|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
|
39 | 17,73% |
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
|
69 | 31,36% |
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
|
93 | 42,27% |
| Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
|
2 | 0,91% |
| Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
|
2 | 0,91% |
| Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
|
10 | 4,55% |
| Annet. |
|
8 | 3,64% |
| Dustepåll! |
|
1 | 0,45% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?
Hensikten med kontantstøtten, som Krf har gjort til sin hjertesak, var: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg har søkt, fått og misbrukt kontantstøtten i to omganger og i tilsammen 2,5 år. Begge gangene jeg har mottatt støtten har jeg jobbet natt og brukt kontantstøtten til å finansiere (både svart og hvit) dagmamma. Sist redigert av 007 : 16-09-09 kl 21:04. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg har søkt 2 ganger. Første gang hadde vi kontantstøtte i 1,5 år og brukte pengene til hvit dagmamma. Andre gang hadde vi kontantstøtte i 2 måneder mens vi ventet på barnehageplass.
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Kan signere Veronal på det meste her. Vi har søkt en gang og da brukte vi hvit dagmamma i 7 mnd mens vi ventet på bhg plass. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Søt og rar
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg søkte da Hvit var 2 år og gikk hos dagmamma fordi vi ikke fikk barnehageplass. Fikk innvilget.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Har motatt konstantstøtte for en liten periode da jeg jobbet deltid og mini var 50% i bhg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi hadde det til eldste var 2,5 år og fikk barnehageplass. Vi finansierte svart dagmamma med kontantstøtten. På den tiden kostet en barnehageplass her ca 4-4500 kr pr mnd, samme med dagmamma, så det var god økonomi for oss, men jeg var glad da han fikk plass tross en superflott dagmamma som hadde han alene.
|
|
|
#8 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg fikk kontantstøtte i 13mnd med storesøster. Er for.
|
|
|
#9 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg hadde KS til begge i 2 år. Helt fantastisk ordning, og er veldig for KS. Jeg gikk i åpen bhg 2 dager i uken så følte ungene fikk sosialisering selv om jeg var hjemme med dem. Var hjemme i ca. 6,5 år og angrer ikke ett sekund på det. Nå jobber jeg og trives med det også, men innrømmer det fort kan bli travle dager her. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Originala
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi søkte og fikk innvilget for Lillemor fra hun var ett til tre år. Vi greide oss uten barnehageplass fordi jeg jobbet turnus, og søkte på kontantstøtten siden vi fylte vilkårene for stønaden. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi søkte om kontantstøtte et par mndr mens jeg var hjemme litt ekstra etter permisjonen. Men fordi ungen var i bhg 50 % ble det jo egentlig ikke noe penger ut av det. Jeg har ikke veldig sterke meninger hverken for eller i mot. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
En Som Trener
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Uten kontantstøtte hadde det slett ikke gått rundt for oss en periode. Jeg er for, og er veldig overrasket over alle dobbeltmoralister her som er imot, men mottok den allikvel.
|
|
|
#13 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Det er da ikke dobbeltmoralistisk å motta en ytelse man har krav på? Ytelsen blir ikke borte selv om man ikke søker, den forsvinner ikke ved lav oppslutning. Den forsvinner ved lovendring.
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Mener du virkelig at det er dobbeltmoralsk å motta kontantstøtte om man syns det er en dårlig ordning? Vi fikk 40% kontantstøtte en periode da vi bare hadde 50% barnehageplass. At man prinsipielt er imot kontantstøtten betyr ikke at man gir avkall på penger man har krav på etter de reglene som gjelder. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Ikke sant. Og jeg har akkurat hevdet i en annen tråd at jeg godt kunne tenkt meg at avgiftene på bil var ennå høyere. Jeg synes ikke jeg er dobbeltmoralistisk selv om jeg ikke betaler inn mer på veiavgiften enn det som står på fakturaen likevel. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg har søkt om og mottatt kontantstøtte til tross for at jeg er imot kontantstøtten. Men så lenge det er et tilbud har jeg benyttet meg av det til vi fikk barnehageplass.
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg er i mot kontantstøtten. Jeg synes det er feil å få betalt for å ikke bruke en tjeneste i samfunnet.
|
|
|
#18 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Men hva med de som ikke har fått tilgang til tjenesten, men som gjerne vil benytte seg av den? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Det er veldig mange tjenester som ikke alle får tilbud om, men som likevel ikke kompenseres med kontant utbetaling. Det er rett og slett ikke noe som praktiseres andre steder i velferdssamfunnet vårt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Jeg synes ikke du kan sammenligne kulturskole og barnehageplass da det siste påvirker foreldres mulighet til å gå på jobb mer enn noe annet. Når man har rett på en plass, synes jeg man kan få kompensert for den økonomiske ulempen det er at kommunen ikke greier å oppdrive en plass. Å bli betalt for å ikke velge en offentlig tjeneste derimot, blir feil i mine øyne.
|
![]() |
|
|