|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagJeg synes det er helt merkelig å skulle forandre alle planene fordi et voksent menneske kommer senere?
![]() |
#82 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagAh, spiser middag når det passer oss. Som regel ingen besøk her, og middag når den er ferdig, verken før eller etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddag
Hos oss tar det tre kvarter. Da er ikke juleevangeliet, sang og rydding av bordet inkludert. Kun middag, prat, kos og ro. Dessert er senere. Mens vi rydder av forbereder nissen seg og det prates og koses for de som ikke rydder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
I mål
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagDet blir jo tidsmessig omtrent likt, Chanett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagVoldsomme reaksjoner? Hvor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
I mål
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagDen voldsomste reaksjonen er vel i grunnen din, apan. Knis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
maler
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagMen ett voksent menneske er også en del av selskapet. Hadde det vært annerledes om det var barnas mor som var sykepleier og ikke kom hjem før? (Rent hypotetisk, for jeg vet jo at det her er snakk om en enslig person som synes det hele er helt greit, og da er det selvfølgelig det). Men for meg handler det ikke om å ta hensyn mest til barn eller mest til voksne, men at man finner et opplegg som gjør at man i størst mulig grad får julefeiringen sammen. Og for meg er det en selvfølge at man da innen rimelighetens grenser venter på de som må gjøre noe på dagtid. Vi kommer ikke til å begynne med julefeiringen før storebror er hjemme fra kirka når han skal synge på julaften heller. Og jeg håper jo at familien min venter på meg hvis jeg må jobbe på dagtid julaften. Skal jeg jobbe på kveldstid sier det seg jo selv at jeg ikke kan være med, men jeg hadde syntes det var litt trist om de ikke kunne vente til jeg kom hjem hvis jeg måtte jobbe.
![]() |
#89 |
I mål
|
Tja? I mitt hode er vel eksempelvis alt i kursiv over ironisk og unødvendig drittslenging over hvor utrolig upraktisk andre mennesker innretter livet sitt. Slike utsagn fremstår jo helt meningsløse, særlig når tid pakker og mat tar er helt individuell. Det var ganske mange andre som også var bastante på hvor enkelt det måtte være å spise senere, og hvor uvesentlig det var ungene om de måtte åpne pakker alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
I mål
|
Mulig du ikke vil tro meg, men vi greide faktisk å nyte den etter middagen også (knis). I mitt hode blir det rart at julemiddagen tar like lang tid som en mandagswok, men meg om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagUnyansert kommer nok an på øynene som ser, apan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagFor min del er ordet generelt sentralt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Yes, we can!!
|
En mandagswok tar 20 minutter hos oss.
![]() |
#96 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagV kunne nok delt bord sammen med glede, apan. Jeg liker jo også laaange måltider, men er dessverre belemret med både kjernefamilie og svigers som er hurtigetere.
![]() |
|
|