpet av et møte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Usedvanlig begavet
Hva dreier det seg om nå?
![]() |
|