Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 17:29   #801
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg tror sårbarhet for overgripere handler mye mer om ressursser enn geografisk beliggenhet.

Jeg flyttet fra Romsås til en kommune litt utenfor Oslo i oppveksten. Det var flere som virket sårbare for eldre menn (og rus m.m.) på Romsås enn stedet jeg flyttet til, selv om det den gangen nesten var "på landet" i manges øyne. Noe som egentlig stemmer bra med inntrykket av at overgripere er feige og sikter seg inn mot de letteste byttene. På Romsås var det mange flere forsørgere uten særlig nettverk som måtte jobbe mye for å få det til å gå rundt. Dit vi flyttet til hadde den ene nabojenta to utdannede foreldre med jobb med kontortid og den andre en pappa i kontorjobb og en mamma som var hjemmeværende. Og begge foreldreparene hadde overskudd til å samarbeide og følge opp også nabobarna. Ble man dyttet av et annet barn på Romsås, kom voksenreaksjonen når man hadde hikstet seg inn blokka og opp heisen og inn døra til leiligheten. Ble man dyttet av et annet barn dit vi flyttet, smalt gjerne vinduet ved nærmeste husvegg opp og en eller annen mor var på plass for å være mor i situasjonen. En feiging av en overgriper velger antageligvis ofre etter sannsynligheten for å bli tatt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 17:31   #802
Slettet bruker
Passiv

Standard

Der jeg bor så er det noen som er sammen med småjenter når de er atten-tyve år. Men det er alt annet enn akseptert da. Det anses som helt håpløst tragisk, ihvertfall er det dette femtenåringen min forteller.

Uansett - dette er ikke et kjæresteforhold med utradisjonell aldersforskjell. Dette er en maktmann i femtiåra som har begått overgrep overfor et barn. Her kan man ikke snakke om at det på noe tidspunkt har vært lik alder eller utvikling på disse to. Det sier han jo rett ut selv også.

Gammel 15-10-12, 17:34   #803
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. PÅ nettavisen står det nå at han ofte gikk i trusa hjemme og at det derfor er sannsynlig at jenta har sett flekker i lysken når han har kost seg i sofaen i bare truse. Really?! Tror noen at dette er troverdig? Først går de ut og hevder at han ikke har merker i lysken og at de skal føre bevis for det - også viser det seg at han har merker slik hun har beskrevet, men det har jo en helt naturlig forklaring - han var nestennudist!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 17:36   #804
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kun lest litt «oppsummering» av det kona har sagt i retten i dag på VG sine sider, og jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om hennes rolle i det hele.
Det er ganske vanskelig å spekulere i det, men at han har hatt ganske mye makt hjemme (også), er vel ikke helt usannsynlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 17:36   #805
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har de funnet merkene, altså? Hvor står det? Jeg har bare hørt at to leger har undersøkt, uten å finne noe.

Gammel 15-10-12, 17:41   #806
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ok, da MÅTTE jo eg også inn og sjekke Facebook. Så klart. Og jammen meg hadde vi ein felles venn.

Kunne heller ikkje la ver å merke at ein av Øygard sine favorittar var Terje Søviknes...

Gammel 15-10-12, 17:44   #807
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Har de funnet merkene, altså? Hvor står det? Jeg har bare hørt at to leger har undersøkt, uten å finne noe.

Først stemte det ikke, så sa de at merkene kunne sees med truse.
Som i: Åja, de merkene ja! det blir jo noe helt annet..

emm er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 18:00   #808
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står referert til flekkene og trusevanene til ordføreren på nettavisen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 18:21   #809
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg blir provosert over konas uttalelser om ordbruk i bygd og by. Fy pokker.
Nå kjenner jeg ikke Vågå og jeg må ta forbehold der, men den som kom fram fra skypeloggen er ordbruk som er uakseptabel og milevidt over alle grenser også på bygda. Ordene som brukes er kanskje annerledes, men hva man kaller våt og hva man kaller BH er ikke poenget. Det er hva som formidles som er uakseptabel adferd her.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 18:25   #810
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg lurer på hvordan hun kan tolke oppfordringer om å ta av bh, og det med at han ikke kunne reise seg på en time. Stammespråk, dialekt - dette blir ikke bedre uansett hva du kaller det. Utrolig godtroende tolkning, eller så er hun rett og slett helt bestemt på å støtte mannens versjon uansett. Ekkelt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 18:58   #811
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Ekkelt, ja. Jeg håper for hennes skyld at hun er godtroende og hjernevasket.
Og hun gjør ikke akkurat fordommene folk evt. måtte ha mot bygda mindre ved å hevde at skype-loggen viser vanlig sjargong mellom mennesker i Ottadalen.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 19:07   #812
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er ikke enig, verken i første eller siste utsagn.

