Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 09:07   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Så selv om lokallaget, og partiledelsen oppfordrer til det på det sterkeste, så skal han liksom tenke annerledes?

Gammel 16-10-12, 09:09   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Så selv om lokallaget, og partiledelsen oppfordrer til det på det sterkeste, så skal han liksom tenke annerledes?

Tja - han har jo rett til det. Og de som nå har ombestemt seg har jo med full viten valgt å gi ham denne retten.

(Jeg regner med at det vil komme en mulighet for å kaste folk ut av tillitsverv etter dette. Det er sikkert smart.)

Gammel 16-10-12, 09:10   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Tja - han har jo rett til det. Og de som nå har ombestemt seg har jo med full viten valgt å gi ham denne retten.

(Jeg regner med at det vil komme en mulighet for å kaste folk ut av tillitsverv etter dette. Det er sikkert smart.)

Jeg vet at han har rett til det, men hadde selv tatt anbefalingene fra høyeste hold ganske seriøst hvis det var meg...

Gammel 16-10-12, 09:15   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet at han har rett til det, men hadde selv tatt anbefalingene fra høyeste hold ganske seriøst hvis det var meg...

Jeg ser ikke for meg at det kunne vært deg det her.

Gammel 16-10-12, 09:18   #5
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jeg ser ikke for meg at det kunne vært deg det her.

Det skal jeg være enig i.

Gammel 16-10-12, 10:21   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo i høyeste grad en risiko de valgte å ta, da de gikk for en ordfører som var under etterforskning for seksuelle overgrep.

Gammel 16-10-12, 11:00   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Det er jo bare pinlig at han nekter å trekke seg. Som partiledelsen sa, så er jo mistilliten uavhengig av dom, men basert på det som til nå har kommet frem i retten.

Men, som en annen her nevner, så har han faktisk permisjon, med en lønn på 600.000. Så det er vel kanskje der skoen trykker. Trekker han seg frivillig, er han jo ikke i permisjon lenger og får vel da heller ikke lønn.
Men uansett, pinlig...

Gammel 16-10-12, 09:09   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dagbladet

Da Øygard ankom retten i går, var han tilsynelatende like uanfektet som vanlig. Hans forsvarer, Mette Yvonne Larsen, var mest opptatt av å kjefte på pressen. Mediedekningen går ikke hennes klients vei. Det er nok ikke først og fremst pressens feil.

Jeg syns dette var et så fint avsnitt.

Gammel 16-10-12, 09:11   #9
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Herlig!

Gammel 16-10-12, 09:13   #10
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Helt enig, spot on!!

Gammel 16-10-12, 09:13   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er det vel ikke usannsynlig at det er forsvareren hans som har rådet ham til ikke å trekke seg fra ordførerevervet, for å unngå å tilsynelatende innrømme noen skyld. Derfor sier ikke nødvendigvis det at han ikke trekker seg nå under rettsaken noe relevant eller nytt om ham.

Ben "he'll be out soon enough" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:54   #12
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Men det vil jo ikke være gjennomførbart i praksis at han sitter om resten av kommunestyret vil at han skal gå. Vil jo bli håpløse arbeidsforhold.

Det er jo ikke såå uvanlig at folk melder seg ut av det partiet de ble valgt inn fra og sitter ut perioden sin som uavhengig representant.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:55   #13
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt OK at ikke en ordfører kan kastes på grunn av interne stridigheter i partier og slike ting, men synes det bør være mulighet for mistillit og avgang på annet grunnlag.
Det er snakk om en posisjon med tilgang på mye sensitiv informasjon og i andre stillinger med samme tilgangen ville det vært grunnlag for suspensjon.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:57   #14
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Enig i det og det er stor forskjell på å sitte som representant i kommunestyret og det å være ordfører. Den som skal være kommunens ansikt utad lizm.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 10:03   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Han mener at man først må kjennes skyldig i straffbare handlinger med strafferamme på tre års fengsel for å fratre? Hjelpes.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 10:07   #16
vixen

vixen sin avatar

Standard

Tipper pipa vil få en annen lyd når saken faktisk er ferdig og jobb er det han skal tenke på. Nå føler han seg jo sikkert bare skvist oppi et hjørne og angriper alt fordi han føler seg forhåndsdømt. Han ser ikke at det er uaktuelt selv om han ikke blir dømt for sex med mindreårig. Det er jo ikke fordi at alle tror han har hatt sex med jenta han blir bedt om å fratre,men for de forholdene som allerede er dokumentert.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 10:08   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men hvorfor skal han trekke seg? Han har jo permisjon med full lønn? Trekker han seg vil han vel mest sannsynlig miste dette godet.

annemede er aktiv nå  
Gammel 16-10-12, 13:18   #18
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Han har jo permisjon med full lønn?

Så det har han. Skulle likt å se permisjonssøknaden hans. Jeg fikk avslag da jeg søkte om permisjon med full lønn, men så hadde sikkert jeg langt dårligere argumenter.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 10:10   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg unner ham å gå på kontoret dag ut og dag inn jeg. Alle som hilser på ham vet at resten av landet syns de er idioter. Klein stemning, helt sorgen for alle. Likevel sitter han der og går ikke hjem så verden får ikke gått videre. Joda. Dette syns jeg høres greit nok ut.

Han får en smak av stemningen offeret hans har sittet i veldig lenge.
De rundt ham får en lærepenge om å sette alle pengene på feil hest.

Gammel 16-10-12, 10:12   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg unner ham å gå på kontoret dag ut og dag inn jeg. Alle som hilser på ham vet at resten av landet syns de er idioter. Klein stemning, helt sorgen for alle. Likevel sitter han der og går ikke hjem så verden får ikke gått videre. Joda. Dette syns jeg høres greit nok ut.

Han får en smak av stemningen offeret hans har sittet i veldig lenge.
De rundt ham får en lærepenge om å sette alle pengene på feil hest.

Jeg tenker også at dette er en god lærepenge.

annemede er aktiv nå  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.