Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er du villig til å betale for smak (tomater)?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-09, 22:33   #61
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?

På Meny kjøpte jeg en gang (av alle ting) duehjertetomater til 60 kroner pakka, viste det seg - det gir en kilospris på 240 kroner. Det har ikke gjentatt seg. Jeg er vanligvis ikke gnien i tomatveien, men der går grensa.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 23:09   #62
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duehjertetomater, du.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 23:10   #63
Kneazle
Passiv

Standard

Kanskje jeg burde sjekke prisen på de perletomatene neste gang?

Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 23:25   #64
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Kanskje jeg burde sjekke prisen på de perletomatene neste gang?

Nei nei! Enkelte ting er det best å ikke vite.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 23:32   #65
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Nei nei! Enkelte ting er det best å ikke vite.

Godt poeng. Ingnorance is bliss.

Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 00:16   #66
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror elsker cherrytomater (ja, de smakløse) Han kan glatt sette til livs en kurv på en helg - vi har derfor nesten alltid cherrytomater. Personlig foretrekker jeg små, smakfulle tomater som koster mer.

Gammel 04-04-09, 01:06   #67
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg betaler gjerne litt for tomater som smaker noe. Men jeg sliter litt med kvalitet vs pris når jeg handler, det matregnskapet vårt ser ikke pent ut alltid.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 01:07   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Storebror elsker cherrytomater (ja, de smakløse) Han kan glatt sette til livs en kurv på en helg - vi har derfor nesten alltid cherrytomater. Personlig foretrekker jeg små, smakfulle tomater som koster mer.

Samme her. Eldste spiser det som om det skulle vært smågodt, hun er helt vill etter dem. Det i en skål, sammen med fetaost og oliven, og hun er overlykkelig.

Gammel 04-04-09, 01:21   #69
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper aldri de vasne tomatene i løsvekt. Tomater skal smake og lukte godt, og jeg betaler for skikkelige tomater. Det er nemlig skikkelige tomater eller ingen tomater.

Gammel 04-04-09, 01:29   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så skal vel tomater heller aldri ligge i kjøleskapet? Har vært hos mange som har dem liggende der, men jeg synes de mister nesten all smaken når de er iskalde. Jeg elsker både frukt og sjokolade som ligger kaldt, men akkurat bananer og tomater har jeg ALDRI i kjøleskapet altså.

Gammel 04-04-09, 01:38   #71
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tomater i kjøleskapet. Elsker perletomat som er kalde sammen med rømme.

Gammel 04-04-09, 03:52   #72
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Noen som har smakt de villtomatene ICA har?
Brett med små tomater assortert i både grønt, gult, rødt, orange, stripete og you name it.
DET må være de beste tomatene jeg har smakt fra av vanlig dagligvarebutikk.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 09:43   #73
Slettet bruker
Passiv

Standard

Villtomatene er knallgode, ja. Ellers kjøper vi perletomater/ cherrytomater. Vanlige tomater går til nød dersom de skal stekes. Vi kjøper aldri løsvekt.

Vår handlekurv for uka jobber vi nok adskillig mer enn rett under to timer for. Uansett hvordan vi regner timelønn, skal det betales skatt av lønna også. Vi er fem, og ukehandler for 2500 kroner sånn omtrent, hvis jeg regner med supplering av melk, brød og bleier.

Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 09:49   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Duehjertetomater! Vil ha det!
Jeg har kjøpt det et par ganger når jeg har kommet over dem. De er verdt hver krone!

Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 10:33   #75
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og så skal vel tomater heller aldri ligge i kjøleskapet? Har vært hos mange som har dem liggende der, men jeg synes de mister nesten all smaken når de er iskalde. Jeg elsker både frukt og sjokolade som ligger kaldt, men akkurat bananer og tomater har jeg ALDRI i kjøleskapet altså.

Men de matvarene du nevner skal heller ikke ligge i kjøleskapet. Tomater blir melne, agurker vonde og bananer brune. Tomat og agurk har det best svalt, men ikke oppbevar dem sammen. Da dreper de hverandre.

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vår handlekurv for uka jobber vi nok adskillig mer enn rett under to timer for.

Samme her. Men så er vi ganske bevisste på hva slags varer vi kjøper.

Gammel 04-04-09, 11:52   #76
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Hver gang jeg er i Polen så kjøper jeg tomater på markedet og spiser dem som om de skulle være epler. Fantastisk gode! Jeg har klaget over norske tomater så lenge jeg kan huske. For bare ca 10 år siden så hadde vi nesten ingen alternativ til de vanlige smakløse tomatene, så kanskje vi skal være glad for at det nå i hvert fall finnes alternativ selv om det ofte er dyrt.

Gammel 04-04-09, 12:18   #77
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlig løsvekttomater smaker ikke godt, så hvis det ikke er annet alternativ kjøper jeg ikke tomat.
De små Perletomatene de har på Maxi/ICA er kjempegode, og jeg kjøper dem uten å se på prisen.

Nesten alt av frukt og grønt har mistet smak, syns jeg. Leste noe om at det er fordi alt dyrkes frem for fort.

Men det er stort sett bare Tomater jeg vil betale mer for. Når det gjelder andre varer er jeg mer bevisst på pris.

Gammel 04-04-09, 12:45   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er imponert over at alle andre enn meg a) har et forhold til hva ulike tomattyper koster og b) har et aktivt tomatvalg.

Jeg titter på hva som ser godt ut og putter det i handlevognen. Check.

Nå skal det sies at jeg sjelden bruker tomat til annet enn tomatsaus, i hvert fall nå på vinteren. Kanskje jeg skal cherrypicke tomatene heretter. :Pun intended:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 18:30   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men de matvarene du nevner skal heller ikke ligge i kjøleskapet. Tomater blir melne, agurker vonde og bananer brune. Tomat og agurk har det best svalt, men ikke oppbevar dem sammen. Da dreper de hverandre.

Agurkene liker jeg best fra kjøleskapet men det er en smakssak. All frukt unntatt bananer har jeg i kjøleskapet, da smaker de best synes jeg. Men tomater og bananer har jeg aldri i kjøleskapet. Ikke avokado heller.

Gammel 04-04-09, 18:34   #80
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ikke på prisen når jeg handler tomater, nei - kan ikke fordra de vanlige vannsmakende tomatene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.