Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dømmer du folk etter utseendet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 15:29   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Dømmer du folk etter utseendet?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ser folk og tillegger de egenskaper etter hvordan de ser ut, helt uten å tenke over det. Men jeg er veldig åpen for at folk ikke er slik jeg tror de skal være.

Går man med miniminiskjørt, høye støvletter, Kortkort topp som så vidt dekker puppene, blondt pulehår og tygger tyggis på høygir, så er ikke den første tanken min at "Hey! Hun der er sikkert en fantastisk intelligent dame som jeg ivrer etter å diskutere Viktige Saker med."

Det er bare sånn det er .

Jeg har kort skjørt, tyggis, trang genser med utringning og sorte strømper i dag. Og hadde tyggis også nettopp. Jeg har ikke på støvlettene nå fordi jeg er hjemme, men jeg har nettopp tatt de av, og de er høyhælte.

Og det verste er at jeg kjenner at jeg blir litt sånn:
Kaller hun meg dum, sexy-bimbo? Åh - takk!

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 15:35   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har kort skjørt, tyggis, trang genser med utringning og sorte strømper i dag. Og hadde tyggis også nettopp. Jeg har ikke på støvlettene nå fordi jeg er hjemme, men jeg har nettopp tatt de av, og de er høyhælte.

Og det verste er at jeg kjenner at jeg blir litt sånn:
Kaller hun meg dum, sexy-bimbo? Åh - takk!

Jeg ser jo for meg at stilen din er mer tøff enn bimboaktig, men om du hadde kledd deg som en sexy-bimbo og jeg ikke hadde kjent deg litt fra før, så ja, da hadde jeg tenkt at du var litt "enkel".

Takk, du liksom.

Gammel 18-09-09, 15:38   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ser jo for meg at stilen din er mer tøff enn bimboaktig, men om du hadde kledd deg som en sexy-bimbo og jeg ikke hadde kjent deg litt fra før, så ja, da hadde jeg tenkt at du var litt "enkel".

Takk, du liksom.

Tja, hva skal man si?
Jeg har jo ikke lyst hår, det er svart-ish. Bortsett fra etterveksten som er noe lysere. Minn meg på det senere...

Men det er langt. Også har jeg seriøst mer enn nok lengde på bena til at de kan være bimbolabber hvis det er lov med tykke bimbolabber? :håper:

Men jeg eier intet rosa, er det et problem?

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 15:41   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja,
Men jeg eier intet rosa, er det et problem?

Hm... Man kan jo fint være bimbo uten rosa, men det er forskjell på rockebimbo og sexybimbo. Rockebimbo kan være kult.
Men hvis du absolutt vil gå under sexybimbo-begrepet så lover jeg å tenke det om deg når vi møtes en gang.

Gammel 18-09-09, 15:43   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hm... Man kan jo fint være bimbo uten rosa, men det er forskjell på rockebimbo og sexybimbo. Rockebimbo kan være kult.
Men hvis du absolutt vil gå under sexybimbo-begrepet så lover jeg å tenke det om deg når vi møtes en gang.

Alle slags bimbo duger. :har passert tredve med margin:

Det blir nok mer sånn wannabe-rockebimbo tror jeg. Sånn burde-nok-ikke-kle-seg-sånn-bimbo.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 15:51   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sånn burde-nok-ikke-kle-seg-sånn-bimbo.

Nei, nei, nei. Du tar ting bakvendt!

Hvis det er "Noe Man Ikke Bør" av bare ulogiske grunner, så må man jo bare gjøre det. Jeg liker ikke bør. Bør er et ikke-ord.

Gammel 18-09-09, 15:52   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, nei, nei. Du tar ting bakvendt!

Hvis det er "Noe Man Ikke Bør" av bare ulogiske grunner, så må man jo bare gjøre det. Jeg liker ikke bør. Bør er et ikke-ord.

