|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
intro
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?På Meny kjøpte jeg en gang (av alle ting) duehjertetomater til 60 kroner pakka, viste det seg - det gir en kilospris på 240 kroner.
|
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Kanskje jeg burde sjekke prisen på de perletomatene neste gang? |
|
|
|
#66 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Storebror elsker cherrytomater (ja, de smakløse) Han kan glatt sette til livs en kurv på en helg - vi har derfor nesten alltid cherrytomater. Personlig foretrekker jeg små, smakfulle tomater som koster mer.
|
|
|
#67 |
|
maler
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Ja, jeg betaler gjerne litt for tomater som smaker noe. Men jeg sliter litt med kvalitet vs pris når jeg handler, det matregnskapet vårt ser ikke pent ut alltid. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?
Samme her. Eldste spiser det som om det skulle vært smågodt, hun er helt vill etter dem. Det i en skål, sammen med fetaost og oliven, og hun er overlykkelig.
|
|
|
#69 |
|
saftig
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg kjøper aldri de vasne tomatene i løsvekt. Tomater skal smake og lukte godt, og jeg betaler for skikkelige tomater. Det er nemlig skikkelige tomater eller ingen tomater.
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Og så skal vel tomater heller aldri ligge i kjøleskapet? Har vært hos mange som har dem liggende der, men jeg synes de mister nesten all smaken når de er iskalde. Jeg elsker både frukt og sjokolade som ligger kaldt, men akkurat bananer og tomater har jeg ALDRI i kjøleskapet altså.
|
|
|
#72 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Noen som har smakt de villtomatene ICA har?
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Villtomatene er knallgode, ja. Ellers kjøper vi perletomater/ cherrytomater. Vanlige tomater går til nød dersom de skal stekes. Vi kjøper aldri løsvekt. |
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Duehjertetomater! Vil ha det! |
|
|
|
#75 |
|
saftig
|
Men de matvarene du nevner skal heller ikke ligge i kjøleskapet. Tomater blir melne, agurker vonde og bananer brune. Tomat og agurk har det best svalt, men ikke oppbevar dem sammen. Da dreper de hverandre.
Samme her. Men så er vi ganske bevisste på hva slags varer vi kjøper.
|
|
|
#76 |
|
Går videre
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Hver gang jeg er i Polen så kjøper jeg tomater på markedet og spiser dem som om de skulle være epler. Fantastisk gode! Jeg har klaget over norske tomater så lenge jeg kan huske. For bare ca 10 år siden så hadde vi nesten ingen alternativ til de vanlige smakløse tomatene, så kanskje vi skal være glad for at det nå i hvert fall finnes alternativ selv om det ofte er dyrt.
|
|
|
#77 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Vanlig løsvekttomater smaker ikke godt, så hvis det ikke er annet alternativ kjøper jeg ikke tomat.
|
|
|
#78 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg er imponert over at alle andre enn meg a) har et forhold til hva ulike tomattyper koster og b) har et aktivt tomatvalg.
|
|
|
#79 |
|
Nymotens gammeldags
Agurkene liker jeg best fra kjøleskapet men det er en smakssak. All frukt unntatt bananer har jeg i kjøleskapet, da smaker de best synes jeg. Men tomater og bananer har jeg aldri i kjøleskapet. Ikke avokado heller.
|
|
|
#80 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Ser ikke på prisen når jeg handler tomater, nei - kan ikke fordra de vanlige vannsmakende tomatene.
|
![]() |
|
|