|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#882 |
|
saftig
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Nei, sånn fungerer heldigvis ikke det norske rettssystemet.
|
|
#883 |
|
Off the map.
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg er ikke på Stoltenbergs side i politikken, men han har stått fram som en utrolig flott og moden leder, til tross for at han personlig også er svært hardt rammet.
|
|
#884 |
|
Passiv
|
Psykisk sykdom tilsier at man feiler en kjent sykdom. Spik spenna gæren er en beskrivelse av en personlig egenskap og ikke mer diagnose enn antonymene snill eller omsorgsfull. |
|
|
#885 |
|
rakkarpus
|
Nei, men han kan jo få forvaring. Som gjør at han aldri slipper ut.
|
|
#886 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Stoltenberg har gjort et enormt inntrykk på meg. Bildet av kongen som gråter også. Og ikke minst så langt fraværet av å synke til samme nivå, og heller å insistere på å holde hender, styrke demokrati og vise på alle vis at vi er bedre enn dette. |
|
|
#887 |
|
By the Sea
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg har ikke nok kunnskap om dette, så jeg synes det er fint med input.
|
|
#888 |
|
Off the map.
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Hvis han er kommer unna med 'sinnsyk i gjerningsøyeblikket' så skjønner jeg ingenting.
|
|
#889 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er indikasjoner på en personlighetsforstyrrelse, såvidt jeg vet regnes ikke det som psykisk sykdom.
|
|
#890 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Forøvrig er maks straff 21 år med avkortning fordi han tilstår og utslipp etter 2/3 ved ok oppførsel. Da er han enda ung nok til å gjøre noe ut av seg. Vi skal ha et samfunn hvor det ikke trengs sånne meninger som han kan bidra med. |
|
|
#892 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!NRK melder om at en av de som ble skadd på Utøya døde på sykehuset i dag.
|
|
|
#893 |
|
Bedreviter
|
En eller annen ekspert (jeg husker ikke hvem) sa på NRK i går at folk som er så psykisk syke at de ikke kan dømmes for sine handlinger, normalt ikke klarer å holde fokus og planlegge så grundig som det er gjort her. |
|
|
|
|
#894 |
|
By the Sea
|
Det var oppklarende. Jeg trodde at personlighetsforstyrrelser ble regnet som psykisk sykdom.
|
|
#895 |
|
Passiv
|
Det skal svært mye til at denne her skal greie noen sinnssyk i gjerningsøyeblikket. Han har planlagt dette og skjønt at han skulle holde kjeft om tankene sine, han blir sperret inne. |
|
|
#896 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Men er det sannsynlig at han også får forvaring, all den tid han har skrevet om "bonus attack" hvis / når han kommer ut av fengsel?
|
|
#897 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Dette er jo en mann som samfunnet må beskyttes mot, det er jo ikke bare snakk om at han skal straffes for det han har gjort. |
|
|
|
|
#898 |
|
Off the map.
|
Han kan jo ikke komme ut noen gang igjen!
|
|
#899 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg håper det.
|
|
#900 |
|
Passiv
|
Det skal jo isåfall vurderes underveis så det kan ikke gis noen garanti nå for at så skjer, nei. Da skal han jo vurderes psykisk underveis. Denne her har hatt vett på å tenke over hva han snakker om av tankene sine siden han var meget ung. Kun fremtiden vil vise om denne karen er ute igjen når han er litt over førti år. |
![]() |
|
|