Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-11, 12:01   #841
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kjenner ikke fengselssystemet og domstolene særlig godt. Kan man fradømmes retten til å bruke internett innenfor murene? Er det kontroll på hva innsatte gjør på nettet?

Jeg vet at en del innsatte bruker mye tid på nett, men aner ikke om det er spesielle privilegier noen får eller noe som alle får.

Han får ikke i utgangspunktet fri tilgang på kommunikasjon med omverdenen nei. Han kan opparbeide seg privilegier etterhvert, men det er ikke fri tilgang til nazihjemmesider og svadalandskapene han nok vil ønske å ha kontakt med på veldig mange år.

Gammel 24-07-11, 12:02   #842
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han tok vel avstand fra nazismen.

Gammel 24-07-11, 12:03   #843
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Han får ikke i utgangspunktet fri tilgang på kommunikasjon med omverdenen nei. Han kan opparbeide seg privilegier etterhvert, men det er ikke fri tilgang til nazihjemmesider og svadalandskapene han nok vil ønske å ha kontakt med på veldig mange år.

Godt.
Hva med dataspill? Bøker?

Er det noen sensur?

Guava er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 12:08   #844
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, og det Teofelia sier.

Hadde det vært "saken" som var viktig for ham ville han vel heller sørget for å stoppe etter bomben, og la brungrumset gi "muslimene" skylden slik de var godt i gang med å gjøre.

Det virker på meg som han er mer forelsket i bildet av seg selv som "soldat" enn han var opptatt av at handlingene hans skulle ha et politisk formål. Nå har han jo bare styrket motstanderne sine.

Jepp. Han oppnår fakkeltog med mennesker i alle farger hånd i hånd. Og det tror jeg ikke han syns gjør noen verdens ting sålenge han selv får høre om det - og vite at alt dette er på grunn av Ham. Så hever han seg over alle argumenter om at "jammen, dette er jo eksakt hva du preker mot" ved å si at disse folka ikke skjønner sitt eget beste, men deres beste er nå tatt hånd om av MegTM likevel også ser han på seg selv i speilet og sukker henført.

Gammel 24-07-11, 12:11   #845
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Godt.
Hva med dataspill? Bøker?

Er det noen sensur?

Våre data er litt utdaterte i forhold til internett - det var ikke like vanlig den gangen Drammen laget dokumentar om fengselsvesenet. Men de har tilgang på bøker og i all hovedsak på datamaskin - men ikke uten videre med nett.

De sitter jo dog med en viss overvåkning, så om han bruker tiden sin på å skrive videre på sine gruffedokumenter så ender han jo med å sitte mer enn minimumet på fjorten år på samme vis som Greven også endte med lenger straff etter tilstrekkelig mye tull underveis i soning. (Husker ikke detaljene, men han fikk vel forlenget en gang eller to etter rømning og deretter avslag på tidlig frislipp og mildere soning på grunn av generell høy kjiphetsfaktor.)

Han får nok spille Call of Duty så mye han bare orker vil jeg tro.

Gammel 24-07-11, 12:18   #846
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han var bare sånn liksomsmart i mine øyne. En sånn som tanten i P&P, som sier "hadde jeg spilt piano, ville jeg vært veldig flink". Bøkene han likte, språket hans og synet på verden viser en veldig umodenhet. Det er synd han ikke begynte å studere, for mange av ideene og forestillingene hans ville jo effektivt blitt plukket av ham gjennom å lære basiskildekritikk og få et mer modent perspektiv.

Han var en selvopptatt og umoden dust, en som måtte kle seg ut for å føle seg stilig, en som valgte å bruke sine evner og egenskaper på en ussel og feig udåd. En kunstgjødselbombe er ingen heksekunst. Kan man lage vafler eller spaghettigryte etter oppskrift, kan man lage en kunstgjødselbombe.

Vi må ikke oppvurdere hverken kunnskapen eller planleggingen, det er ingenting bemerkelsesverdig med det. Det er ondskapen som skiller ham fra oss andre. Det er den absolutte mangelen på medmenneskelighet som gjør ham spesiell. Det at han ikke ser menneskets absolutte ukrenkelighet, at han ikke hadde empati nok til å la være å ofre menneskeliv for sin sak, det var DET som gjorde ham annerledes.

