|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Ja, ofte. Jeg er lærer og har henne som oftest hjemme, men mulig at hun går i barnehagen et par dager i høstferien, jeg har rettebunker. Er jeg syk, har hun også ofte vært hjemme, fordi jeg ikke har orket å levere henne. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?
Ja, jeg ser den forskjellen. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
har tatt seg sammen
|
Jeg får ikke utbetalt overtid, det må avspaseres. I perioder er det så hektisk at jeg må avspasere for å puste litt ut. Det er sjelden jeg ser tv i stedenfor, men det hender jeg tar noen ekstra økter ved vaskemaskina. Dersom jeg ikke avspaserer så jobber jeg 110 % for 100 % lønn. Det gidder jeg ikke, selv om jeg er glad i jobben min.
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har barna fri når dere har fri?Mannen har hjemmekontor når han er syk... ja, burde hatt syk-dag, har sånnsett det, men må svare på telefon og mail og bare gjøre noen beregninger og sende likevel...
|
|
|
#85 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Lett rørt
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?Leverer sent og henter tidlig. Som regel ønsker han og dra en tur i barnehagen, han trives så godt.
|
|
|
#87 |
|
Bedreviter
|
Jeg presiserer at det ville føles absurd for meg å ta et slikt valg. Jeg synes selvsagt at andre kan bruke avspaseringsdagene sine til akkurat det de måtte ønske. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
maler
|
Mens for meg som har avspasering i plan 63 dager i året i tillegg til 5 ukers ferie er det ikke fullt så absurd å gjøre litt husarbeid eller se noe på tv enkelte av disse dagene.
|
|
|
#89 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Leverer sent og henter tidligere |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men hjemmekontor eller syk ser jeg ikke på som å ha fri. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Akkurat nå er det litt spesielle omstendigheter, men jeg har aldri en fridag uten planer, jeg. Vi avspaserer overtid, men de dagene brukes alltid på forsømte punkter på to do-lista. Som regel ikke ting ungene har noe utbytte av å være med på, så de går så godt som alltid i barnehagen som vanlig.
|
|
|
#92 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Nei, jeg gjør ikke det Teo, men tolket det litt slik utfra svarene at er man hjemme så har man fri, selv om man jobber. Skjønte helt logikken med å ta det inn i regnestykket i det hele tatt. Jeg formoder HI mener fri er fri fra jobben. Uansett om man har en jobb som kan gjøres hvor som helst fra, bare det er internetttilgang. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er lærer. I høstferien skal eldste være hjemme (han har ikke SFOplass i år, 4. klassing) mens 1. klassingen skal 3 dager på sfo. Mest på grunn av topp opplegg: friidrettsdag, fotballcup og "SFO-kino". |
|
|
|
|
|
#94 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har barna fri når dere har fri?Hvis jeg har fri er det planlagt og ungene har fri. Jeg har fri en gang i uka/hver andre uke. For meg er det også absurd om jeg skal ta fri uten ungene hvis det ikke er noe spesiellt som skjer. Jeg har så få av de dagene.
|
|
|
#95 |
|
Bedreviter
|
Det hadde vært null problem for meg å jobbe hele natta og avspasert dagen etterpå. Pussig nok velger jeg aldri å jobbe på det viset. Jeg antar derfor at natteturnus ikke er allverdens å trakte etter, i alle fall ikke for meg. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Mine gikk i barnehage og SFO som vanlig selv om jeg hadde fast fri annenhver tirsdag (har perm. nå). Den dagen brukte jeg til å ordne nødvendige ting eller rett og slett slappe av. Alene med ungene hele uka+ kun fri annenhver helg og annenhver tirsdag. Er hjemme på fulltid nå men de er likevel i barnehage og SFO. Vi bor langt fra lekekammerater så da får de lekt + mange aktiviteter i barnehage/SFO som jeg ikke tilbyr. Minsten synest det er så gøy i barnehagen at hun som regel ikke vil hjem på ettermiddagen så hun er som oftest nesten til slutt, leverer selvsagt ikke før jeg må om morgenen (kjernetid)
|
|
|
|
#97 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har seinvakt mandager og torsdager, og har da det eller de barna som går i barnehagen hjemme. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Bare sær
Minner meg om alle som er så misunnelige på de heldige alenemødrene som har barnefri annenhver helg.
|
|
|
#99 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er også glad jeg ikke jobber turnus.
|
|
|
#100 |
|
Smugleser
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er nesten der at jeg "grineler" av begrepet "fridag", dessverre.
|
![]() |
|
|