Amen.
:tripper videre i kort-skjørtet:

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 15:56   #68
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten å ha lest tråden (man havner litt etter når man står opp syv timer etter alle andre...):

Jeg skulle ønske at jeg kunne si nei, men jeg må si ja. Det vil si jeg dømmer vel ikke direkte, men jeg danner meg et førsteinntrykk. Og erfaringsmessig vet jeg at jeg ofte tar feil For å ta et ganske nylig eksempel:

Var på fest, masse folk, oppdressa. 99% par, to single damer og en singel mann. Og den ene damen - type +/- 45, italiensk, platinablond, platåstiletter, minimal kjole, maksimal utringing - danser rundt og lar alle få vite at hun er på mannejakt. Og jeg Tenkte Mitt. Førsteintrykket sa Dum (jukse)Blondine

Så traff jeg henne igjen her forleden, litt mindre forhold. Hun var fremdeles like jukseblond, kjolen like liten og utringet og skoene like høyhelte. Men denne gangen snakket jeg med henne, og da finner jeg ut at dama er både smart, morsom og hyggelig. Og fremdeles på mannejakt. Men altså, førsteinntrykket mitt var helt feil. Utseende kan definitivt bedra.

Men ja, når jeg ser folk så skjer det noe jeg ikke styrer selv i hodet mitt. Men jeg forsøker å ikke la det styre meg, og jeg liker ikke når folk automatisk stempler folk basert på utseende. Gråstein kan være gull, og man er ikke nødvendigvis dum fordi om man liker å dolle seg opp. Så selv om jeg Tenker Mitt, så forsøker jeg å ikke la det stå i veien når jeg blir kjent med folk.

Gammel 18-09-09, 16:02   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har et bra eksempel forresten.

Jeg jobber jo litt med data. Og sitter ute hos en kunde hvor det jobber alle mulige slags mennesker. For et par år siden jobbet det en ung, søt jente der. Hun var lys og blid og sjempepen, også hadde hun den lille talefeilen hvor man sier sjøleskap, sjylling og sånn. Hun ble jo ikke betraktet eller behandlet som om hun var dødssmart. For all del - hun ble ikke dårlig behandlet. Men de avanserte vitsene ble liksom ikke forsøkt på henne.

En dag kom hun og sa at hun ikke skulle være der neste dag for da skulle hun ha eksamen. Jeg spurte sånn passe uinteressert hva hun studerte og forventet en eller annen veldig bimbo greie. Hva hun svarte?

Opprinnelig lagt inn av Blond sjempebimbo

Nei, i morgen skal jeg bare ta en sånn enkel eksamen fordi jeg trengte å fylle ut planen min så da er det bare et sånt tullefag. SQL heter det.

Vi tilbød oss å betale for at hun ikke skulle si til noen at det finnes noen som synes sql er enkelt-penkelt. Og håper den dag i dag at hun snakket om enkle select'er og sånt og ikke store prosedyrer. (Vi turte ikke spørre for ikke å få alle illusjoner knust om oss selv også.)

Og jeg må innrømme at jeg elsker å få en sånn opplevelse i ny og ne.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 16:07   #70
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du er så kjemperar på akkurat det altså. Jeg synes pen/stygg og tynn/tykk er to helt forskjellige variabler.

En pen person slutter ikke å være pen om vekten øker altså.

Helt enig. Pen har ingenting med vekt å gjøre. Man kan ikke slanke seg pen, og man blir ikke stygg om man legger på seg. Og for meg er pen og vakker to ulike ting. Det finnes pene mennesker som ikke er vakre, og så finnes det vakre mennesker som ikke er pene. Vakre mennesker har utstråling, pene mennesker er estetiske. Det finnes selvfølgelig de som er begge deler, både pene og vakre (og de kan også være overvektige). Vakre mennesker har varme øyne og et godt smil. Personlighet.

Husker to kompiser som hadde fått seg dame. Alle var sånn woawh til hun ene, for hun var høy, slank og modelvakker. Men herregud for et surt tryne! Hun andre var liten og søt. Mer ordinær, men med en flott personlighet. I mine øyne var hun den vakreste (og hun første forsvant fort ut av bildet, mens de to andre er gift og har barn i dag ).

Gammel 18-09-09, 16:19   #71
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et bra eksempel forresten.