Gammel 24-07-11, 12:20   #847
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg uenig i, HV!

Gammel 24-07-11, 12:21   #848
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ, hva da?

Gammel 24-07-11, 12:28   #849
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror søren ikke jeg vil kalle det ondskap engang jeg. Det er ikke det engang som gjør denne fyren spesiell. Det er redselen hans. Den totale mangelen på trygghet og ynkelige redselen hans - den gjør ham spesiell.

Han turte ikke stole på et eneste menneske. Han turte ikke eie empati eller respekt for noen og han så seg nødt til å prøve å endre seg selv til en gud i mangel av å tørre å være god nok som bare en litt klønete fyr.

Det er mange klønete fyrer der ute som får noen veldig fine liv. Denne her turte ikke ta sjansen, så han barrikaderte følelsene sine vekk, la ned tillit og kjærlighet som alternativer, sa til seg selv at den som ikke elsker er stor og tøff - kanskje så tøff at han kan bli Den Verste Noensinne? Også gikk han rundt og skjøt barn en time eller to på ei øy. Med det samme politiet kom så overga han seg.

Stakkars dust. Han visste ikke engang at det er en grunn til at vi ler overbærende av storkriminelle som lever av å stjele sukkertøy fra barn. Det er jo fordi de ikke er tøffe og smarte. De får ikke til noe. Dette er storforbryterens impotens altså. Fine bilder - joda. Men med et visst preg av en russisk damemagnet vi har ledd av før, ikke sant? Der han står og tøffer seg foran speilet sitt - "se så tøff jeg er i dykkerdrakt", "jeg er tøff i uniform", "jeg er tøff i pysjamas".

Vi ler ikke av han her - han skadet oss for hardt. Men redsel slik vi føler overfor Saddam, eller respekt slik vi føler for Stoltenberg, eller imponerthet slik vi tross alt føler for i det minste logistikken i nazistenes opplegg? Nei, vi føler ikke det for han her. Vi føler sjokk, deretter avsky og til slutt . Han greide å spre sorg over tapte liv. Han greide ikke å selge inn seg selv som hverken mesterhjernen til Toska eller tøffingen til Espen Lie. Han er bare en dust som skjøt barn. "Noen ganger så er han ingenting".

Gammel 24-07-11, 12:30   #850
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Med det samme politiet kom så overga han seg.

Ja, han var jo tom for ammunisjon.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 12:32   #851
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Politiet visste jo ikke det - han kunne nok overtalt dem til å skyte seg uten særlig anstrengelse. Men han turte ikke. Også var han så nysgjerrig på å se om verden endelig og omsider har lagt merke til ham nå? Og om alle ser hvor stor og modig han egentlig er? Akkurat som matadoren i Ferdinand.

Vi burde tatovere ham med et bilde av Ferdinand som sleiker dressen på plass over blomstertattisen og kveler hele angrepet med fredelighet. Og deretter låse ham vekk og glemme hele dusten.

Gammel 24-07-11, 12:34   #852
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det er nok eneste grunnen til at han ikke tok med seg enda flere.

Men jeg tror ikke han hadde avfyrt imot politiet uansett om han hadde hatt mer og skyte med, rett og slett fordi jeg tror han ØNSKET og bli tatt i live. Sånn at han kan nyte all oppmerksomheten som blir gitt han verden rundt.

Dette er selvfølgelig synsing fra min side, men er strengt tatt sånn jeg tipper han har tenkt. Ellers ville han nok passa på å skutt seg selv med siste skuddet.

Gammel 24-07-11, 12:40   #853
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Slik jeg leser manifestet var han forberedt på å dø og anså det som mest sannsynlig.

Gammel 24-07-11, 12:40   #854
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg tror nok du har rett, SF. Han hadde ingen intensjon om å ta livet av seg eller gå til kamp mot politiet. Han var altfor nysgjerrig på hva verden ville mene.

