Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 09:10   #81
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?

Ja, til tider blir jeg sliten av barna. Spesiellt hvis det er stress på jobb og mye annet som skal skje i hverdagen.

Og i perioder er de mer krevende enn ellers, da merker jeg at jeg blir sliten og frustrert. Og det at jeg blir det, gjør jo at de blir enda villere...

Åh, jeg kjenner at jeg skulle ønske jeg var litt mer av et overskuddsmenneske! Det virker som at noen fikser "livet" bedre enn andre, som feks meg Har bekjente med 4-6 barn, som jeg opplever som alltid blide, opplagte, harmoniske og som har tusen jern i ilden hele tiden. De er med på alt, og er gjerne de som arrangerer det. Jeg blir bare sittendes og måpe

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 10:59   #82
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja!!! Hilsen mamma til to kranglefanter.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 11:03   #83
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Ja.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 11:10   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Man lyver altså om man sier man ikke blir sliten.

Vel jeg blir faktisk ikke sliten av barnet vårt, jeg kan bli sliten av alt rundt som må følges opp , men jeg blir ikke sliten av selve barnet vårt nei.

Jeg ble heller ikke så veldig sliten før jeg fikk nummer 2, det er sant. Jeg visste vel egentlig ikke hva slitsomhet var før jeg fikk to barn (snakker for meg selv nå altså). Det er utrolig kjekt og jeg angrer selvsagt ikke på at jeg fikk to barn, men jeg tror egentlig jeg passer best som ettbarns-mamma. Litt lettere når de blir større, tenker jeg.

Gammel 12-12-10, 13:36   #85
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja!! Akkurat nå har det vært så høyt lydnivå her at det var godt gutta tok seg en tur ut.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:56   #86
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble heller ikke så veldig sliten før jeg fikk nummer 2, det er sant. Jeg visste vel egentlig ikke hva slitsomhet var før jeg fikk to barn (snakker for meg selv nå altså). Det er utrolig kjekt og jeg angrer selvsagt ikke på at jeg fikk to barn, men jeg tror egentlig jeg passer best som ettbarns-mamma. Litt lettere når de blir større, tenker jeg.

Ja vi har jo bare det ene barnet, godt mulig jeg hadde vært sliten om vi hadde hatt 2 barn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:00   #87
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja, og det som først og fremst gjør meg sliten er mangelen på pauser. Det er alltid noe. Jeg savner så absurde ting som å kunne ta ut av oppvaskmaskina uten å bli avbrutt minst fem ganger fordi noen har en blyant de mener må spisses da, noen har mistet hårklemma si mellom sofaputene og er på sammenbruddets rand, noen ligger over tvillingbroren sin og drar han i håret så han hyler høyt nok til at naboene sikkert kan høre det, noen har en bleie som lukter mystifistisk og noen øver med stor og skingrende innlevelse på Santa Lucia-sangen. Og når de ville hordene er i seng, så må det smøres nistemat, vaskes klær, pakkes sekker, lappes tøy, ryddes bokhyller, handles mat, skrives middagslister, bakes julemessekaker, pakkes julegaver og støvsuges litt. Slacker jeg med rutinene en kveld, så må jeg betale med blod og svette de neste dagene.

"Du har deg selv og takke", sier min (hjemmeværende ettbarns-)mor så trøstende.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:09   #88
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Mamma og pappa ble aldri slitne før jeg kom.
I de fire årene de bare hadde en, hadde de også tid til det meste, og ikke noe stress i livet sitt, alt var rolig, fint og easy going. Og siden storesøster var en fryd og en pryd å ha med seg så var de på restaurantbesøk, dro til venner med barneuvennelige hus, på museer og gallerier, og litt overalt.
Så kom hurricane Kitty og gjorde noe med det, gitt.

Gammel 12-12-10, 14:22   #89
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Hovedproblemet er vel alt annet som skal fikses og ordnes samtidig som barna skal tas vare på. Hadde jeg bare hatt barna å tenke på hadde det jo gått greit. Så er vel egentlig ikke barna som er slitsomme, bare hele pakka. Desember er litt ekstra slitsom (men koselig).

