Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bakgrunnstøy hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-09, 09:57   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?

Nei. Aldri. Jeg signerer Polyanna i første innlegg.

Samtidig savner jeg det litt. Jeg er vokst opp med at radioen alltid var på, og når jeg kommer hjem til mine foreldre, er det mange "gode" lyder der. Jeg blir glad av å høre kjenningsmelodier, vignetter og alt sånt, men jeg orker likevel ikke ha radioen på hjemme.

Og så har vi masse god musikk som vi sjelden/ aldri spiller. Det er litt synd. Men stillhet er så deilig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:00   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har av og til radio eller musikk på. TVen står kun på når vi ser på den.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:08   #43
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg liker å ha det stille rundt meg, men det skjer bare når mann og barn er ute av huset
Av og til hører jeg på musikk, men tv står kun på hvis det er noe jeg skal se på.

Men når jeg er ute og går, da må jeg ha mp3-spillern på!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:10   #44
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en mann som er veldig glad i å la TV stå på til alle døgnets tider, noe jeg etter langt og lenge har begynt å avvenne ham med. Musikk hører jeg gjerne på, men det skal være sånn passe rolig/avslappene musikk som man kan ignorere. Og ikke høyt.

Ellers får jeg en god del trim med å løpe rundt og slå av ting, jeg også. Radio på kjøkkenet, tv i stua, pc på podens rom ...

Gammel 20-04-09, 10:16   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å ha det stille. Hos foreldrene mine står radioen bestandig på, og det i flere rom - det gjør meg smårar så jeg skrur alltid av når jeg er der.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:18   #46
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV står bare på om noen ser på den. Jeg hører på radio eller lydbok når jeg gjør husarbeid, men da hører jeg etter. Vi har ikke DVD spiller i bilen, men der har vi stort sett alltid på musikk eller lydbok. Jeg har alltid hatt noe på når jeg kjører, og innbiller meg at det hjelper på konsentrasjonen min.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:19   #47
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker radio, og kunne hatt den på hele tiden. Men jeg har en mann som er allergisk for bakgrunnstøy, så av-knappen blir flittig brukt. (Takk og pris for iPod og podcasting og mobiltelefon m radio!) TV har vi aldri på med mindre vi ser på den.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:20   #48
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi har forskjellige filter? Jeg kan f.eks. ikke høre på lydbok - jeg klarer ikke å konsentrere meg nok til å høre etter - jeg ender opp med å filtrere vekk alt og går dermed glipp av kapittel etter kapittel.

Sist redigert av Veronal : 20-04-09 kl 10:28.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:28   #49
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Noen ganger må jeg bare ha på musikk/radio, andre ganger blir jeg gal av at det står på.
Kommer litt ann på humøret tror jeg.

Tv står ikke på uten at noen ser på den. Det er liksom ikke noe fornuftig som kommer
ut av tv uten at man ser på.

På radioen er det iallfall musikk og nyheter.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:40   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lottis, her.

Men når jeg er ute og går, da må jeg ha mp3-spillern på!

Jeg kjøpte en iPod kun til dette formål, men jeg bruker den aldri. Foretrekker å høre fuglesang og andre lyder i naturen, eventuelt skravle med venninner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:45   #51
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kanskje vi har forskjellige filter? Jeg kan f.eks. ikke høre på lydbok - jeg klarer ikke å konsentrere meg nok til å høre etter - jeg ender opp med å filtrere vekk alt og går dermed glipp av kapittel etter kapittel.

Kjenner meg igjen der, men det hjelper hvis jeg f.eks løser suduko samtidig, da klarer jeg å konsentrere meg om lydboka også

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 11:04   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Støy. Enten TV eller musikk hjemme og radio/musikk i bilen. Jeg tror ikke det er usunt, hvorfor skulle det være det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det blir for mye input for alle de små kretsene i hjernen, de blir overstimulert og en dag eksploderer de.

For å svare litt ordentlig: det er en grunn til at fx slagpasienter under rehabilitering absolutt ikke skal puttes foran en tv dagen lang: når hjernen skal trenes opp og utvikles, og store mengder med koblinger skal på plass så trengs det hvile mellom trening/stimulans. Akkurat som med annen trening - den er verdiløs uten tilstrekkelig hvile mellom hver økt.