Jeg jobber jo litt med data. Og sitter ute hos en kunde hvor det jobber alle mulige slags mennesker. For et par år siden jobbet det en ung, søt jente der. Hun var lys og blid og sjempepen, også hadde hun den lille talefeilen hvor man sier sjøleskap, sjylling og sånn. Hun ble jo ikke betraktet eller behandlet som om hun var dødssmart. For all del - hun ble ikke dårlig behandlet. Men de avanserte vitsene ble liksom ikke forsøkt på henne.

En dag kom hun og sa at hun ikke skulle være der neste dag for da skulle hun ha eksamen. Jeg spurte sånn passe uinteressert hva hun studerte og forventet en eller annen veldig bimbo greie. Hva hun svarte?

Vi tilbød oss å betale for at hun ikke skulle si til noen at det finnes noen som synes sql er enkelt-penkelt. Og håper den dag i dag at hun snakket om enkle select'er og sånt og ikke store prosedyrer. (Vi turte ikke spørre for ikke å få alle illusjoner knust om oss selv også.)

Og jeg må innrømme at jeg elsker å få en sånn opplevelse i ny og ne.

Sorry, men forstod ikke noe av det du skrev der. Eksamen i hva for noe? Jeg er definitivt ikke blond, men jeg føler meg litt jukseblond akkurat nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 16:21   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sorry, men forstod ikke noe av det du skrev der. Eksamen i hva for noe? Jeg er definitivt ikke blond, men jeg føler meg litt jukseblond akkurat nå.

Et dataspråk for å snakke med databaser i. Det er IKKE enkelt. Er man god nok i sql så sier man selv hva man vil ha i lønn sånn ca.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 17:56   #73
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Observerer - ja. Dømmer - nei.
Hvilket grunnlag har jeg for å dømme et annet menneske utfra utseende? Fasaden betyr absolutt ingenting. Det er mennesket bak som teller.

Gammel 18-09-09, 18:09   #74
Skvetten
Passiv

Standard

Nå kom jeg til å tenke på den tråden med hun dama som ser litt vel bimboaktig ut som har vært med i en del tv-diskusjoner. Jeg tenker på hun som har botoxlepper og bleket høysåte og som gestikulerer noe voldsomt når hun debatterer. Mener hun er religionsviter eller noe sånt. Dere vet hvem jeg mener? Vel når hun ble nevnt i en tråd var vi virkelig raske med å fortelle hvordan den dama som så sånn ut ikke hadde mye mellom ørene.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 18:13   #75
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hanne Nabintu Herland, ja. Jeg husker også den tråden.

Gammel 18-09-09, 18:14   #76
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Nå kom jeg til å tenke på den tråden med hun dama som ser litt vel bimboaktig ut som har vært med i en del tv-diskusjoner. Jeg tenker på hun som har botoxlepper og bleket høysåte og som gestikulerer noe voldsomt når hun debatterer. Mener hun er religionsviter eller noe sånt. Dere vet hvem jeg mener? Vel når hun ble nevnt i en tråd var vi virkelig raske med å fortelle hvordan den dama som så sånn ut ikke hadde mye mellom ørene.

Hanne Nabintu Herland? Tja, jeg lurer på hva hun har mellom ørene ut fra det hun har sagt alene. Jeg synes hun sier så utrolig mye dumt.

Husker ikke den tråden egentlig.

Gammel 18-09-09, 18:15   #77
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hanne Nabintu Herland, ja. Jeg husker også den tråden.

Det er det hun heter, takk. Der var det dømming over en lav sko.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 18:16   #78
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det var vel heller det ufattelig idiotiske hun presterte å vrenge ut av seg som fikk oss til å få fnatt av at utseendet hennes bekreftet enhver fordom som noensinne har eksistert mot bimboer.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 18:18   #79
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan godt henne at det var uttalelsene hennes det handlet mest om, men veldig mange av kommentarene gikk kun på utseendet hennes.

Gammel 18-09-09, 18:18   #80
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et dataspråk for å snakke med databaser i. Det er IKKE enkelt. Er man god nok i sql så sier man selv hva man vil ha i lønn sånn ca.

Dette faget hadde jeg i våres. Makan til kjedelig møkkafag. Hun skal ha for å gjøre det helt frivillig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.