Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna fri når dere har fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 23:00   #81
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Ja, ofte. Jeg er lærer og har henne som oftest hjemme, men mulig at hun går i barnehagen et par dager i høstferien, jeg har rettebunker. Er jeg syk, har hun også ofte vært hjemme, fordi jeg ikke har orket å levere henne.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:00   #82
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror dette har noe å gjøre med hva man jobber med. Som lærer blir man jo "påtvunget" enkelte fridager så man velger ikke bevisst på samme måte. Tidligere hadde jeg en annen jobb, og jeg avspaserte aldri der for å ligge på sofaen eller vaske gulv. Men det hender jeg gjør begge deler når jeg har fri nå.

Ja, jeg ser den forskjellen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:03   #83
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vel, jeg synes tanken på å avspasere for å se på Tv eller vaske gulv er temmelig absurd også, jeg da, så det er kanskje mest der det ligger.

Jeg får ikke utbetalt overtid, det må avspaseres. I perioder er det så hektisk at jeg må avspasere for å puste litt ut. Det er sjelden jeg ser tv i stedenfor, men det hender jeg tar noen ekstra økter ved vaskemaskina. Dersom jeg ikke avspaserer så jobber jeg 110 % for 100 % lønn. Det gidder jeg ikke, selv om jeg er glad i jobben min.

Det er ikke alltid det passer å avspasere i forbindelse med ferier, selv om det også skjer. En del timer går selvsagt med til planleggingsdager og sykt barn, dersom det ikke er flere slike dager igjen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:16   #84
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannen har hjemmekontor når han er syk... ja, burde hatt syk-dag, har sånnsett det, men må svare på telefon og mail og bare gjøre noen beregninger og sende likevel...

Hadde nok ikke passet med guttungen hjemme samtidig....

Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor, men at noen skulle klare å oppfatte det som fri er litt ukjent for meg. Fleksibilitet (les: jobber det inn på kvelden og natta og i helga) evt, men ikke fri...

Gammel 26-09-10, 23:21   #85
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror dette har noe å gjøre med hva man jobber med. Som lærer blir man jo "påtvunget" enkelte fridager så man velger ikke bevisst på samme måte. Tidligere hadde jeg en annen jobb, og jeg avspaserte aldri der for å ligge på sofaen eller vaske gulv. Men det hender jeg gjør begge deler når jeg har fri nå.

Jepp, slik er det jo for meg også. Jeg reagerte egentlig på bruk av ordet absurd, men jeg ser at det kanskje ville være litt...eh... absurd hvis jeg hadde tre avspaseringsdager i året og så gikk til sjefen og ba om å få ta en ut fordi jeg hadde noe jeg skulle se på TV.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:21   #86
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Leverer sent og henter tidlig. Som regel ønsker han og dra en tur i barnehagen, han trives så godt.

Gammel 26-09-10, 23:23   #87
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp, slik er det jo for meg også. Jeg reagerte egentlig på bruk av ordet absurd, men jeg ser at det kanskje ville være litt...eh... absurd hvis jeg hadde tre avspaseringsdager i året og så gikk til sjefen og ba om å få ta en ut fordi jeg hadde noe jeg skulle se på TV.

Jeg presiserer at det ville føles absurd for meg å ta et slikt valg. Jeg synes selvsagt at andre kan bruke avspaseringsdagene sine til akkurat det de måtte ønske.

Gammel 26-09-10, 23:28   #88
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg presiserer at det ville føles absurd for meg å ta et slikt valg. Jeg synes selvsagt at andre kan bruke avspaseringsdagene sine til akkurat det de måtte ønske.

Mens for meg som har avspasering i plan 63 dager i året i tillegg til 5 ukers ferie er det ikke fullt så absurd å gjøre litt husarbeid eller se noe på tv enkelte av disse dagene.

Gammel 26-09-10, 23:36   #89
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Leverer sent og henter tidligere

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 00:51   #90
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mannen har hjemmekontor når han er syk... ja, burde hatt syk-dag, har sånnsett det, men må svare på telefon og mail og bare gjøre noen beregninger og sende likevel...

Men hjemmekontor eller syk ser jeg ikke på som å ha fri.

Jeg jobbet mye fra hjemmet i en periode og da kunne jeg selvsagt ikke ha Herremannen hjemme. Da hadde det ikke blitt mye jobbing.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:10   #91
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Akkurat nå er det litt spesielle omstendigheter, men jeg har aldri en fridag uten planer, jeg. Vi avspaserer overtid, men de dagene brukes alltid på forsømte punkter på to do-lista. Som regel ikke ting ungene har noe utbytte av å være med på, så de går så godt som alltid i barnehagen som vanlig.

Gammel 27-09-10, 10:31   #92
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmekontor=fri?! Er det noen som mener det altså? :skjønner plutselig vagt hvorfor sjefen min er motstander av hjemmekontor:

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor, men at noen skulle klare å oppfatte det som fri er litt ukjent for meg. Fleksibilitet (les: jobber det inn på kvelden og natta og i helga) evt, men ikke fri...