Spesielt for barn, som er i mer utvikling enn oss voksne, så tror jeg det er viktig å gi dem ro. Spesielt tv er et veldig slitsomt medium, siden det innebærer intense input av både visuell, verbal og musikalsk støy.

Og så syns jeg at i en så bråkete verden som vi lever i så bør vi hjelpe barn med å finne ut av det med å finne roen. Jeg tror de ellers blir rastløse og urolige.

Mine tanker om saken.

Gammel 20-04-09, 11:24   #53
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mitt forhold til bakgrunnstøy er vel litt så som så. Hjemme alene, total stillhet. Jobb, lydbok på øret. (Rett og slett fordi jeg ikke takler små snakk som det lett blir på et kontor, min erfaring her altså)
Når vi alle er hjemme, står tittekassa på, men den har en avknapp som blir brukt.

Gammel 20-04-09, 11:40   #54
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilopp, her.

Mitt forhold til bakgrunnstøy er vel litt så som så. Hjemme alene, total stillhet. Jobb, lydbok på øret. (Rett og slett fordi jeg ikke takler små snakk som det lett blir på et kontor, min erfaring her altså)
Når vi alle er hjemme, står tittekassa på, men den har en avknapp som blir brukt.

Kan du høre på lydbok når du jobber?
Det hadde jeg aldri greid, verken for jobben eller lydboka sin del. Men vi har nok ulike filtre.

Jeg liker å høre på radio (P2 hjemme og i bilen). Dersom det har vært travelt på jobben må jeg koble av med P3 eller P1. Det er ofte ikke det mest tilgjengelige som serveres mellom 1500 og 1600. Samtidig liker jeg å ha det stille innimellom. Helten er glad i musikk og setter gjerne på dersom vi er flinke til å skru av TV på kveldstid.

Bakgrunnstøy for lyden sin del synes jeg ikke så mye om. Nå begynte jeg å tenke å å ta frem øreproppene som jeg innimellom brukte som student på mer eller mindre bråkete lesesaler. Som ENFP (husker ikke om jeg er mest F eller T) lar jeg meg lett distrahere av små detaljer.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 11:44   #55
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg virkelig skal konsentrere meg, f.eks. eksamenslesing etc. så må jeg ha lyd på.

Gammel 20-04-09, 11:50   #56
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en liten leilighet, så det er helt umulig å gjemme seg for lyd. Eldstemann spiller mye dataspill og yngstemann ser mye film og spiller en del data han også. Men når de er ferdige, så er det av med lydkilden. Jeg skulle ofte GJERNE ha hørt på radio mens jeg ordner på kjøkkenet, f.eks., men det er ingen vits, fordi det er for mye lyd i leiligheten allerede.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 11:50   #57
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to syvåringer og en på to. Det er bakgrunnstøy nok!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 12:01   #58
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke bakgrunnsstøy, jeg blir helt syk av det. Tre unger er mer enn nok lyd for meg og det er sjelden TV-en får stå å surre i bakgrunnen. Radio hører jeg bare på i bilen og da hører jeg etter. Hvis jeg ikke er interessert skrur jeg av. Musikk vil jeg høre på, ikke ha surrende som støy.

Jeg har for øvrig alltid vært sånn, det har egentlig ikke noe med antall barn å gjøre. Moren min hadde alltid radioen surrende i bakgrunnen og det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra skolen var å slå den av. Det tok som regel en god stund før hun i det hele tatt merket det, for hun hørte jo sjelden etter.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 12:02   #59
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg blir gal av bakgrunnsstøy. Jeg fikk min dose i oppveksten, hvor noe alltid sto på. Gjerne flere ting på en gang.

Jeg også. TV i stuen, radio på kjøkkenet og gitarspilling/rockemusikk fra min bror sitt rom. Nå foretrekker jeg stillhet, med unntak av når jeg gjør husarbeid eller kjører bil alene.

Gammel 20-04-09, 12:05   #60
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den Nordstoga-sangen beskriver veldig ofte hvordan jeg føler at det er.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.