Ikke jeg heller, og da er det dumt at det står mitt nick i quoten.

Gammel 15-10-12, 19:43   #813
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig, Fnatten.

Jeg lar meg fascinere av at han benekter at skype-samtalene hadde et seksuelt innhold, men viser til at det er snakk om "forhold til kroppen sin" og "griseprat". (Det siste er vel helt klart knyttet til seksuelle greier i mine trakter, men kanskje ikke i Vågå? ) Nå har man fått drøssevis av eksempler på helt konkrete ting som går på seksuell opphisselse, jeg regner med at det er toppen av isfjellet som har kommet fram i media. Hvis han ønsker å bli trodd vedrørende samleier, så tenker jeg jo at det er helt uforståelig å benekte det som helt klinkende klart er dokumentert? Dette går jo på hans troverdighet i forhold til resten av tiltalen.

Gammel 15-10-12, 19:44   #814
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ah, jeg får assosiasjoner til møkkamann og mokkamann, det er bare sånn enkle folk fra bygda snakker. :særlig:

annemede er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 19:54   #815
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Osøyro har muligens bystatus, men det er i såfall en bitte liten by i Os kommune. :tidlig barndomshjem:

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 19:59   #816
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heretter skal jeg si akkurat hva jeg vil til hvem jeg vil. Hvis noen synes jeg går over streken er det bare å si "Sorry. Stammespråk." og nikke vitende.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 20:05   #817
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om den dama. Utrolig at hun ikke reagerer sterkere på skype-loggene ihvertfall, og ser resten av mannens samvær med jenta i lys av disse.

Jeg sa det før og sier igjen. Hvem vet hva som foregår bak hjemmets fire vegger. Jeg tror hun er kuet og føler hun ikke har noe annet valg en å støtte sin kjære mann.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 20:25   #818
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp på bygda. Der var det noen voksne unge menn med biler som parkerte utenfor ungdomsskolen for å ta med jenter derfra, og noen jenter var kjærester med dem. Hverken disse mennene eller jentene ble sett på som helt normale. Det var både menn og jenter med problemer på flere hold. Overgrep tror jeg imidlertid ingen tente på at det kunne være, i hvertfall ikke meg bekjent. Det skal jeg jammen spørre mamma om.

Jeg har jobbet på helsestasjon for ungdom i Oslo øst. Der var det også jenter med eldre kjærester. Det sosiologiske aspektet var helt likt det jeg kjenner hjemmefra, hvilken rolle jentene og mennene har i sitt nærmiljø. Jeg er derfor usikker på om det egentlig er et bygdefenomen eller om det er mer det at det er mer synlig på bygda i og med at alle ser mer hva alle gjør og at biler som plukker opp jenter er ganske synlig.

Jeg vet imidlertid om endel med holdninger som støtter denne ordføreren. Både by- og bygdefolk. Som er klar over at dette ikke er lov, men som synes loven er dustete fordi dette ikke er barn, men kjønnsmodne kvinner i deres øyne. Som faktisk ser på 13-15-åringer som likeverdige partnere i en sånn setting. For de er jo kjønnsmodne og kan spillet, det er jo frivillig og dessuten er det ikke mulig å se forskjell på en 15- og en 16-åring.

Gammel 15-10-12, 20:36   #819
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Han kan ikke fratas vervet som ordfører, selv om han blir dømt. Er dette virkelig en lov vi vil ha?!

http://www.dagbladet.no/2012/10/15/n...tikk/23876117/

Gammel 15-10-12, 21:38   #820
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn jeg husker det fra min oppvekst på bygda, så ble disse guttene som kjørte rundt på fjortiser sett på som tapere. Og de hadde vel sjelden kjærester. Vi brukte gjerne å sitte på, men alltid flere jenter sammen. Og så brukte vi dem til å kjøpe røyk og øl til oss.

zinatara er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.