Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 22:55   #61
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg undrer meg til stadighet over Jean Paul: det ser ut til å være stor-Drammens favorittmerke, er dyrt og masse folk her går med det. Utenfor stor-Drammen har jeg sett det veldig lite.

Det er veldig mye å se i butikkene, synes jeg, både på Romerike og i Oslo. Det må for øvrig være kroneksempelet på klær jeg verken liker (på meg selv) eller kler. Farger og stil er helt feil.

Gammel 30-06-10, 23:01   #62
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Enig. Syns det blir veldig harry (men ser det faktisk ikke så ofte længere).

Jeg undrer meg til stadighet over Jean Paul: det ser ut til å være stor-Drammens favorittmerke, er dyrt og masse folk her går med det. Utenfor stor-Drammen har jeg sett det veldig lite.

Og det rare er at folk flest tror det er det samme som Jean Paul Gaultier, noe det ikke er.
Jean Paul er et norsk merke.
Liker ikke de klærne jeg heller.

Gammel 30-06-10, 23:06   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jean Paul-klærne er veldig gode stallklær.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 23:07   #64
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Problemet mitt er at det jeg liker står ikke i stil med lommeboken min.. Dvs. jeg kjøper meg veldig lite klær, men når jeg først kjøper - så må jeg bruke de litt før jeg kjøper nytt.. Jeg liker Caffe, Sorbet, Chill Norway, Moods Of Norway, Boheme. Men jeg går også gjerne i klær fra Kappahl, VeroModa og de andre typiske kjedebutikkene, bare ikke HM og Cubus... der finner jeg skjelden noe som passer.

Jeg er helt avhengig av olabukser, og det er noe av det verste jeg vet å kjøpe.. Så hvis jeg finner noen som sitter som "støpt" så er det ganske irrelevant hva de koster..

Sist redigert av Fløyel : 30-06-10 kl 23:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 23:39   #65
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Og det rare er at folk flest tror det er det samme som Jean Paul Gaultier, noe det ikke er.
Jean Paul er et norsk merke.

Ja, det opplevde jeg ofte at folk trodde da jeg jobbet på Match, som eier merket. De trodde oppriktig at dette var fransk og at det var det samme som Gaultier, og at det var ekstremt eksklusivt Det er jo helt vanlig priset og kvaliteten er god, men stilen er veldig "båtfolk".

Jeg vet ikke om jeg har en bestemt stil, men kjører ofte trange jeans og tunika, det til tross for min noe runde kroppsform. Foretrekker merker i sjiktet halvdyrt som By Malene Birger, Designers Remix og Bruuns Bazaar. På sommeren synes jeg det er fint å matche tunika med f.eks. mine fine chinos fra Whyred, tunika og ballerinasko!
Jeg liker å være litt jålete, kanskje litt over the top(?). Føler meg veldig "plain jane" i klassiske antrekk som ensfarget pologenser og mørke jeans/sorte bukser etc. selv om jeg synes det er pent på andre.

Jeg kler "50-tallssnitt" når det kommer til kjoler. V-utringning- gjerne litt dyp, inn i livet og vidt skjørt. Det får frem min forholdsvis smale midje og skjuler mine brede hofter og lår. Og høye hæler for å få mine stuttjukke 1.64 opp fra gulvet

Gammel 01-07-10, 00:21   #66
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker 60-70 tallish på voksentøyet også jeg. A-forma skjørt, bukser med litt sleng, tunikaer. Brunt og knallfarger. Og svart, selvsagt.

Merkene er ikke så nøye. Men etter en rask tenkepause, har jeg HM, Noa Noa, Numph, Småfolk, Odd Molly, Maggie Wonka. Og sikkert masse mer fra rundtomkring.

Gammel 01-07-10, 09:16   #67
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jean Paul kommer i samme kategorien som Gant hos meg, men er litt billigere. Usj, for en stil. Jeg ser for meg striglede, vannkjemmede wannabe seilere.

Jeg har forresten ett eneste plagg fra Gant, nemlig en babyrosa skjorte, av alle ting. Jeg kler faktisk babyrosa og babyblått, men det er nok fordi stilen min ellers er veldig anti-søt.