Nemlig, sånn føler jeg også at det er.

Det er alt det andre som tar nuven på meg, titt og ofte. Men så blir det ungene man føler man er slitne av, pga det er de som tar mest plass og krever mest oppmerksomhet, mens det egentlig er alle småtingene som gjør at man blir rar i hodet.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:26   #90
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja!!

Gammel 12-12-10, 14:49   #91
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Ja vi har jo bare det ene barnet, godt mulig jeg hadde vært sliten om vi hadde hatt 2 barn.

Jeg var heller ikke så veldig sliten når vi hadde bare 1 barn. Det som gjør meg mest sliten er all kranglinga mellom ungene. Dersom de ikke hadde kranglet så mye så tror jeg alt hadde vært mye lettere. I tillegg er det slitsomt at jeg må ha de med på absolutt alt, det er ikke bare å stikke en tur på butikken liksom.

Gammel 12-12-10, 15:09   #92
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Andre barnet:
Noen må vel døpe barnet etter tante Agnes, og da kan det like godt være
ditt barn som får det navnet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 15:30   #93
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dine klær

Første barnet:
Du begynner å gå med mammaklær så fort gynekologen forteller at du er
gravid.

Andre barnet:
Du går i dine vanlige klær så lenge som mulig.

Tredje barnet:
Dine vanlige klær ER mammaklær.

Outch den stakk!

Gammel 12-12-10, 17:18   #94
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går stort sett greit. Men jeg kjenner at strikken blir strekt når de drøyer og drøyer leggetiden. Da kan jeg til og med bli sur.....

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 17:20   #95
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det blir jeg. Det er slitsomt å være småbarnsmor, men gleden er enda større.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:36   #96
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble aldri sliten av barnet da jeg bare hadde ett barn, jeg heller. Hun er stille og rolig og har alltid vært flink til å aktivisere seg selv. Nå når de er blitt to har faktisk storesøster blitt mer bråkete og herjete hjemme. Også jeg som alltid har himlet når noen har sagt "en er som ingen, to er som ti".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:46   #97
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, eg blir støtt og stadig sliten av barna, eg. Skulle ønske det ikkje var sånn, sjølvsagt.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er nesten det verste. Før hadde jeg mange timer på kvelden for meg selv; de timene krymper fort nå. Det er jo ikke det at ungene er så innmark slitsomme, men jeg kan jo ikke flate ut fullstendig før de er i seng og sover.

Dei krympar urovekkande fort! Og eg blir smått uroleg av tanken på når me skal få anledning til å smugete godteri når barna etterkvart byrjar å vere oppe omtrent til me legger oss.

Mulig ein gylden anledning til å skjerpe seg med sånn småeting.

Gammel 12-12-10, 23:10   #98
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble heller ikke så veldig sliten før jeg fikk nummer 2, det er sant. Jeg visste vel egentlig ikke hva slitsomhet var før jeg fikk to barn (snakker for meg selv nå altså). Det er utrolig kjekt og jeg angrer selvsagt ikke på at jeg fikk to barn, men jeg tror egentlig jeg passer best som ettbarns-mamma.

Kjenner meg litt igjen. Det er samspillet mellom de to jeg har jeg til tider blir mest sliten av. Nå når jeg har to, merker jeg at jeg ikke blir sliten overhodet når kun den ene er hjemme.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:12   #99
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Og eg blir smått uroleg av tanken på når me skal få anledning til å smugete godteri når barna etterkvart byrjar å vere oppe omtrent til me legger oss.

.

Det hadde jeg ikke tenkt på engang.
:rasler stille med taffelchipsposen:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:17   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kjenner meg litt igjen. Det er samspillet mellom de to jeg har jeg til tider blir mest sliten av. Nå når jeg har to, merker jeg at jeg ikke blir sliten overhodet når kun den ene er hjemme.

Samme her. Hadde jeg kun hatt henne hadde jeg nesten ikke følt jeg hadde barn, engang, siden hun er så stor og selvhjulpen, bla. Jeg er veldig glad jeg har disse to småtrollene, men jeg har i hvert fall lagt fra meg tanken på flere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.