Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilken radiokanal er din favoritt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Favoritt-radiostasjon
P1 17 11,41%
P2 23 15,44%
P3 36 24,16%
P4 37 24,83%
Radio Norge 29 19,46%
NRJ 9 6,04%
Radio1 23 15,44%
Lokalradio 11 7,38%
Annen kanal/utenlandsk kanal, spesifiser gjerne 14 9,40%
Varierer etter humør 13 8,72%
Hører ikke på radio 3 2,01%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-08, 17:25   #61
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken radiokanal er din favoritt?

Da er jeg vel veldig programforplikta til å si annet...RadioRakel offcorse

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 23:35   #62
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Radio Norge er min favoritt. Jeg elsker musikken deres.

Gammel 15-11-08, 23:37   #63
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For det meste P2, litt P3 innimellom.

Hører også mye på podcast, og da er det NPR (National public radio fra USA), BBC, P2 og litt svensk radio det går i. I tillegg til mange program som ikke blir sendt på vanlig radio.

Orker ikke å høre på kanaler som P4 eller lignende. Da setter jeg heller på musikk som jeg selv har valgt.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 00:37   #64
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var trofast P2-lytter da jeg var i barselpermisjon, men etter at de tok av flere programmer jeg likte og som var litt annerledes og kule, boikotter jeg P2. Nå husker jeg ikke helt hva disse programmene het, men det var i hvert fall et musikkprogram som avvek fra tradisjonell P2-profil.
Nå hører jeg på P1 om morgenene når jeg ikke har guttungen, og i blant i helger.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:27   #65
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg var trofast P2-lytter da jeg var i barselpermisjon, men etter at de tok av flere programmer jeg likte og som var litt annerledes og kule, boikotter jeg P2. Nå husker jeg ikke helt hva disse programmene het, men det var i hvert fall et musikkprogram som avvek fra tradisjonell P2-profil.
Nå hører jeg på P1 om morgenene når jeg ikke har guttungen, og i blant i helger.

Mener du Wasabi kanskje? Jeg skrur alltid av radioen når Musikkmasasjen eller lignende begynner. Ikke fordi jeg ikke liker den type musikk (jazz/klassisk), men for at de tok vekk Wasabi til fordel for et slikt intetsigende program. Men de som liker klassisk har jo sin egen lobby, så da er det vel ikke annet å vente: http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/ar...12264924797436

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:31   #66
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett Radio1 - jeg hører for det meste radio bare i bilen, og Radio1 er definitivt best på trafikk her i byen.
(Og det er nok fjåtter og idioter i trafikken, så det skjer jo noe omtrent daglig, og legg til Bybane-utbygging og endring av kjøremønster og hva_har_du.)

Tidligere hørte jeg på Virgin Radio på jobb, via nettet. Hysterisk morsomt.

Gammel 16-11-08, 14:50   #67
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

p3 om morgenen. Ingen over ingen ved siden.
Så igjen kl 16 med Osenbanden.

Hønni er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:54   #68
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Mener du Wasabi kanskje? Jeg skrur alltid av radioen når Musikkmasasjen eller lignende begynner. Ikke fordi jeg ikke liker den type musikk (jazz/klassisk), men for at de tok vekk Wasabi til fordel for et slikt intetsigende program. Men de som liker klassisk har jo sin egen lobby, så da er det vel ikke annet å vente: http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/ar...12264924797436

Wasabi var det, ja. For noen idioter som la det ned fordi det var for alternativt og eklektisk for P2s klassisk-og-folkemusikk-profil. Kultur meg her og kultur meg der.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 01:23   #69
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Favoritten er NRK Jazz og Radio Norge. Ellers har jeg begynt å høre på P1, og på onsdager må jeg ha med meg Jazz på P2 før jeg skal på storbandøvelse

Gammel 26-11-08, 12:13   #70
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Favoritten er NRK Jazz

Visste ikke at den fantes!! Må bruke nettradio mer tror jeg.

Gammel 26-11-08, 12:46   #71
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hører mest på Petre.

Gammel 26-11-08, 15:15   #72
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Visste ikke at den fantes!! Må bruke nettradio mer tror jeg.

Har DAB-radio .

You like jazz too, yeah???

Gammel 26-11-08, 22:13   #73
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I bilen hører vi på P4.
Hjemme hører vi på Bandit ("Rock non Stop").

Sist redigert av Gwen : 26-11-08 kl 22:44. Årsak: Bandit er jo ikke P4 ... dah
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 22:41   #74
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Det varierer. Det kommer an på om jeg er alene, sitter i bilen, humør etc. Det går mest i P4, Radio Norge, Radio 1 og P1. Når jeg har hørt mye på de tre førstnevnte er det utrolig godt å skru over på P1. Jeg synes generelt at de kommersielle radiokanalene er rimelig like, og den samme musikken spilles om og om igjen...nå høres jeg virkelig ut som min mor og far, eller hva sier du, Lykken

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 23:34   #75
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Det varierer. Det kommer an på om jeg er alene, sitter i bilen, humør etc. Det går mest i P4, Radio Norge, Radio 1 og P1. Når jeg har hørt mye på de tre førstnevnte er det utrolig godt å skru over på P1. Jeg synes generelt at de kommersielle radiokanalene er rimelig like, og den samme musikken spilles om og om igjen...nå høres jeg virkelig ut som min mor og far, eller hva sier du, Lykken

Du har foreløpig ikke nevnt marsjmusikk, så du er vel på trygg grunn…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:35   #76
Explorern
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Explorern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Radio Norge gav meg lyst til å høre på radio igjen. Endelig musikk som man kan nynne litt gjenkjennende til. Bra som alternativ til den "den aller største tystnad".

Explorern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 01:25   #77
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Alt etter hvor det spilles musikk jeg liker.

Gammel 05-12-08, 08:12   #78
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

P4 på kjøkkenet og Bandit på soverommet før vi sovner.

Gammel 05-12-08, 08:19   #79
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hører alltid på P4. I bilen, når jeg går, i stua, på badet. Jeg er avhengig av radio og liker miksen med snakk og musikk på P4.

Gammel 05-12-08, 08:22   #80
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hører mest på P2 og Alltid nyheter, særlig om kvelden når det er BBC World-sendinger.

Ditto

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.