|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?
Så du sammenligner hjerneskadde slagpasienter med barn? |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg er flink til å bruke av-knappene, gubben er flink til å bruke på-knappene. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?ja, de er jo i og for seg i samme situasjon med at det er en masse elektriske koblinger i hjernen som skal på plass.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Hos oss står TV på nesten alltid. Jeg er ikke veldig begeistret, men det er bare blitt sånn hos oss. Ikke dermed sagt at det sitter noen og ser på TV hele tiden. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Peppy!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg liker ikke bakgrunnsstøy. Min mann er motsatt. Han vil gjerne ha på radio og tv samtidig. Jeg slår av alt. Egentlig drømmer jeg om å ikke ha tv. Det vi skal se kan vi fint se på pc-ene. Og da er det mindre fare for at det bare står på i bakgrunnen. Min mann er uenig. Meget uenig. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes også undersøkelser som viser at ADHD barn konsentrerer seg bedre om de har på musikk i bakgrunnen, så det kan kanskje variere litt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Ja, jeg kan også være sånn. Når jeg først skal være "på" så kan jeg godt være helt på. Men jeg tror også gjer en trenger å ha "av"-tid.
|
|
|
#68 |
|
© All rights reserved
|
Men en TV-skjerm med flimring/stråling/bilder og lyd er jo noe helt annet enn P2 i bakgrunnen? Ved TV brukes både syn og hørselsansen samtidig og barnets persepsjon blir aktivert på en ganske annen måte enn om barnet hører Kardemommeby på CD i bilen.
Ja, det tror jeg også, men jeg tror ikke barnet tar skade av det motsatte. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg hater bakgrunnstøy. Unødvendig lyd som man egentlig ikke hører på er bare plagsomt. Elsker å ha på musikk på full guffe når jeg skal høre noe jeg liker, eller se på tv når det er noe jeg vil følge med på. Utenom det nyter jeg stillheten
|
|
|
#70 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?007: Ja, jeg er enig i at TV er mye "verre" enn for eksempel radio. Og så er det stor forskjell på å høre på noe og å ha et konstant "mas" i bakgrunnen. Sitter man i bilen og hører på Kardemommeby så HØRER man jo på noe. Eller hører på musikk. Eller hører på et program på radioen.
|
|
|
#71 |
|
© All rights reserved
|
Fullstendig enig, men jeg tror likevel ikke det er skadelig. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Tja, hva er "skadelig" da? Det blir litt semantikk, kanskje. Men "har det bedre/utvikler seg bedre uten", i hvert fall.
|
|
|
#73 |
|
© All rights reserved
|
Det mener jeg er helt feil, dette er en påstand fra deg ut fra slik du liker å ha det. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg tror at "ALT ANNET LIKT" så vil barn som har bråk rundt seg hele sin våkne tid ha det mindre bra enn barn som får stunder med fred og ro, ja.
|
|
|
#75 |
|
© All rights reserved
|
Bråk? Er det det vi diskuterer?
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Nøkkelordene var vel "bakgrunn", "støy" og "alltid", tror jeg. Spesielt "alltid".
|
|
|
#77 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Musikk er en viktig del av livet vårt. Det er ikke alltid det lyttes aktivt til, men ofte. Barna får også velge musikken. Vi diskuterer litt hva som er OK å spille om morgenen og ikke.
|
|
|
#78 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Det høres da heller ikke ut som "bakgrunn", "alltid" eller "støy", vil jeg si.
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
(Forbehold - dette er korte svar kanskje tatt ut av sammenheng, men når jeg trykket multiquoteknappen gjennom her så var det disse tingene som hørtest bråkete og masete og veldig "konstante" ut for meg)
|
![]() |
|
|