Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Skuffet far pga. start på julemiddag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-11, 19:15   #81
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skuffet far pga. start på julemiddag

Jeg synes det er helt merkelig å skulle forandre alle planene fordi et voksent menneske kommer senere? Skjønner av (deler av) tråden at det er greit for broren å spise senere, og at det er far som er "problemet", men flere i denne tråden er jo enige med far og det synes jeg er merkelig. Det er ikke snakk om å gjøre alt på barnas premisser, nå har vi begevet oss over på å gjøre alt på ETT voksent menneskes premisser.

Gammel 26-12-11, 19:20   #82
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ah, spiser middag når det passer oss. Som regel ingen besøk her, og middag når den er ferdig, verken før eller etter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 19:42   #83
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

To gangers servering av hovedrett, prat og kos og ro. Ingen taler og sanger. Så tar det jo litt tid å rydde av det verste, så 25 min på dessert og så litt rydding. Vi rydder det meste senere på kvelden men bordet må jo tas og noe settes kaldt. 1-halvannen time er normal tid ved bordet for fest og selskap både hos oss og mannens familie.

Hos oss tar det tre kvarter. Da er ikke juleevangeliet, sang og rydding av bordet inkludert. Kun middag, prat, kos og ro. Dessert er senere. Mens vi rydder av forbereder nissen seg og det prates og koses for de som ikke rydder.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 19:52   #84
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo tidsmessig omtrent likt, Chanett.

Jeg innrømmer at jeg synes det er ganske søkt med de voldsomme reaksjonene som kom først i tråden på at man kunne ønske å spise klokken 16 på grunn av barna når det viser seg hvordan arrangementet foregår i de tusen hjem lenger ute i tråden. Det er liksom ikke grenser for hvor lite fleksible barna er når de må spise klokka 16, men så viser det seg altså at folk spiser i tre kvarter og deretter åpner pakker i 1 time, og det er klart man lett kan spise senere da, fleksible barn eller ei.

Vi kunne spist klokka 19 vi, med det tempoet. Så dette er det ærlig talt umulig å synes noe om.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 20:58   #85
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voldsomme reaksjoner? Hvor?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 21:11   #86
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Voldsomme reaksjoner? Hvor?

Ok, jeg overreagerer kanskje litt, men jeg synes at flere innlegg var ganske raske til å konstatere at barna var utrolig lite fleksible ift middagsspising, noe som på ingen måte var hovedproblemet her.

Gammel 26-12-11, 21:14   #87
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Den voldsomste reaksjonen er vel i grunnen din, apan. Knis.

Gammel 26-12-11, 21:15   #88
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ett voksent menneske er også en del av selskapet. Hadde det vært annerledes om det var barnas mor som var sykepleier og ikke kom hjem før? (Rent hypotetisk, for jeg vet jo at det her er snakk om en enslig person som synes det hele er helt greit, og da er det selvfølgelig det). Men for meg handler det ikke om å ta hensyn mest til barn eller mest til voksne, men at man finner et opplegg som gjør at man i størst mulig grad får julefeiringen sammen. Og for meg er det en selvfølge at man da innen rimelighetens grenser venter på de som må gjøre noe på dagtid. Vi kommer ikke til å begynne med julefeiringen før storebror er hjemme fra kirka når han skal synge på julaften heller. Og jeg håper jo at familien min venter på meg hvis jeg må jobbe på dagtid julaften. Skal jeg jobbe på kveldstid sier det seg jo selv at jeg ikke kan være med, men jeg hadde syntes det var litt trist om de ikke kunne vente til jeg kom hjem hvis jeg måtte jobbe.

Gammel 26-12-11, 21:26   #89
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg hadde latt ungen sove en dupp slik at hun kunne være lenger oppe. Generelt synes jeg foreldre som tviholder på rutiner til ungene er veldig kjipe å forholde seg til.

Enig med fnatten. Jeg tror heller ikke det er ensbetydende med omsorgssvikt å spise middag m barn etter fem. For noen skjøre blomster fp- barna må være.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

1åringen la seg halvveis i går og snart treåringen la seg før det var slutt i fjor.
Jeg tror det har gått greit, men det er mulig evt senskader ikke vil komme fram før de blir voksene?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Den voldsomste reaksjonen er vel i grunnen din, apan. Knis.

Tja? I mitt hode er vel eksempelvis alt i kursiv over ironisk og unødvendig drittslenging over hvor utrolig upraktisk andre mennesker innretter livet sitt. Slike utsagn fremstår jo helt meningsløse, særlig når tid pakker og mat tar er helt individuell. Det var ganske mange andre som også var bastante på hvor enkelt det måtte være å spise senere, og hvor uvesentlig det var ungene om de måtte åpne pakker alene.

Det må da kunne gå an å være uenig med hovedinnlegger uten å virke så unyansert, mener jeg? (Det er mange mer nyanserte innlegg i tråden, så det ER mulig).

Gammel 26-12-11, 21:28   #90
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vi spiser dessert etter gavene. Da har vi plass til mer og kan nyte den.

Mulig du ikke vil tro meg, men vi greide faktisk å nyte den etter middagen også (knis). I mitt hode blir det rart at julemiddagen tar like lang tid som en mandagswok, men meg om det.

Gammel 26-12-11, 21:30   #91
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Unyansert kommer nok an på øynene som ser, apan.

Gammel 26-12-11, 21:30   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er ordet generelt sentralt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 21:32   #93
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Unyansert kommer nok an på øynene som ser, apan.

Der kan vi i alle fall være enige.

Gammel 26-12-11, 23:19   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mulig du ikke vil tro meg, men vi greide faktisk å nyte den etter middagen også (knis). I mitt hode blir det rart at julemiddagen tar like lang tid som en mandagswok, men meg om det.

En mandagswok tar 20 minutter hos oss. Angående dessert: Visste dere at man faktisk HAR dessertmage? når magen er stappfull så utvider den seg faktisk bittelitt, akkurat nok til litt karamellpudding for eksempel, når man spiser noe søtt! Vi er LAGET for å avslutte måltidet med dessert! Jeg har giftet meg inn i en familie som gjør som mange her og ikke avslutter måltidet på skikkelig vis, med noe søtt, og jeg blir skikkelig skuffa når maten ryddes fra og man ikke får avsluttet før en time eller to senere, da med et gedigent kakebord, som også inkluderer dessert. Merkelige, merkelige folk.

Gammel 27-12-11, 07:18   #95
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Sannelig Polyanna, det er det jeg alltid har sagt!

Gammel 27-12-11, 13:11   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

V kunne nok delt bord sammen med glede, apan. Jeg liker jo også laaange måltider, men er dessverre belemret med både kjernefamilie og svigers som er hurtigetere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.