|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Gidder noen finne en tur til meg?
Åh, så den andre part er en sånn esperantoperson slik at dere kan bo hjemme hos noen på ett rom og kjøkken? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
signerer! Intet særpreg. Forholdsvis stygt -og kaldt på denne tiden.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gidder noen finne en tur til meg?Noen venner av meg dro til Marocco i fjor, billig charter, også bare kjørte de videre og endte opp på et gudsforlatt spa hvor de bare slappet av og koste seg i en uke.
|
|
|
#12 |
|
Men aC reiser ikke på charter...
|
|
|
#15 |
|
Charter er så mangt, og kun en teknisk betegnelse for at turen har en fastsatt varighet uten særlig fleksibilitet i fht. f.eks. rutefly, at pakken inkluderer fly+overnattingssted, og at regien/ansvaret er underlagt en turoperatør.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gidder noen finne en tur til meg?Men, som jeg har påpekt før, du trenger ikke være på charter selv om du har det som utgangspunkt. Disse vennene mine bodde en natt på charterhotellet, resten på spaet de fant. Og charter i en større by er virkelig ikke noe annet enn å bo på et annet hotell i en by. Uansett. Marrakesh flyr i allefall Norwegian til, så du kan velge sted å bo helt selv.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Gidder noen finne en tur til meg?Neialtså, jeg vet det. Definitivt. Jeg hadde forsåvidt ikke noe i mot hotellet jeg var på sist, det var helt fint, det var mer, øh, jeg vet ikke, det har jeg aldri klart å forklare på en god måte, noe med opplegget, følelsen av å reise i flokk, et eller annet sånn. Men nuh har vi jo lagt alle andre fordommer på hylla, så hvem vet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gidder noen finne en tur til meg?Jeg har aldri hatt saueflokkfølelse. Men så velger jeg heller ikke steder som nettopp har blitt frontet i en veldig polupulær film.
Norwegian eller charter?
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gidder noen finne en tur til meg?Blablabla, du har sagt det før, men alle de tingene du ikke liker er det jo virkelig lett som en plett å unngå. Og velger du hotell selv, så kan det jo hende du ender opp på et hotell som leies ut til til annet charter uansett.
|
![]() |
|
|