Så på en måte burde vi sikkert tie ham i hjel, men samtidig tror jeg vi bare skal snakke om ham til vi blir lei, sånn at han ikke blir det minste mystisk og tiltrekkende.

Gammel 24-07-11, 12:42   #855
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Slik jeg leser manifestet var han forberedt på å dø og anså det som mest sannsynlig.

...samtidig som han er veldig spent på hvordan verdens sterkeste psyke vil takle situasjonen etter pågripelsen.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 12:45   #856
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

...samtidig som han er veldig spent på hvordan verdens sterkeste psyke vil takle situasjonen etter pågripelsen.

Ja, det er riktig. Han skriver vel noe om hvordan det blir dersom han overlever og om tidspunktet fra han i så fall våkner opp på sykehuset, som om van absolutt ikke ser for seg at han ikke skulle bli skutt.

Gammel 24-07-11, 12:47   #857
Slettet bruker
Passiv

Standard

Næ. Jeg tror han skrev det fordi det tok seg finest ut. Han er aldeles for pysete til å greie å gjennomføre noe sånt. Dette er som når storebror dytter lillebror ned trappa - han blir jo stående for å se om han får respons fra pappa, han går jo ikke sin vei og blåser i hva pappa syns. Men for syns skyld så må han jo nesten late som om han ikke bryr seg - sier han rett ut at han så veldig gjerne skulle blitt sett litt mer av pappa så har han jo avslørt at han er liten inni seg.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg tror nok du har rett, SF. Han hadde ingen intensjon om å ta livet av seg eller gå til kamp mot politiet. Han var altfor nysgjerrig på hva verden ville mene.

Så på en måte burde vi sikkert tie ham i hjel, men samtidig tror jeg vi bare skal snakke om ham til vi blir lei, sånn at han ikke blir det minste mystisk og tiltrekkende.

Jeg tror også det er måten. Dette nytter det ikke å tie ihjel. Dessuten skal vi stå som en støtte til alle de som sørger på nært hold og vise at vi sørger med dem selvom vi er heldige og har mer avstand. Også skal vi vise denne lille tassen at vi ser ham - vi ser behovet han ikke har greid å møte med den modenhet alderen hans pålegger ham å ha - og at vi ikke syns det er greit å bli en sånn dust fordi en del av dealen med å bli voksen faktisk er å skjønne bedre. Vi skal la ham se at vi ser ham i trusa i forsamlingen, at vi syns bildet av ham i paradeuniformen med de påsydde gardinsnorene som han sikkert selv syns var kjempetøffe å leke soldat med - vi ser at det bare er gardinsnorer. Vi ser ham i lyseblå silke, men vi ser helt hit at det ikke er skikkelig silke. Det er bare tull.

Gammel 24-07-11, 12:48   #858
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Manifestet hans er skremmende lesing, ikke fordi han virker smart, men fordi han virker fullstendig blåst i alle henseender, både ideologisk, historisk og som menneske. Veldig narcissisitisk, som Niobe skrev. At han også brukte anabole sterioder gjorde vel ikke hodet hans bedre.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 12:54   #859
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jo, men manifestet er jo skrevet av ham selv, og viser kun hvordan han ønsker å framstå. Den han er i virkeligheten er en selvsentrert kujon, og det kommer tydelig til uttrykk i handlingene hans.

Historien er skrevet av seierherrene. ABB er ingen seierherre, og hans manifest må leses med gjennomført kildekritikk.

Gammel 24-07-11, 12:58   #860
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jo, men manifestet er jo skrevet av ham selv, og viser kun hvordan han ønsker å framstå. Den han er i virkeligheten er en selvsentrert kujon, og det kommer tydelig til uttrykk i handlingene hans.

Historien er skrevet av seierherrene. ABB er ingen seierherre, og hans manifest må leses med gjennomført kildekritikk.

Jepp.
Det han skriver er det han vil skal stå igjen etter ham. Så skal vi som er igjen etter dette se hele bildet så kan han lære at han kan skrive så mange sider han bare gidder - kildekontroll for allmuen får han ikke til likevel. Og vi trekker hva han gjør med oss når vi konkluderer - ikke bare hva han sa.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.