Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-11, 13:03   #861
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det vi må passe på er at det ikke er rom for at det utvikler seg flere ensomme koko-narcissist-ulver der ute, men at vi ser rundt oss og tar tak i alle underdog'sene, alle de sinte, frustrerte, ensomme som står foran speilet og poserer i uniformer, skriver lange manifester og burer seg inne i årevis.

Mer åpenhet.

Gammel 24-07-11, 13:07   #862
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva skjer nå?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196954.ece

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 13:10   #863
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Utrolig rørende gudstjeneste på tven nå. Særlig da de sang "Til Ungdommen":

Kringsatt av Fiender,
gå inn i din tid!
Under en blodig storm -
vi deg til strid!
Kanskje du spør i angst,
udekket, åpen:
hva skal jeg kjempe med
hva er mitt våpen?

Her er ditt vern mot vold,
her er ditt sverd:
troen på livet vårt,
menneskets verd.
For all vår fremtids skyld,
søk det og dyrk det,
dø om du må - men:
øk det og styrk det!

Stilt går granatenes
glidende bånd
Stans deres drift mot død
stans dem med ånd!
Krig er forakt for liv.
Fred er å skape.
Kast dine krefter inn:
døden skal tape!

Elsk og berik med drøm
alt stort som var!
Gå mot det ukjente
fravrist det svar.
Ubygde kraftverker,
ukjente stjerner.
Skap dem, med skånet livs
dristige hjerner!

Edelt er mennesket,
jorden er rik!
Finnes her nød og sult
skyldes det svik.
Knus det! I livets navn
skal urett falle.
Solskinn og brød og ånd
eies av alle.

Da synker våpnene
maktesløs ned!
Skaper vi menneskeverd
skaper vi fred.
Den som med høyre arm
bærer en byrde,
dyr og umistelig,
kan ikke myrde.

Dette er løftet vårt
fra bror til bror:
vi vil bli gode mot
menskenes jord.
Vi vil ta vare på
skjønnheten, varmen
som om vi bar et barn
varsomt på armen!

Dette er en sang alle på Utøya har vært med og sunget utallige ganger. Så grusomt at de kom til å oppleve det i virkeligheten.

Gammel 24-07-11, 13:12   #864
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har også sett gudstjenesten. Stoltenberg må ha en utrolig indre styrke. Det var enormt å se ham holde sin tale, når man skjønner mer og mer at han har mistet mange av de han selv har kjær.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 13:16   #865
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hæ, hva da?

Jeg er uenig i at han ikke er smart, at det ikke er noe bemerkelsesverdig med planleggingen.

Gammel 24-07-11, 13:17   #866
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler denne linken:

http://abre.blogsome.com/2011/07/24/...k-vaksinering/

Sitat:

Vi bør høre på hva de sier, og imøtegå dem saklig. Underbygge argumenter med fakta, reflektere, tenke selv. Bruke hodet. På den måten kan vi gi et lite bidrag til det kontinuerlige korrektivet disse menneskene trenger. Som alle mennesker trenger.

Gammel 24-07-11, 13:20   #867
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan se ut til at store deler av manifestet er kopi av manifestet til Una-bomberen: http://www.document.no/2011/07/behri...-una-bomberen/

(Ja, det er lenke til document.no, but still.)

Gammel 24-07-11, 13:22   #868
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det kan se ut til at store deler av manifestet er kopi av manifestet til Una-bomberen: http://www.document.no/2011/07/behri...-una-bomberen/

(Ja, det er lenke til document.no, but still.)

Han har ikke skrevet det selv engang, nei. Tullingen.
Jeg har jo tenkt at det ikke er noe fint at unger vokser opp med Lady Gaga som forbilde. Men det er nok fordi jeg ikke så muligheten for at folk skulle se på Unabomberen som en det var noe poeng å beundre.

Gammel 24-07-11, 13:41   #869
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sterk minnegudstjenese.

Gammel 24-07-11, 13:51   #870
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den talen til Stoltenberg ... Herregud, som jeg griner.

Gammel 24-07-11, 13:57   #871
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er forskjellen på å være "spik, spenna gæærn" og å være psykisk syk?

Jeg kan vanskelig se for meg at en som tror han står over menneskeheten generelt og samtidig er en tempelridder pluss mangler empati ikke har en psykiatrisk diagnose?

Man kan vel ha en psykiatrisk diagnose og samtidig være slem og ond?
Og man kan vel ha en psykiatrisk diagnose (som f.eks sosiaopat) og samtidig være i stand til å organisere og planlegge over lang tid?

Gammel 24-07-11, 14:01   #872
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nærer en dyp, dyp respekt for Stoltenberg disse dager. Han har sagt og gjort alt riktig, i alle fall slik det ser ut fra utsiden, og det må ha vært en umenneskelig påkjenning for ham, all den tid han helt sikkert er personlig berørt også.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 14:02   #873
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, og nå har vi sett det. Men jeg ønsker ham ikke fremstilt som kriger og soldat. Han er en feiging, som har kledd seg ut. La oss se ham uten kostyme.

Æsj, nå mistet jeg et sitat. Fra SF som var uenig med Niobe?

Jeg har sagt det før i tråden, men sier det gjerne igjen. Jeg synes det er ubehagelig at mannens reklamebilder, bilder han åpenbart har tatt for formålet til egen gudedyrkelse, er de som alene får presenteres. Jeg tror bestemor har fattet poenget nå, og jeg synes ikke det at bestemor skal skjønne at normalt utseende mennesker kan gjøre grufulle handlinger veier opp for oppbyggingen under hans jobb for gudebildedyrkelse av seg selv. Jeg forstår at pressen hiver seg over disse siden det nå en gang er de som eksisterer, men jeg håper man får fram noen andre om ikke alt så lenge. Aller helst vil jeg slippe å se mannen. Jeg blir kvalm.

Gammel 24-07-11, 14:05   #874
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir også kvalm av glansbildene som pryder medias forsider nå. Eneste fordelen om det skulle bli åpent fengslingsmøte i morgen, er at vi da vil få nye bilder av fyren som ikke er stylet og glanset.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 14:05   #875
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også rørt og stolt over å leve i et land med en ledelse som den vi har. Jeg har fjernet meg litt fra Stoltenberg politisk, men jeg har alltid hatt stor respekt for mannen. Den er ikke mindre nå.

Gammel 24-07-11, 14:13   #876
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er også rørt og stolt over å leve i et land med en ledelse som den vi har.

Samme her. Virkelig!

Gammel 24-07-11, 14:16   #877
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også rørt og stolt over å leve i et land med en ledelse som den vi har.

Ja, det har jeg også tenkt mange, mange ganger i løpet av de siste dagene.

Gammel 24-07-11, 14:17   #878
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stolt over Stoltenberg. Og over kongen. Og jeg synes advokaten til den tiltalte virker som en veldig fornuftig fyr.

007 er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 14:18   #879
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva sier lovverket vårt om dette? Kan han bli dømt opp mot hvert enkelt drepte, og få over 90 "livstidsdommer"? Dette er jo ikke noe landet går vært borti før.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 14:18   #880
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også rørt og stolt over å leve i et land med en ledelse som den vi har. Jeg har fjernet meg litt fra Stoltenberg politisk, men jeg har alltid hatt stor respekt for mannen. Den er ikke mindre nå.

Jeg også. Jeg er veldig imponert over hvordan han klarer å være så rolig, så fattet og fornuftig når han selv nok sliter med en stor personlig sorg.

Mex er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.