|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#801 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Han er gal, syk, hjernevasket, men dessverre også veldig smart. Og det SKREMMER meg at en enkelt person kan gjøre noe slikt.
|
|
#802 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Aftenposten skriver i dag at politiet får de første meldingene om skuddløsning kl 17:02 og at han blir tatt 19:02. |
|
|
|
|
#803 |
|
Drømmer
|
Dette står på politiet sine egne nettsider, så jeg stoler mer på de enn Aftenposten. |
|
|
|
|
#804 |
|
|
Papirutgaven eller nettet, Pelen? Infoen har jo endret seg underveis. Igår sa de 1703 til ca 1830 (politimesteren sa det, husker ikke eksakt) idag er tallene strammet inn. |
|
|
|
|
#805 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!I to dager har jeg gått rundt litt utenpå meg selv, jeg tror ikke jeg helt har begrepet hva som har skjedd. I går kveld traff det neg veldig hardt, og nå må jeg kjempe mot tårene absolutt hele tiden.
|
|
#806 |
|
rakkarpus
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Så skremmende å lese om dette manifestet hans, og mixen mellom hat for multikulturalisme (som han kaller det), kombinert med kristenkonservatisme (han skriver at han er bekymra for at han hadde seg med 2 prostituerte i Praha, og er bekymret for dette fordi det var sex før ekteskapet, men fordi han skal bli martyr veier det opp i den store sammenhengen. I tillegg til dette med at han ser seg selv som en Tempelridder. Tempelridderne er vel glorifisert blant Frimurere også.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 24-07-11 kl 10:54. |
|
|
|
|
#807 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg synes det har hjulpet veldig i dag. Vi får svar - omsider. Det går an å se litt inni hodet til denne dusten og se hva han tenkte på og hvorfor han landet på at dette var en smart ting i hans logiske sammenheng. |
|
|
#808 |
|
|
Papirutgaven. |
|
|
|
|
#809 |
|
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg synes det er litt rart å lese om konklusjoner som trekkes på hans ideologi. Det jeg leser ut i fra det som skrives er ingen kjent ideologi. På meg virker det som et sammensurium av ekstreme ideer som kanskje er sammenvevd i en rollespill og fantasyvirkelighet som har blitt alt for reell i hodet hans. |
|
|
|
|
#810 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jepp. Jeg leste også Øyvind Strømmen sin analyse av fyren. Og syns den var god. Han trekker frem at fyren var i frp - men dette er ikke frp-stuff. Han var frimurer, men dette er ikke frimureri. Han har vært litt her og litt der ser det ut til, men det ser ikke ut til at han har funnet sitt ideologiske hjem noe sted. Det virker som om han har shoppet rundt litt her og derfra slik man kunne se den gangen liksomsatanisme og Greven var på moten - da var det en skjønn blanding av åsatru, vampyrer og satanisme lett peppet opp med småfrekke klær. Denne gangen er det en fyr som har hatt guddommelige tanker om seg selv såvidt jeg kan se. Han har ikke hatt gruppetilhørighet eller ideologifeste noe sted i det hele tatt - han har sett seg nødt til å snekre sitt eget manifest og være sin egen gruppe. Og med en total mangel på selvkritikk eller tankegang som gir rom for å innrømme feil så har han lullet seg inn i en miks av roller herfra og derfra og konkludert med at dette er en ok ting å gjøre. |
|
|
#811 |
|
rakkarpus
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4181676.ece
|
|
#812 |
|
|
Nei denne artikkelen sier ikke det motsatte. |
|
|
|
|
#813 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg syns ikke han virker smart i det hele tatt. Jeg leste gjennom selvintervjudelen og dagboka i går, og han fremstår som ekstremt barnslig og selvsentrert. Han har ingen utdannelse etter vgs (utenom "selvstudier"), og har hatt et virrvarr av jobber. Det ligger veldig mye selvskryt der, og selv om språket ofte er godt så er det også mange barnslige innslag.
|
|
#814 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Fnatten - jeg synes ikke hatet virker som om det er forenende det heller, egentlig. |
|
|
#815 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Enig med gajamor.
|
|
#816 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!gajamor - han er ikke smart i betydningen vi bruker på fp. Men han er smart i forhold til at han har hatt kunnskap nok til å forstå at han ikke kan si høyt sine overbevisninger, og dernest at han har greid å lage og følge opp en plan over tid. De fleste psykisk syke mennesker vil ikke evne å gjøre dette i denne skalaen. Det at han greier det er også en indikasjon på at han ikke er psykisk syk - ut fra hva jeg som ikke er psykolog vil synsemene. Han har rett og slett for høyt funksjonsnivå. (At han er spik spenna gæren er det ingen tvil om - men det er ikke det samme som å ha en psykisk sykdom.) |
|
|
#817 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg synes han fremstår som veldig umoden i manifestet. Selv om språket ikke er dårlig, så synes jeg heller ikke det bærer preg av voksen, intelligent mann, på over 30 år. Han virker narsissistisk, med en tydelig overvurdering av egne evner og forståelse.
|
|
|
#818 |
|
|
Ja egen guddommelighet er viktig motivasjon, men for å fremheve dette er det viktig å ha en motstander, noen å hate. |
|
|
|
|
#819 |
|
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Og til det med at hatet forener så tenker jeg ikke på gruppenivå, men på det å finne punkter av likesinnethet. |
|
|
|
|
#820 |
|
Salt in the rainbow
|
Nettopp.
![]() |
|