Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye penger legger dere i gave til hvert enkelt av barna deres?
Under 200 kr 1 0,76%
200-500 kr 27 20,61%
500-1000kr 55 41,98%
1000-1500 kr 29 22,14%
1500 - 2500 kr 18 13,74%
Over 2500 kr 1 0,76%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 21:33   #61
Potnia
Stoiker

Potnia sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Potnia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?

Ca. 1000-1500. Da som regel flere pakker med leker, utstyr og klær. Har også vært noen år hvor et eller flere har fått bare en pakke med større ting. Ski f.eks.

Potnia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 22:18   #62
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Si ifra om jeg kupper tråden her, men er det bare jeg som synes 1000 -2000kr er veldig mye penger å bruke på hvert barn?

Hvor store er disse barna da?

Gammel 05-11-08, 22:23   #63
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Si ifra om jeg kupper tråden her, men er det bare jeg som synes 1000 -2000kr er veldig mye penger å bruke på hvert barn?

Jeg tror ikke det er så mange som legger så mye i gaver til smårollinger. Fra skolealder og oppover så kan ungene være ganske "dyre i drift" hvis man legger opp til det. Slalåmski/snowbord o.l blir jo fort kostbare gaver. Mobiltelefon er vel også en ganske vanlig gave til litt større barn. Interessen for klær/sportsklær øker jo ofte også med alderen. Eldstejenta kan ønske seg klær som stengt tatt koster mer enn nødvendig til hverdagsklær å være og da synes jeg at det kan være greit å gi den type klær som julegave.

Gammel 05-11-08, 22:48   #64
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tja... ca 500 kr om det ikke er noe spesielt de trenger. Er det ski eller vinterdress eller ny seng, koster det hva det koster.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 22:58   #65
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kommer nok over den summen ja, har 4 barn, de er 18,12,9 og 5 år gamle, tror hun eldste får speilreflekskamera i år, og det koster fort noen tusenlapper da. Men det er en gave hun vil få mye glede av. Vet ikke hva vi skal kjøpe til gutta enda.

Gammel 06-11-08, 09:32   #66
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Så mye som trengs. Hos oss har gavene variert med behov. Sykkel til fødselsdagen i juni, ski til jul, for å si det enkelt.

Faren min har en relativt fast sum, så i fjor, da ungene ønsket seg matbokser, fikk han kontonummeret deres og satte inn noen kroner til dem i tillegg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 13:56   #67
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg brukte under 500 i fjor, men i år lurer vi på å kjøpe ny seng da blir det mye mye mer. Jeg handler ofte ting på salg som hun får, verdien er høy og prisen er drøy men det er ting hun ellers trenger uansett (nytt vintertøy, regntøy etc.).

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 15:35   #68
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Så mye som trengs. Hos oss har gavene variert med behov. Sykkel til fødselsdagen i juni, ski til jul, for å si det enkelt.

Sånn gjør vi det også. Det blit fort litt penger når det er noe de trenger og likevel ville fått.

Men å kjøpe speilreflekskamera etc til en av ungene hadde ikke vært aktuelt her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 16:17   #69
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Varierer men det kommer fort rundt 1000 og over. Vi har svært få gjenlevende nære slektninger i vår familie og kun mormor lever av besteforeldrene og derfor blir det ikke så mange pakker. Vi som foreldre gir jentene en hovedgave og noen ekstragaver i tillegg.
Ellers prøver vi i mnd før jul å stramme inn litt hva pakker og gosaker angår.
Når det gjelder gave/aktivitetsadventskalender så kutter vi det ut i år og det er jentene enige i. (Lillesøster får istedet en "ferdig" kalender) Føler ikke det er riktig med gaver o.l hver dag før jul selv om det dreier seg om smågaver og aktiviteter.
Men det vanker nok noen overraskelser i form av b.la en julekonsert/jule forestilling i løpet av adventstiden. Adventstiden er forvørig en koselig periode.

Sist redigert av Michelle : 06-11-08 kl 16:38.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 16:06   #70
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er dyre gaver, men om man har råd til det så er det jo fint da.
Det er veldig mange år siden vi hadde råd til så dyre gaver. Hadde vi hatt råd skulle jeg gjerne gitt dem litt dyrere gaver, men slik livet har vært for oss med begge på attføring i flere år så har det ikke vært mulig.

Mine barn er 8,14 og 16 år.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 16:28   #71
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?

Vi har ingen fast sum, i år blir det nok et par tusen på hver fordi det blir nye iPoder på dem bla.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 19:30   #72
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MegaMia: Angående dyre gaver. Jeg tror at gavene lett blir dyre når barna blir eldre. Jeg og mannen kjøper som sagt ikke gaver til ungene til jul. Vi mener det er bortkastet, for ungene får masse gaver så de merker det ikke uansett. Ski, skøyter, sykkel og lignende vil vi gjerne kjøpe på januarsalg, så det ser vi ingen grunn til å handle til jul.

Men når ungene blir eldre kommer de til å få gaver fra oss. Grunnen til det er at de får masse gaver, men ikke så veldig dyre. Så når prisen på gaveønskene går opp vil det være mer naturlig å kjøpe julegaver synes jeg. I tillegg så synes jeg enda at jeg og mannen kjøper skøyter, ski og sykkel som en gave til familien og ikke til ungene. De er 7 og 4 år, og det er uaktuelt at de feks går på skøyter alene. Jeg er litt spent på når det blir.

Gammel 07-11-08, 20:55   #73
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer sterkt og kommer ann på hva de trenger eller ønsker seg mest. Over 1000,- er helt uaktuelt. En plass rundt 500,- tror jeg vi ofte lander på.

Gammel 07-11-08, 21:32   #74
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer helt an på hva vi finner. Nå er de så små enda, så de første årene har de fått praktiske og symbolske gaver, siden de ikke skjønner stor alikevel. I år er storesøster veldig klar på hva hun ønsker seg, så vi får se hva som dukker opp. Til lillesøster er det ikke sikkert vi kjøper noe før etter jul, og vi ser hva hun får. Tipper det er mer enn nok gaver på julaften alikevel.

Har ikke satt av noen fast sum, det kan nok variere godt fra år til år.

Gammel 07-11-08, 22:22   #75
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det snart 15-åringen som er dyrest i drift og jeg er sjeleglad for at han ikke trenger ski eller sykkel - det hadde fort blitt dyrt. Da han var liten fikk han gaver for et par hundrelapper, nå er vi oppe i et par tusenlapper.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 22:28   #76
Siwa

Siwa sin avatar

Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Stemte kr 500-1000
Vi er ikke så opptatt av at hver enkelt skal ha for samme sum.

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 22:30   #77
Siwa

Siwa sin avatar

Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Storesøster på 12 har fått sykkel i bursdagsgave ett år, og den kostet oppunder kr 2000,-. et annet år fikk hun NDS til kr 1000,-
MEN synes det er veldig mye penger å bruke på f.eks julegaver til hvert enkelt barn.. Bursdagene blir mere spredd, så da KAN man ha en mulighet til å bruke noe mere hvis man ønsker seg noen spes

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 23:23   #78
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har ingen fast sum.

Til jul i år får de et trelekekjøkken som blir felles, også får de nok litt utenom.
Så da blir det nok bortmot 1000kr på hver.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 00:01   #79
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi ligger på rundt 1000,-

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 11:21   #80
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare 1 barn forekløig og liker å kjøpe ting som varer så da blir det litt dyrt. Om jeg noen gang får flere barn så blir det nok ikke like dyre gaver.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julegaver

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.