Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Opprinnelig lagt inn av allium, her.
Enig med gajamor.
Og hvis man mener han er smart synes jeg ikke man skal skrive det. Han kan komme til å lese det en dag. Dette er typen som ignorerer alle negative tilbakemeldinger og samler det som kan virke positivt som et tegn på at alle egentlig er enige med ham.

Jeg syns også det er ubehagelig å se oppslag av typen "Aldri før har et enmannsangrep tatt like mange liv" (sitat VG). Det gir meg en ørliten smak av wow-faktor og at det er en imponerende prestasjon. Jeg vil bare at denne mannen skal ties i hjel og aldri oppleve noe som helst forherligelse av det han har gjort, ettersom det så tydelig er blesten og oppmerksomheten han ønsket, og som fremstår som et motiv for handlingene. Jeg mener ikke at det som har skjedd skal bagatelliseres på noen måte, for all del, men han skal ikke fremheves. Fokuset i media ligger jo på han akkurat nå, og det er nok nødvendig for at vi skal forstå og bli sterkere rustet mot sånne som han i fremtiden. Men når alt er said and done, håper jeg det blir minnene om de uskyldige som har gått bort, og verdien av de institusjonene han angrep som blir stående, snarere enn hans navn og levnet.