|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Hva foretrekker du, eselører eller bokmerker? | |||
| Eselører |
|
57 | 43,85% |
| Bokmerker |
|
70 | 53,85% |
| Dustepoll (ser ut til å ha blitt et obligatorisk alternativ) |
|
3 | 2,31% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Eselører eller bokmerker?
Jeg også, det er nærmest en tvangstanke, jeg har aldri tatt en buss eller t-bane i mitt liv uten å ha med en bok. Selv om mannnen min og jeg skal sammen til en kino og sammen tilbake så har jeg med meg en bok sånn dersom han skal på do når vi er på kafé.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eselører eller bokmerker?Da jeg var yngre lagde jeg eselører, men nå bruker jeg som regel omslaget på boka. Kanskje eselører på pocketbøker. Eller et bokmerke av en lapp jeg har i nærheten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Det går an å redde en badekarbok, altså, iallfall så man får lest den ferdig. Men den blir omtrent tre ganger så stor, og veeeldig stygg. Og forskjellige bøker suger forskjellig mengde vann i badekaret. Det er jo egentlig litt pinlig å sitte inne med omfattende empiri om bøker og badekar, men det skjer altså ikke så sjelden her hos meg.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Jo man får lest den ferdig. Men sånn estetisk fin å se på som bok, det ble den ikke. Det er deilig å bade med ei bok. Har ikke badekar her nå, men hjemme hos foreldrene mine var det noe jeg ofte gjorde som avkobling. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff
|
Sv: Eselører eller bokmerker?Eselører? Bokmerker? Man legger da ikke fra seg en bok man holder på med
|
|
|
#7 |
|
Lett rørt
|
Sv: Eselører eller bokmerker?Eselører, som oftest. Jeg er den typen som leser en bok så mange ganger at den er blitt medtatt uansett. I lånte bøker, fra venner eller biblioteket, bruker jeg bokmerke.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Eselører eller bokmerker?Aldri eselører, i alle fall.
|
|
|
#9 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eselører eller bokmerker?Pocketbøker=eselører |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Eselører eller bokmerker?Eselører. Det har jeg alltid gjort, og nå husker jeg aldri at det er en fy-ting før udåden er utført. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eselører eller bokmerker?Ikke eselører
|
|
|
#13 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Eselører eller bokmerker?Bokmerke. Kan til nød lage eselører i paperback.
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
3)... og ikke falle i pølsegryta.
|
|
|
#17 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Eselører eller bokmerker?Jeg har blitt bittelitt flink til å bruke bokmerke, men jeg tar ikke to øre for å legge boken åpen med skriftsiden ned. Det har hendt at jeg har slått til med ett og annet eseløre også, men det er sjelden.
|
|
|
|
#18 |
|
Metallica!!
|
Sv: Eselører eller bokmerker?Jeg har aldri laget eseløre, det er en uting.
|
|
|
#20 |
|
På opplading
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eselører eller bokmerker?Jeg blir glad når jeg ser en bok som ser godt brukt ut. Bøker skal leses og det skal synes at den er lest flere ganger.
|
![]() |
|
|