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hvis jeg er hjemme på en hverdag så er jeg enten syk, eller så har jeg hjemmekontor. Og ingen av delene er en god kombinasjon med 3 åringen i hælene. Men hvis jeg tar meg fri pga skolefri for 7 åringen så er begge hjemme ja. (inkluderer gjerne litt hjemmekontorarbeid da også....)

Nei, jeg gjør ikke det Teo, men tolket det litt slik utfra svarene at er man hjemme så har man fri, selv om man jobber. Skjønte helt logikken med å ta det inn i regnestykket i det hele tatt. Jeg formoder HI mener fri er fri fra jobben. Uansett om man har en jobb som kan gjøres hvor som helst fra, bare det er internetttilgang.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:41   #93
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg er lærer. I høstferien skal eldste være hjemme (han har ikke SFOplass i år, 4. klassing) mens 1. klassingen skal 3 dager på sfo. Mest på grunn av topp opplegg: friidrettsdag, fotballcup og "SFO-kino".

Jul og påske har de alltid fri hele ferien, og har alltid hatt det. I høst- og vinterferien har de stort sett hatt 3 dager på SFO/bhg. Første og siste uka i sommerferien har de også hatt plass. Eldste holdt på å forgå av kjedsommelighet siste uka i sommerferien i år, da måtte han være hjemme. Jeg føler jeg har mye tid med ungene, og er ganske sikker på at jeg ville tenkt annerledes dersom jeg ikke hadde såpass mye fri - da ville jeg prioritert alle fridagene med barna. Men jeg nyter alenedagene jeg har nå! Det er vidunderlig. Halve "deiligheten" er at gubben også jobber disse dagene, så jeg er helt alene!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:45   #94
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg har fri er det planlagt og ungene har fri. Jeg har fri en gang i uka/hver andre uke. For meg er det også absurd om jeg skal ta fri uten ungene hvis det ikke er noe spesiellt som skjer. Jeg har så få av de dagene.

Jeg skuler misunnelig på de med turnus, jeg. Noen har jo innimellom masse fridager og kan sikkert sende ungene i barnehagen med god samvittighet. Jeg vet jeg generaliserer, det er sikkert ikke sånn for alle. Men jeg er misunnelig i alle fall på den biten.

Gammel 27-09-10, 11:02   #95
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg skuler misunnelig på de med turnus, jeg. Noen har jo innimellom masse fridager og kan sikkert sende ungene i barnehagen med god samvittighet. Jeg vet jeg generaliserer, det er sikkert ikke sånn for alle. Men jeg er misunnelig i alle fall på den biten.

Det hadde vært null problem for meg å jobbe hele natta og avspasert dagen etterpå. Pussig nok velger jeg aldri å jobbe på det viset. Jeg antar derfor at natteturnus ikke er allverdens å trakte etter, i alle fall ikke for meg.

Gammel 27-09-10, 11:32   #96
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Mine gikk i barnehage og SFO som vanlig selv om jeg hadde fast fri annenhver tirsdag (har perm. nå). Den dagen brukte jeg til å ordne nødvendige ting eller rett og slett slappe av. Alene med ungene hele uka+ kun fri annenhver helg og annenhver tirsdag. Er hjemme på fulltid nå men de er likevel i barnehage og SFO. Vi bor langt fra lekekammerater så da får de lekt + mange aktiviteter i barnehage/SFO som jeg ikke tilbyr. Minsten synest det er så gøy i barnehagen at hun som regel ikke vil hjem på ettermiddagen så hun er som oftest nesten til slutt, leverer selvsagt ikke før jeg må om morgenen (kjernetid)

Gammel 27-09-10, 12:01   #97
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg har seinvakt mandager og torsdager, og har da det eller de barna som går i barnehagen hjemme.
Nå har jeg kun ei som går i barnehagen, og det er veldig koselig at jeg og hun får litt alenetid sammen. Det hender seg at jeg har fri etter arbeidshelg på dager der minsta har barnehageplass og da nyter jeg litt alenetid. De andre to går på skolen og jeg vet ikke om det helt hadde tatt seg ut om jeg på mine fridager hadde holdt dem hjemme fra skolen......

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 12:10   #98
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært null problem for meg å jobbe hele natta og avspasert dagen etterpå. Pussig nok velger jeg aldri å jobbe på det viset. Jeg antar derfor at natteturnus ikke er allverdens å trakte etter, i alle fall ikke for meg.

Minner meg om alle som er så misunnelige på de heldige alenemødrene som har barnefri annenhver helg.

Pussig nok er det ingen av dem heller som velger å avtale barnefri annenhver helg i eget hjem - noe de jo godt kunne klare hvis det var det de ønsket.

Det var kanskje ikke så attraktivt likevel?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 12:50   #99
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også glad jeg ikke jobber turnus.

En jobbehelg i ny og ne hadde egentlig vært litt deilig. Egentlig for å få litt fri fra alt hjemme.

Gammel 27-09-10, 12:52   #100
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nesten der at jeg "grineler" av begrepet "fridag", dessverre.

For å være seriøs; hadde jeg hatt en fridag, så ville jeg ha brukt på meg selv; aka: trening, friluft, bok, lang hjemmelaget lunsj eller noe. Og antakelig laget middag fra bunnen av, og hentet tidlig.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.