|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja, til tider blir jeg sliten av barna. Spesiellt hvis det er stress på jobb og mye annet som skal skje i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja!!! Hilsen mamma til to kranglefanter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?
Jeg ble heller ikke så veldig sliten før jeg fikk nummer 2, det er sant. Jeg visste vel egentlig ikke hva slitsomhet var før jeg fikk to barn (snakker for meg selv nå altså). Det er utrolig kjekt og jeg angrer selvsagt ikke på at jeg fikk to barn, men jeg tror egentlig jeg passer best som ettbarns-mamma. Litt lettere når de blir større, tenker jeg.
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja!! Akkurat nå har det vært så høyt lydnivå her at det var godt gutta tok seg en tur ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Drømmer
|
Ja vi har jo bare det ene barnet, godt mulig jeg hadde vært sliten om vi hadde hatt 2 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja, og det som først og fremst gjør meg sliten er mangelen på pauser. Det er alltid noe. Jeg savner så absurde ting som å kunne ta ut av oppvaskmaskina uten å bli avbrutt minst fem ganger fordi noen har en blyant de mener må spisses da, noen har mistet hårklemma si mellom sofaputene og er på sammenbruddets rand, noen ligger over tvillingbroren sin og drar han i håret så han hyler høyt nok til at naboene sikkert kan høre det, noen har en bleie som lukter mystifistisk og noen øver med stor og skingrende innlevelse på Santa Lucia-sangen. Og når de ville hordene er i seng, så må det smøres nistemat, vaskes klær, pakkes sekker, lappes tøy, ryddes bokhyller, handles mat, skrives middagslister, bakes julemessekaker, pakkes julegaver og støvsuges litt. Slacker jeg med rutinene en kveld, så må jeg betale med blod og svette de neste dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Mamma og pappa ble aldri slitne før jeg kom.
![]() |
#89 |
|
Nemlig, sånn føler jeg også at det er.
![]() |
![]() |
#90 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja!!
![]() |
#91 |
Tittel og tittel....
|
Jeg var heller ikke så veldig sliten når vi hadde bare 1 barn. Det som gjør meg mest sliten er all kranglinga mellom ungene. Dersom de ikke hadde kranglet så mye så tror jeg alt hadde vært mye lettere. I tillegg er det slitsomt at jeg må ha de med på absolutt alt, det er ikke bare å stikke en tur på butikken liksom.
![]() |
#93 |
Hvor: østfold
Outch den stakk!
![]() |
#94 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Det går stort sett greit. Men jeg kjenner at strikken blir strekt når de drøyer og drøyer leggetiden. Da kan jeg til og med bli sur..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja, det blir jeg. Det er slitsomt å være småbarnsmor, men gleden er enda større.
![]() |
#96 |
Borte
|
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Jeg ble aldri sliten av barnet da jeg bare hadde ett barn, jeg heller. Hun er stille og rolig og har alltid vært flink til å aktivisere seg selv. Nå når de er blitt to har faktisk storesøster blitt mer bråkete og herjete hjemme. Også jeg som alltid har himlet når noen har sagt "en er som ingen, to er som ti".
![]() |
#97 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja, eg blir støtt og stadig sliten av barna, eg. Skulle ønske det ikkje var sånn, sjølvsagt.
Dei krympar urovekkande fort! Og eg blir smått uroleg av tanken på når me skal få anledning til å smugete godteri når barna etterkvart byrjar å vere oppe omtrent til me legger oss.
![]() |
#98 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Kjenner meg litt igjen. Det er samspillet mellom de to jeg har jeg til tider blir mest sliten av. Nå når jeg har to, merker jeg at jeg ikke blir sliten overhodet når kun den ene er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Hadde jeg kun hatt henne hadde jeg nesten ikke følt jeg hadde barn, engang, siden hun er så stor og selvhjulpen, bla. Jeg er veldig glad jeg har disse to småtrollene, men jeg har i hvert fall lagt fra meg tanken på flere.
![]() |
|
|