Mannen mente at jeg så ut som Lisbet Salander (fra bøkene) før han hadde sett filmene. Det illustrerer litt, men jeg har moderert meg kraftig med årene og blitt ørlite mer voksen i stilen, siden skinnbukser og de trangeste toppene ikke funker så bra til jobb. Nå for tiden forsøker jeg heller å være ørlite mer Audrey Hepburn, men det blir nok mer "Audrey Hepburn på speed".

Gammel 01-07-10, 09:24   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det mange fordommer på ei fjøl.

Min stil kan best kategoriseres som kaotisk. Jeg bærer preg av at jeg har gått veldig mye opp og ned i vekt pluss at jeg er ganske gjerrig i forhold til hva jeg unner meg selv. I lange perioder har jeg kjøpt og hatt på meg det som har passet, i andre perioder prøver jeg å finne klær som kler fasongen min. Jeg er dog veldig dårlig på å se hva jeg selv best kler, så det blir litt så som så. Aller helst reiser jeg på shopping med motebevisste venninner.

Jeg har ingen spesielle merker jeg har hang til, men synes Desigual har veldig mye fint.

Gammel 01-07-10, 09:38   #69
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Stilen min varierer veldig, jeg har mye olabukse og basic gensere på jobb egentlig siden jeg jobber i barnehage.

Jeg synes Cream merket har mye fint som passer meg , utenom det har jeg en salig blanding av billige og dyre klær i skapet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:54   #70
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gøy tråd! Eg er nok av den første typen du beskrive, Nera og eg kunne nok bodd i kolleksjonane til Odd Molly, Cream, Container, Tulip og Tatamo, Line of Oslo, AneMone og Chill Norway. Det er også dei merka eg kjøpe mest av. Om høsten og vinteren er eg litt døllere, men har en plan om å endre det til høsten. Eg er ikkje så glad i type Desigual klær med print.

Vi har vel snart en høstklærtråd her.

Eg har forresten en Gant/JP-kjæreste og det er ikkje seilarwannabe altså. Mykje fint i dei merka til menn syns eg.

Gammel 01-07-10, 10:00   #71
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Til hverdags er jeg ofte å se i dongeri, favorittmerkene er lee, diesel og only. Jeg bruker ofte tynne bommulsgensere, hettegensere eller cardigan til. På skofronten har jeg sko fra vagabond, diesel, camper og converse merket all star. jeg har også to par fra el natura lista, men føler de er vel klumpete. Jeg pynter meg ikke så ofte, men har noen skjørt fra noa-noa som jeg liker godt. Har også klær fra By Malene Birger, BZR, Jeff, filippa-K og mexx. Stilen min er vel preget av ensfarget tøy, liker ikke store mønster. Odd Molly nevnes her av flere, har prøvd noen plagg men de passer ikke min fasong da jeg bare er 163 cm høy. Jeg kler det mer kroppsnært. Og så har jeg selvsagt en god del basic tøy fra h&m.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 11:04   #72
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er visst en blanding av ElinBlu, aC og Canisa.

Det går i blanding av mørk rysjebohem, rocka slask, generelt nerd og 50- og 60-tallsretro i en halvveis gjennomført stil. Garderoben inneholder en blanding av småblomstrete ting, t-skjorter med nerdereferanser, store grafiske mønstre eller helt ensfargede figurnære trøyer, mye strikkejakker.

Basisfargen er svart eller olabukse, blandet med grått, turkis, lilla, knallrødt, cerise og noe hvitt. Merker jeg liker er NoaNoa, de enkle tingene fra OM, loppis, og en del fra indiska.

Jeg er ikke noe fin i olabukser med smale bein, ettersom jeg er klassisk timeglass med brukbar rumpe. Med smale bein ser det ut som jeg bare er rumpe. Omslagskjoler, femtitallssnitt og kjoler med litt bredt empireliv er fint på meg. Halterneck og boatneck er ikke fint på meg, jeg foretrekker ovale og runde utringninger. Eventuelt v-hals, men det blir litt vestkant. Smale skjørt som svinger litt ut, og som rekker rett over knærne er min greie.

