Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for eller imot trampoline?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: For eller imot trampoline?
For 162 73,97%
Imot 31 14,16%
Bryr meg ikke - dustepoll 19 8,68%
Annet - spesifiser i tråden 7 3,20%
Deltakere: 219. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 08:08   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for eller imot trampoline?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er vel mer oppdragelsen/foreldrene det er noe galt med der, ikke trampolinen. Om noen eksluderer noen, favoriserer andre etc som handler det ikke spesifikt om trampolinen egentlig, og alt du skriver teller vel egentlig FOR i deres tilfelle, slippe å være i klørene på den maktsyke naboungen?

Enig, min seksåring vet utmerket godt at slik ekskludering er totalt forbudt her i huset, og hun vet at så mye som hører jeg et HINT av det, er det rett inn for alvorssamtale, og det vil hun helst unngå.

Det med støy skjønner jeg ikke helt, vi har hatt trampoline i et år nå, og naboen har en større, og ungene veksler på å være her og der, og jeg kan ikke si jeg har lagt merke til særlig mye støy. Det er mye mer støy når ungene har andre unger inne på rommet og leker. Og hører jeg at det brøles og hyles og støyes til det uutholdbare der ute, går jeg ut og sier fra.
Ikke synes jeg en trampoline er så veldig stygg heller.

Gammel 29-05-10, 16:53   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er verken for eller mot trampoline, men jeg er både for og mot de forskjellige måtene den brukes på. Med greie, enkle regler å følge syns jeg trampoline er helt genialt.

Gammel 29-05-10, 16:59   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dere som sier dere har kontroll med trampolinen - Hvor gamle er barna? Her er barna nå såpass store på begge sider av oss (5 og 7 + 7 og 12) at det ikke alltid er voksne ute. Barna våre er 8 og 5 og får også leke alene ute.

.

Våre unger er fra åtte til fjorten, og nå når vi har trampoline på femte året er det sjelden vi må følge godt med. Reglene er innarbeidet og ingen av dem har lyst til å møte stengt trampoline (noe som er konsekvensen ved krangling og uvettig bruk). Det første året var det litt pes med å følge med, men jeg er et godt nabokjerringemne med hodet ut vinduet og streng som bare det. Ingen kødder på trampolinen hos oss. Da får de med meg å bestille. Om våre barn ikke er hjemme er den selvsagt ikke til fri benyttelse. Det er ingen lekeplass.

Når det gjelder små barn får de kun hoppe om foreldrene er her. Jeg tar ikke påpasserrollen for småsøsken.

Og selv om vi er strenge kommer ungene igjen og igjen. Rare unger.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:49   #64
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mitt største problem med trampoliner er at dei er så stygge...., men eg skal vel kunne leve med å ha ein slik UFO i hagen. Vi har det ikkje - enda, for vi har ikkje hage.

(forøvrig brukar eg mykje flyfoto i jobben, er ganske komisk å sjå alle rundingane som har poppa opp dei seinaste 10 åra )

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 23:56   #65
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er for.

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 19:05   #66
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg er mot hjemme i vår hage, men andre må gjerne ha trampoline..
Ungene maser men jeg kommer ikke til å kjøpe, vi er ellers motorisk aktive så det er ikke et argument jeg føler gjør at jeg skal kjøpe en, den eneste som virkelig hadde trengt litt trampolinehopping er mor selv
Jeg synes det er usannsynlig stygt
Det er et stort ansvar å ha trampoline i hagen. Selv om man har avtalt regler med egne unger har man og et ansvar for hva andres unger gjør.

At andre har trampoline synes jeg derimot er helt greit, og det er klart ungene mine får hoppe om de er på besøk hos andre. Etter at venninna til mellomste knakk armen på 2 steder under en heftig hopperunde der det var 5 barn på trampolinen har jenta mi fått seg en vekker. Vi har kjøre-regler også om å hoppe på andres trampoline som hun må følge.

Jeg fortsetter å være den kjipeste mora i gata på denne fronten, alle andre har jo unntatt pensjonisten rett over veien...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 19:15   #67
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt delt, nå kjøpte vi hytte med trampoline så da trenger jeg i det minste ikke å ha en i hagen her hjemme.

Gammel 04-06-10, 23:39   #68
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har stor trampoline i hagen, så vi er for begge to

Vi har ingen naboer, så om det er andre unger på besøk her er garantert foreldrene med. Begge mine er forholdsvis rolige og pysete av seg, så vi har heller ikke sett nødvendigheten av å anskaffe nett.

Det er fantastisk artig da! Og deilig å ligge der i solen og slappe av om anledningen byr seg

Om vi har besøk av barn, er regelen en og en på vår trampoline.

Gammel 04-06-10, 23:43   #69
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Vi har omsider skaffet oss trampoline, og jeg ser stort sett bare fordeler. Største ulempen er vel utseende, men vi har fått gjemt den litt så det er ikke så ille.
Jentene har hatt en enorm fysisk og motorisk utvikling den siste 1,5 måneden. Eldste har ikke vært så glad i å bli sliten tidligere, men nå hopper og hopper hun. Ser også at 3 åringen har blitt mer spretten.

