Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flink til å brette rene klær med en gang?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 17:16   #61
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg bretter nokså raskt og i hvert fall til jeg trenger klessnora/tørketrommelen til neste vask.

Gammel 18-06-09, 17:17   #62
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bretter alltid tøyet rett fra stativet eller tørketrommelen.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 18:22   #63
Lilo
Aktiv

Lilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Lilo er litt kul
Standard

Jeg er til tider veldig elendig. Spesielt i ukene. Så får jeg svi ekstra når jeg må ta det igjen i helgene

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 18:27   #64
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Her hoper det seg sykt opp.. Jeg hater å brette klær og å legge det bort så det blir ofte utsatt...
Det går fint å vaske klær, det blir som oftest en vask om dagen så ligger det i en stor haug som bare vokser...
Det ender med at jeg står og styker nesten alle plagg den tiden barna bader.
Gubben tok faktisk en turn i dag tidlig. Han sa faktisk at han ikke synes det var riktig at jeg alltid måtte rydde det bort.. Puh.

Gammel 20-06-09, 18:32   #65
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Selvsagt er jeg flink. Jeg bretter dem sammen og på plass så snart klærne er tørket. Har ikke skulket unna husmorevnene mine selv om jeg jobber nå.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 18:41   #66
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, klær brettes eller henges opp rett fra snoren eller trommelen.
At de kanskje blir liggende i trappen litt vel lenge før de legges inn i skapet er det ingen som snakker om.

Jeg synes det er som meditasjon å brette sammen klær.
Innimellom gjør jeg det mens ungene har kveldsstellet sitt også så blir det en koselig pratestund.

Gammel 20-06-09, 18:55   #67
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er jeg ikke flink til. Jeg kjører kluter, håndklær, sokker og truser i tørketrommelen. Og denne vasken er utrolig kjedelig å brette, og rydde bort - sokker til 6 personer og kluter til tre bleiebarn er det masse av! Jeg tar det gjerne over i en blå ikeapose og lar det ligge der. Deretter kommer det gjerne en vask fra tørkestativet, og skal jeg brette det, bør jeg jo ta med tørketrommelvasken og da blir det ofte heller liggende. Igjen kommer det gjerne en vask fra tørketrommelen, og en til fra tørkestativet. Til slutt sitter jeg med 4-6 klesvasker og har arbeid for en hel kveld. Jeg sitter og bretter mens jeg ergrer meg over at jeg ikke tok det med en gang det var tørt, og lover for meg selv at neste gang skal jeg gjøre det. Men neste gang er jeg gjerne for sliten eller giddeløs, så da gjentar det samme seg.

Men det hender jeg bretter direkte fra tørkestativet, og legger det bort med en gang. Det er disse tørketrommelvaskene som ofte skaper problemene.

Gammel 20-06-09, 19:10   #68
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klær fra tørketrommelen havner i Emily sin seng. Hun hjelper meg ivrig å sortere undertøy og sokker. Veldig stolt fordi hun er sokke-eksperten i familien! Klær fra snoren blir brettet og lagt på plass med en gang, men noen ganger havner disse klærne også i Emily sin seng...

Gammel 20-06-09, 20:23   #69
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Klær fra tørkestativet blir brettet og lagt på plass i skap og kommoder med en gang det er tørt. Sengetøy og håndkler fra tørketrommelen likedan. Men truser og sokker som kommer fra tørketrommelen, blir kastet i en stol, i påvente av å bli brettet, og det skjer nok ikke alltid hverken første eller andre dagen.

Gammel 20-06-09, 20:48   #70
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke flink. Klærne hoper seg opp til store hauger som jeg til slutt bara MÅ ta. Så er jeg irritert på meg selv og er flink til å brette rett av stativet en stund -før det glir ut igjen og ender med diger hauger.

Gammel 21-06-09, 11:19   #71
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Det gjøres som hovedregel samme dag. Har vaskerom i kjelleren og gidder ikke brette rett fra snor/trommel, men jeg bærer det opp i stuen og bretter etter ungene har lagt seg.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 11:31   #72
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

ååh jeg utsetter og utsetter og plutselig må jeg brette klær en hel kveld...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 12:02   #73
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker gjerne tre, fire, fem maskiner i slengen, og når tøyet taes ut av trommelen blir det nok lagt på benken på vaskerommet og alt blir brettet på en gang, eller etterhvert(jeg er så fornøyd med å ha stor benk på vaskerommet, hvor det er god plass til bretting og sortering.), samles i kurven og legges på plass mens ungene tar kveldsstellet

Gammel 21-06-09, 12:18   #74
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Vi bretter rett fra snora. Det er en dyd av nødvendighet, i grunnen: klærne trengs som regel med én gang, og det er i grunnen ikke plass til dem andre steder enn i skuffer og skap.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 12:28   #75
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Nope, finnes ikke flink på det området.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 12:30   #76
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

jepp, jeg er flink til det

Gammel 21-06-09, 12:47   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Her dras det ut fra tørketrommelen utover gulvet, siden jeg ikke kjører den mer enn skaptørt; der ligger det vanligvis over natten. Om morgenen har man ikke tid til slikt, men vanligvis tas det ganske kjapt når vi kommer hjem. Under et døgn, altså. Det må være bra?

(Og ja, det er vanligvis mannen som tar det, mens jeg lager middag.)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:58   #78
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Selvsagt er jeg flink. Jeg bretter dem sammen og på plass så snart klærne er tørket. Har ikke skulket unna husmorevnene mine selv om jeg jobber nå.

Selvsagt?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:16   #79
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

jeg er håååååpløøøøøs når det gjelder husarbeid, men akkurat dette gjør jeg faktisk. Bretter alltid rett fra snora!

Gammel 23-06-09, 19:14   #80
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både ja og nei. I perioder er veldig flink, men det kommer litt an på energi nivået.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.