|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Nei. Aldri. Jeg signerer Polyanna i første innlegg. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Har av og til radio eller musikk på. TVen står kun på når vi ser på den.
|
|
|
#43 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg liker å ha det stille rundt meg, men det skjer bare når mann og barn er ute av huset |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg har en mann som er veldig glad i å la TV stå på til alle døgnets tider, noe jeg etter langt og lenge har begynt å avvenne ham med. Musikk hører jeg gjerne på, men det skal være sånn passe rolig/avslappene musikk som man kan ignorere. Og ikke høyt.
|
|
|
#46 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?TV står bare på om noen ser på den. Jeg hører på radio eller lydbok når jeg gjør husarbeid, men da hører jeg etter. Vi har ikke DVD spiller i bilen, men der har vi stort sett alltid på musikk eller lydbok. Jeg har alltid hatt noe på når jeg kjører, og innbiller meg at det hjelper på konsentrasjonen min. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg elsker radio, og kunne hatt den på hele tiden.
|
|
|
|
#48 |
|
Etylbarbital
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Kanskje vi har forskjellige filter? Jeg kan f.eks. ikke høre på lydbok - jeg klarer ikke å konsentrere meg nok til å høre etter - jeg ender opp med å filtrere vekk alt og går dermed glipp av kapittel etter kapittel.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 20-04-09 kl 10:28. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Noen ganger må jeg bare ha på musikk/radio, andre ganger blir jeg gal av at det står på.
|
|
|
|
#50 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?
Jeg kjøpte en iPod kun til dette formål, men jeg bruker den aldri. Foretrekker å høre fuglesang og andre lyder i naturen, eventuelt skravle med venninner. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
For å svare litt ordentlig: det er en grunn til at fx slagpasienter under rehabilitering absolutt ikke skal puttes foran en tv dagen lang: når hjernen skal trenes opp og utvikles, og store mengder med koblinger skal på plass så trengs det hvile mellom trening/stimulans. Akkurat som med annen trening - den er verdiløs uten tilstrekkelig hvile mellom hver økt.
|
|
|
#53 |
|
I tenkeboksen
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Mitt forhold til bakgrunnstøy er vel litt så som så. Hjemme alene, total stillhet. Jobb, lydbok på øret. (Rett og slett fordi jeg ikke takler små snakk som det lett blir på et kontor, min erfaring her altså)
|
|
|
#54 |
|
har tatt seg sammen
|
Kan du høre på lydbok når du jobber?
|
|
|
#55 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Når jeg virkelig skal konsentrere meg, f.eks. eksamenslesing etc. så må jeg ha lyd på.
|
|
|
#56 |
|
Textrovert
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Vi har en liten leilighet, så det er helt umulig å gjemme seg for lyd. Eldstemann spiller mye dataspill og yngstemann ser mye film og spiller en del data han også. Men når de er ferdige, så er det av med lydkilden. Jeg skulle ofte GJERNE ha hørt på radio mens jeg ordner på kjøkkenet, f.eks., men det er ingen vits, fordi det er for mye lyd i leiligheten allerede.
|
|
|
#58 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg orker ikke bakgrunnsstøy, jeg blir helt syk av det. Tre unger er mer enn nok lyd for meg og det er sjelden TV-en får stå å surre i bakgrunnen. Radio hører jeg bare på i bilen og da hører jeg etter. Hvis jeg ikke er interessert skrur jeg av. Musikk vil jeg høre på, ikke ha surrende som støy.
|
|
|
#59 |
|
Fola Blakken
|
Jeg også. TV i stuen, radio på kjøkkenet og gitarspilling/rockemusikk fra min bror sitt rom. Nå foretrekker jeg stillhet, med unntak av når jeg gjør husarbeid eller kjører bil alene.
|
|
|
|
#60 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Den Nordstoga-sangen beskriver veldig ofte hvordan jeg føler at det er.
|
![]() |
|
|