Gammel 05-06-10, 12:00   #70
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For! Det er så mye positivt med trampoline. Vi har hatt vår i en 4-5 år, ikke hatt noe ulykker eller skader. Naboungene får lov å låne trampolinen når det passer meg og jeg har sagt fra at om jeg kommer hjem og de er på den, så får de aldri lov å låne den mer. Og det mener jeg!!

Den blir brukt daglig av begge barna og siden eldste ikke er veldig aktiv så er den kjempefin for henne. Hun og venninnene er nå rundt 14 og det ser ikke ut til at de skal bli lei den på lenge ennå. Minstemann er veldig aktiv på den, både alene og med kamerater.

Og, det kan jo hende at jeg tar feil- det har skjedd, men tipper at unger som bruker trampoline som makt også gjør det på andre arenaer som kanskje ikke er fult så synlig og hørbart som på en trampoline. Men igjen, jeg har tatt feil en gang før!

Gammel 05-06-10, 20:31   #71
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

for selvfølgelig.. jeg har ikke selv, men er veldig for. God trening og gøy for ungene. Men man må jo holde oppsyn med dem, som med alt annet.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 10:39   #72
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var imot. Mannen var for. Ungene ble eldre, jeg utvidet min horisont, og så fordelen i forhold til bevegelse (mosjon), motorikk og ikke minst GLEDE. Så da vi flyttet til hus med større tomt, var det noe av det første vi kjøpte inn. Jeg liker bedre at de er hjemme og hopper der, enn andre steder der man ikke kan følge meg. At den er stygg er meg revnende likegyldig.

De får være tre på. De to eldste får hoppe uten at vi er ute. Jeg tviler på at noen andre skulle finne på å hoppe der om vi var borte, for de fleste andre har trampoliner selv i området.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 12:46   #73
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har akkurat kjøpt til vår 5 åring og er for. Men jeg har sagt at hun kan gjerne stupe kråke (når hun står i ro først), men ikke salto mens hun er i fart. Er rett og slett engstelig for at hun skal brekke nakken.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 14:07   #74
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyst å si at jeg er imot av den enkle grunnen at det er en forferdelig støy fra unger på trampoline.
På den andre siden ser jeg jo at det er god trening og at ungene har det kjempemorsomt.
*gammel og sur, og har store barn*

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 14:23   #75
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

sto på verandaen og tittet ned i frimerkehagen vår i helga. "Hvor stor er den, fra rekkverket her, ut til hekken?" spurte jeg. Om der er plass til ei trampoline, kanskje litt over tre meter, går det? Han er litt i tvil... ikke plass til så stor som naboen har i alle fall.

Også kommer kommetaren: Det begynner å bli trangt i hagen nå?
Åja? sier jeg, der er jo litt fullt nå med de greinene da (han driver og sager ned noen trær) men...?
Ja, sier mannen, mens han ser på vår vesle frimerkehage... med både trampoline og jacuzzi...
Da må jeg bare le, og samtidig fortelle at det hadde vært kjekt med et svømmebasseng også...

(senere på kvelden fant jeg et hus på finn med 1000 kvadratmeter tomt... Det er hage det!)

Gammel 07-06-10, 15:49   #76
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støyargumentet er jeg ikke helt med på. Leende/hoiende barn på trampoline går under samme kategori som fotballspillende barn og ungdom utover sene sommernetter. Det er sommerlyder, rett og slett.

(Jeg bor "på" en fotballbane og vet at det kan være masse lyd, altså.)

Gammel 07-06-10, 16:10   #77
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært mot lenge. Var vitne til en ulykke med barn som gikk under trampolina mens andre hoppet - det er meg fremdeles en gåte hvorfor sikkerhetsnettet ikke går helt ned til bakken.

Men nå ser jeg at de to eldste ville hatt mye glede av en. Samtidig orker jeg ikke peset med å holde minstemor (1,5) unna, når noen hopper, så det blir ikke noe trampoline i år i hvert fall.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:37   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg har vært mot lenge. Var vitne til en ulykke med barn som gikk under trampolina mens andre hoppet - det er meg fremdeles en gåte hvorfor sikkerhetsnettet ikke går helt ned til bakken.

Men nå ser jeg at de to eldste ville hatt mye glede av en. Samtidig orker jeg ikke peset med å holde minstemor (1,5) unna, når noen hopper, så det blir ikke noe trampoline i år i hvert fall.

Man kan jo evt grave dem ned, det løser problemet?

Gammel 08-06-10, 01:05   #79
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

vi har en svær Jump King, den er blitt flittig brukt i 3 år nå. Super investering !

Gammel 08-06-10, 08:17   #80
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Man kan jo evt grave dem ned, det løser problemet?

Grave ned barna som går under trampolina?
Du e'kke god!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.