Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vil du heller være dum enn mentalt ustabil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vil du heller være dum eller mentalt ustabil?
Jeg foretrekker å være dum 35 30,70%
Jeg foretrekker å være mentalt ustabil 57 50,00%
Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet 22 19,30%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 19:57   #61
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil du heller være dum enn mentalt ustabil?

Jeg er jammen ikke sikker, jeg føler meg tidvis både dum og mentalt ustabil, og syns ikke noe av det er noe å trakte etter. Dersom jeg skulle valgt meg dum, måtte kriteriet i så fall være at jeg var så dum at jeg ikke skjønte at jeg var det.

Gammel 21-10-09, 20:04   #62
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg foretrekker å være dum fremfor mentalt ustabil.

Gammel 21-10-09, 20:06   #63
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes ikke noe enten eller-svar her. Foretrekker du å være mentalt ustabil, så er du dum. Foretrekker du å være dum, så er du mentalt ustabil. :savner svarsalternativet "dustepoll":

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 20:12   #64
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil ikke velge!!!

Gammel 21-10-09, 21:27   #65
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Vanskelig spørsmål. Jeg regner med at du har fratrukket effekten av piller, slik at alternativene er like dum, i mot alternativet like mental utstabil, gjennom hele livet.

Jeg tror jeg ville foretrukket å være mindre klok enn mer mental ustabil. Som dum så er man (lykkelig) uvitende. Er man mental ustabil, så er det gitt at en ikke har det jevnt over godt med seg selv. Det går garantert utover livskvaliteten i negativ retning. Først og fremst for følelsene en har inni seg selv til å starte med, må være vonde å ha. Og deretter de ekstra vonde følelsene vedkommende vil få, pga alle konfliktene som vil oppstå med menneskene hun har rundt seg. I tillegg så vil det jo gå utover ens egen familie, venner, jobb og kontaktnett. Jeg vil heller ha barn som synes det er litt trist å ha en mamma ikke er mer klok enn hun er, enn barn som synes det er trist å ha en mamma som er mental ustabil.

Som mental ustabil så vil en jo gjøre dumme valg i livet, uansett om en vet det ikke er smart. Så det antall dumme valg tatt, trenger ikke å bli mindre, enn om man kun var dum.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 21:59   #66
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mentalt ustabil.
Dum er jeg definitivt ikke.
Og jeg regner med at dette er en spinoff av "Sjette Sans"-tråden.

Gammel 21-10-09, 22:01   #67
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er man dum nok, så vet man ikke at man er dum. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Mentalt ustabilitet tror jeg kan smerte mange. Utfra det resonnementet ville jeg heller vært dum.

Sist redigert av Imma : 21-10-09 kl 22:07. Årsak: Akutt dysleksi
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 22:02   #68
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vel, bakrgunnen for denne pollen var tråden om Den sjette sans.

Der får jeg pepper for å si at jeg tror at de som tror på sånt er dumme. Mens Fluke får ingen pepper for å si at de som tror på sånt er mentalt ustabile/lider av vrangforestillinger. Så derfor måtte jeg jo se om det var slik at folk foretrekker å være mentalt ustabile, siden det ser ut som om det er helt greit å bli kalt mentalt ustabil fremfor dum.

Ja riktig.

Gammel 21-10-09, 22:07   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Heller ustabil enn dum. Anytime. Jeg har prøvd det første.

Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 22:29   #70
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Dum fremfor mentalt ustabil.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 23:19   #71
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil du heller være dum eller mentalt ustabil?

Heller dum enn gal.

Gammel 21-10-09, 23:24   #72
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For lat til å være mentalt ustabil så da må jeg vel velge dum da.

Gammel 21-10-09, 23:26   #73
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kryptisk? Nå undervurderer du oss igjen, rine.

Oss? Hvem er det?

Jeg vil vere dum. :lalalalala:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 06:40   #74
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Er man dum nok, så vet man ikke at man er dum. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Mentalt ustabilitet tror jeg kan smerte mange. Utfra det resonnementet ville jeg heller vært dum.

Smerte er en del av livet, på godt og vondt. Da mener jeg at smerten på en måte kan forsterke følelsen av å være til, av å leve. Samtidig som smerte selvsagt ikke må bagatelliseres eller banaliseres for dem som lever i konstant smerte.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 07:06   #75
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja? Det spørs hvor dum eller hvor mentalt ustabil man snakker om. Og hvordan man er mentalt ustabil. Jeg vil heller være lykkelig (og uvitende) dum, en ulykkelig ustabil. Setter lykke foran forstand tror jeg.

Men skulle jeg være "dum", da snakker vi skikkelig dum, as in aner ikke at man egentlig er det. Ikke bare dummere enn de fleste andre. Da ville jeg heller være litt mer ustabil enn de fleste.

Men det verste måtte være å være mentalt ustabil i den forstand at man er plagsom for omgivelsene. I form av ondskapsfull etc. Neitakk. Da tar jeg dum hvilken dag som helst.

Konklusjon? Kan ikke svare på spørsmålet. Jeg forstår spørsmålet, men ingen alternativer passer.

Gammel 22-10-09, 09:12   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Smilefjes, du skuffer meg. Du skal jo øve deg på å bli riv, ruskende gal kattedame, også er du i tvil?

Prøv denne på for size: Jeg skal bli en potte tett, ordentlig dustete kattedame.

Næsj.

: Prøver:

Jepp. Gal kattedame passer fint for meg.
Det ser jeg for meg at er en slags intelektuell greie som har tippet over i enfoldig dumhet på ett eller annet punkt. Med indre fred og ytre kaos. Og mange kattepuser.

Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:32   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg må være skikkelig dum. For at jeg forstår ikke helt at det ene utelukker det andre - og ei heller at man faktisk må velge en av disse to.

Jeg tror ikke det ene utelukker det andre noe mer her enn om jeg stiller spørsmålet "vil du helst være blind eller døv?", eller at man faktisk må velge det ene alternativet hvis noen lager en poll med "ville du kvittet deg med din beste venn for en million kroner". Det er ikke snakk om reelle problemstillinger her, vet du, men hva man tror man ville foretrekke.

Gammel 22-10-09, 09:47   #78
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Heller mentalt ustabil.

Var egentlig ikke klar over at man kunne velge.

Gammel 22-10-09, 10:30   #79
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Now let me correct you on a couple of things, OK? Aristotle was not Belgian. The central message of Buddhism is not "Every man for himself." And the London Underground is not a political movement.

Gammel 22-10-09, 10:33   #80
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Heller mentalt ustabil.

Var egentlig ikke klar over at man kunne velge.

Har du ikke fått utdelt skjemaet, altså?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.