Sko skal ha rund tupp. Det er det viktigste. Og så skal det være lite dill på dem. Til vanlig bruker jeg aller mest et par helt svarte, pleine Nike. Camper er mitt skomerke, El N blir for anmassende.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 13:08   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg litt til høstklærne jeg.
Jeg er egentlig en høstdame.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 13:13   #74
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg gleder meg litt til høstklærne jeg.
Jeg er egentlig en høstdame.

Forvente at du lage en ønsketråd til høsten altså! Så eg veit kva eg skal satse på

Gammel 01-07-10, 13:15   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Forvente at du lage en ønsketråd til høsten altså! Så eg veit kva eg skal satse på

Må jo det!
Men allerede?
Neh, vi venter til august da. Selv om det i grunn stort sett har vært høstvær her i sommer.

Jeg spurte på den Creamjakka (grå) på Stjørdal isted, forresten. Men de var utsolgt. Men de får inn ei ny ei til høsten, i grått/svart.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 07:59   #76
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil si at jeg i utgangspunktet har en klassisk stil, bruker en del bluser/skjorter med cardigan til samt en pen bukse i dongeri eller bomull. Jeg liker også godt stilen med skjørt og strømpebukse, elsker skjørtene fra Boden!! Jeg blander også ofte inn romantiske elementer i den klassiske stilen, som oftest fra Noa Noa, Zoulmate, Soya Concept m.m. Jeg bruker også mye pynteskjerf hele året. Jeg har ikke så mange tunikaer i skapet da jeg som oftest drukner i disse :stankelbein:.
Forresten jeg elsker masse farger og mønstre også, man vil aldri finne meg i et sort plagg.

Gammel 07-07-10, 08:59   #77
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke så kjent med alle disse merkene dere nevner her og havner oftest på Benetton og H&M.
Liker mye av LOGG-klærne.
LIker stilrene klær og har klærne i årevis så ejg er vel ikke særlig hipp på motefronten, tenker jeg.

Nå for tiden sliter jeg med å finne klær og ikke har jeg så mye tid og ork til å trave i butikker så jeg får masse tips fra motetrådene her inne.
Liker endel av klærne fra BODEN så den nettsiden skal jeg sjekke bedre.

Gammel 07-07-10, 10:55   #78
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kler klassiske snitt. Odd Molly klær ville fått meg til å se ut som et hus.

Gammel 07-07-10, 11:13   #79
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg svare om et halvt år? ostgravid, ammende og har glemt hva jeg har i klesskapet:

Neida, sånn raskt oppsummert kan jeg si at jeg heller bruker ensfargede plagg enn mønstrete, mye a-skjørt, ballerina og cardigan, smale croppede bukser, en sort dressjakke må jeg ha, smale jeans/twillbukser, kjoler som svinger ut over hoftene og sitter litt strammere opp, kjoler med empiresnitt. Kjolene kan gjerne ha mønster på, siden det blir eneste plagg. Har kvalitetsvesker og kjøper bare vesker i skinn. Samme med sko. Har lassevis med sko i skapet etter jeg jobbet i skobutikk.

Når det gjelder merker på klærne har jeg mye HM og Zara i basisplagg, ispedd en haug andre mer eller mindre kjente merker. Jeg går ikke etter merke når jeg handler, mer etter form og farge. Liker noen Odd Molly plagg, men det avhenger helt av fasongen. Liker ikke ELN-skoene, de blir for klumpete for meg. Men jeg ser at andre kler de kjempegodt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 13:24   #80
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Min stil er ganske varierende, alt fra romantisk, klassisk eller rocka. Oftest romantisk kanskje.

Jeg liker klær fra Container, Kaffe, Cream, Culture, Chill Norway og noe fra Odd Molly. Men sper på med klær fra Vero Moda, H&M, Mexx og andre kjedebutikker.

Av sko er jeg glad i nette sko. Ballerina, Maryjane`s, pumps og høye slanke støveletter med hæl. ELN og lignende passer ikke til meg.

Jeg bruker mange forskjellige farger, men kan ikke bruke oransj eller lys lilla. Og ikke overdeler i beige. Blir veldig tam og blek med slike farger oppmot ansiktet

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.