|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#841 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Han får ikke i utgangspunktet fri tilgang på kommunikasjon med omverdenen nei. Han kan opparbeide seg privilegier etterhvert, men det er ikke fri tilgang til nazihjemmesider og svadalandskapene han nok vil ønske å ha kontakt med på veldig mange år. |
|
|
#843 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Godt. |
|
|
|
|
#844 |
|
Passiv
|
Jepp. Han oppnår fakkeltog med mennesker i alle farger hånd i hånd. Og det tror jeg ikke han syns gjør noen verdens ting sålenge han selv får høre om det - og vite at alt dette er på grunn av Ham. Så hever han seg over alle argumenter om at "jammen, dette er jo eksakt hva du preker mot" ved å si at disse folka ikke skjønner sitt eget beste, men deres beste er nå tatt hånd om av MegTM likevel også ser han på seg selv i speilet og sukker henført. |
|
|
#845 |
|
Passiv
|
Våre data er litt utdaterte i forhold til internett - det var ikke like vanlig den gangen Drammen laget dokumentar om fengselsvesenet. Men de har tilgang på bøker og i all hovedsak på datamaskin - men ikke uten videre med nett. |
|
|
#846 |
|
Epikur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Han var bare sånn liksomsmart i mine øyne. En sånn som tanten i P&P, som sier "hadde jeg spilt piano, ville jeg vært veldig flink". Bøkene han likte, språket hans og synet på verden viser en veldig umodenhet. Det er synd han ikke begynte å studere, for mange av ideene og forestillingene hans ville jo effektivt blitt plukket av ham gjennom å lære basiskildekritikk og få et mer modent perspektiv.
|
|
#849 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tror søren ikke jeg vil kalle det ondskap engang jeg. Det er ikke det engang som gjør denne fyren spesiell. Det er redselen hans. Den totale mangelen på trygghet og ynkelige redselen hans - den gjør ham spesiell. |
|
|
#851 |
|
Passiv
|
Politiet visste jo ikke det - han kunne nok overtalt dem til å skyte seg uten særlig anstrengelse. Men han turte ikke. Også var han så nysgjerrig på å se om verden endelig og omsider har lagt merke til ham nå? Og om alle ser hvor stor og modig han egentlig er? Akkurat som matadoren i Ferdinand. |
|
|
#852 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det er nok eneste grunnen til at han ikke tok med seg enda flere.
|
|
#854 |
|
Epikur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tror nok du har rett, SF. Han hadde ingen intensjon om å ta livet av seg eller gå til kamp mot politiet. Han var altfor nysgjerrig på hva verden ville mene.
|
|
#855 |
|
intro
|
...samtidig som han er veldig spent på hvordan verdens sterkeste psyke vil takle situasjonen etter pågripelsen.
|
|
|
#856 |
|
Sånn passe sane
|
Ja, det er riktig. Han skriver vel noe om hvordan det blir dersom han overlever og om tidspunktet fra han i så fall våkner opp på sykehuset, som om van absolutt ikke ser for seg at han ikke skulle bli skutt.
|
|
#857 |
|
Passiv
|
Næ. Jeg tror han skrev det fordi det tok seg finest ut. Han er aldeles for pysete til å greie å gjennomføre noe sånt. Dette er som når storebror dytter lillebror ned trappa - han blir jo stående for å se om han får respons fra pappa, han går jo ikke sin vei og blåser i hva pappa syns. Men for syns skyld så må han jo nesten late som om han ikke bryr seg - sier han rett ut at han så veldig gjerne skulle blitt sett litt mer av pappa så har han jo avslørt at han er liten inni seg.
Jeg tror også det er måten. Dette nytter det ikke å tie ihjel. Dessuten skal vi stå som en støtte til alle de som sørger på nært hold og vise at vi sørger med dem selvom vi er heldige og har mer avstand. Også skal vi vise denne lille tassen at vi ser ham - vi ser behovet han ikke har greid å møte med den modenhet alderen hans pålegger ham å ha - og at vi ikke syns det er greit å bli en sånn dust fordi en del av dealen med å bli voksen faktisk er å skjønne bedre. Vi skal la ham se at vi ser ham i trusa i forsamlingen, at vi syns bildet av ham i paradeuniformen med de påsydde gardinsnorene som han sikkert selv syns var kjempetøffe å leke soldat med - vi ser at det bare er gardinsnorer. Vi ser ham i lyseblå silke, men vi ser helt hit at det ikke er skikkelig silke. Det er bare tull. |
|
|
#858 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Manifestet hans er skremmende lesing, ikke fordi han virker smart, men fordi han virker fullstendig blåst i alle henseender, både ideologisk, historisk og som menneske. Veldig narcissisitisk, som Niobe skrev. At han også brukte anabole sterioder gjorde vel ikke hodet hans bedre.
|
|
#859 |
|
Travelt opptatt
|
Jo, men manifestet er jo skrevet av ham selv, og viser kun hvordan han ønsker å framstå. Den han er i virkeligheten er en selvsentrert kujon, og det kommer tydelig til uttrykk i handlingene hans.
|
|
#860 |
|
Passiv
|
Jepp. |
![]() |
|
|