|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Jeg bretter nokså raskt og i hvert fall til jeg trenger klessnora/tørketrommelen til neste vask.
|
|
|
#63 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Jeg er til tider veldig elendig. Spesielt i ukene. Så får jeg svi ekstra når jeg må ta det igjen i helgene |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Her hoper det seg sykt opp.. Jeg hater å brette klær og å legge det bort så det blir ofte utsatt...
|
|
|
|
#65 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Selvsagt er jeg flink. Jeg bretter dem sammen og på plass så snart klærne er tørket. Har ikke skulket unna husmorevnene mine selv om jeg jobber nå. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Ja, klær brettes eller henges opp rett fra snoren eller trommelen.
|
|
|
#67 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Nei, det er jeg ikke flink til. Jeg kjører kluter, håndklær, sokker og truser i tørketrommelen. Og denne vasken er utrolig kjedelig å brette, og rydde bort - sokker til 6 personer og kluter til tre bleiebarn er det masse av! Jeg tar det gjerne over i en blå ikeapose og lar det ligge der. Deretter kommer det gjerne en vask fra tørkestativet, og skal jeg brette det, bør jeg jo ta med tørketrommelvasken og da blir det ofte heller liggende. Igjen kommer det gjerne en vask fra tørketrommelen, og en til fra tørkestativet. Til slutt sitter jeg med 4-6 klesvasker og har arbeid for en hel kveld.
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Klær fra tørketrommelen havner i Emily sin seng. Hun hjelper meg ivrig å sortere undertøy og sokker. Veldig stolt fordi hun er sokke-eksperten i familien! Klær fra snoren blir brettet og lagt på plass med en gang, men noen ganger havner disse klærne også i Emily sin seng...
|
|
|
#69 |
|
Hvor: Viken
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Klær fra tørkestativet blir brettet og lagt på plass i skap og kommoder med en gang det er tørt. Sengetøy og håndkler fra tørketrommelen likedan. Men truser og sokker som kommer fra tørketrommelen, blir kastet i en stol, i påvente av å bli brettet, og det skjer nok ikke alltid hverken første eller andre dagen.
|
|
|
#70 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Jeg er ikke flink. Klærne hoper seg opp til store hauger som jeg til slutt bara MÅ ta. Så er jeg irritert på meg selv og er flink til å brette rett av stativet en stund -før det glir ut igjen og ender med diger hauger.
|
|
|
#71 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Det gjøres som hovedregel samme dag. Har vaskerom i kjelleren og gidder ikke brette rett fra snor/trommel, men jeg bærer det opp i stuen og bretter etter ungene har lagt seg.
|
|
|
#73 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Flink og brette rene klær med en gang?Jeg vasker gjerne tre, fire, fem maskiner i slengen, og når tøyet taes ut av trommelen blir det nok lagt på benken på vaskerommet og alt blir brettet på en gang, eller etterhvert(jeg er så fornøyd med å ha stor benk på vaskerommet, hvor det er god plass til bretting og sortering.), samles i kurven og legges på plass mens ungene tar kveldsstellet
|
|
|
#74 |
|
kamerat
|
Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?Vi bretter rett fra snora. Det er en dyd av nødvendighet, i grunnen: klærne trengs som regel med én gang, og det er i grunnen ikke plass til dem andre steder enn i skuffer og skap.
|
|
|
#75 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?Nope, finnes ikke flink på det området. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
supermamma-katt
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
![]() |
Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?jepp, jeg er flink til det
|
|
|
#77 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?Tja. Her dras det ut fra tørketrommelen utover gulvet, siden jeg ikke kjører den mer enn skaptørt; der ligger det vanligvis over natten. Om morgenen har man ikke tid til slikt, men vanligvis tas det ganske kjapt når vi kommer hjem. Under et døgn, altså. Det må være bra?
|
|
|
#79 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?jeg er håååååpløøøøøs når det gjelder husarbeid, men akkurat dette gjør jeg faktisk. Bretter alltid rett fra snora!
|
|
|
|
#80 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?Både ja og nei. I perioder er veldig flink, men det kommer litt an på energi nivået. |
|
|
|
![]() |
|
|