|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mye penger legger dere i gave til hvert enkelt av barna deres? | |||
| Under 200 kr |
|
1 | 0,76% |
| 200-500 kr |
|
27 | 20,61% |
| 500-1000kr |
|
55 | 41,98% |
| 1000-1500 kr |
|
29 | 22,14% |
| 1500 - 2500 kr |
|
18 | 13,74% |
| Over 2500 kr |
|
1 | 0,76% |
| Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Stoiker
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Ca. 1000-1500. Da som regel flere pakker med leker, utstyr og klær. Har også vært noen år hvor et eller flere har fått bare en pakke med større ting. Ski f.eks.
|
|
|
#62 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Si ifra om jeg kupper tråden her, men er det bare jeg som synes 1000 -2000kr er veldig mye penger å bruke på hvert barn?
|
|
|
#63 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?
Jeg tror ikke det er så mange som legger så mye i gaver til smårollinger. Fra skolealder og oppover så kan ungene være ganske "dyre i drift" hvis man legger opp til det. Slalåmski/snowbord o.l blir jo fort kostbare gaver. Mobiltelefon er vel også en ganske vanlig gave til litt større barn. Interessen for klær/sportsklær øker jo ofte også med alderen. Eldstejenta kan ønske seg klær som stengt tatt koster mer enn nødvendig til hverdagsklær å være og da synes jeg at det kan være greit å gi den type klær som julegave.
|
|
|
#65 |
|
Nattrangler
Vi kommer nok over den summen ja, har 4 barn, de er 18,12,9 og 5 år gamle, tror hun eldste får speilreflekskamera i år, og det koster fort noen tusenlapper da. Men det er en gave hun vil få mye glede av. Vet ikke hva vi skal kjøpe til gutta enda.
|
|
|
#66 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Så mye som trengs. Hos oss har gavene variert med behov. Sykkel til fødselsdagen i juni, ski til jul, for å si det enkelt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#67 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Jeg tror jeg brukte under 500 i fjor, men i år lurer vi på å kjøpe ny seng da blir det mye mye mer. Jeg handler ofte ting på salg som hun får, verdien er høy og prisen er drøy men det er ting hun ellers trenger uansett (nytt vintertøy, regntøy etc.). |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sånn gjør vi det også. Det blit fort litt penger når det er noe de trenger og likevel ville fått. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
X First Lady
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Varierer men det kommer fort rundt 1000 og over. Vi har svært få gjenlevende nære slektninger i vår familie og kun mormor lever av besteforeldrene og derfor blir det ikke så mange pakker. Vi som foreldre gir jentene en hovedgave og noen ekstragaver i tillegg. Sist redigert av Michelle : 06-11-08 kl 16:38. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Pauset
|
Jeg syns det er dyre gaver, men om man har råd til det så er det jo fint da. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Vi har ingen fast sum, i år blir det nok et par tusen på hver fordi det blir nye iPoder på dem bla.
|
|
|
#72 |
|
Leser
|
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?MegaMia: Angående dyre gaver. Jeg tror at gavene lett blir dyre når barna blir eldre. Jeg og mannen kjøper som sagt ikke gaver til ungene til jul. Vi mener det er bortkastet, for ungene får masse gaver så de merker det ikke uansett. Ski, skøyter, sykkel og lignende vil vi gjerne kjøpe på januarsalg, så det ser vi ingen grunn til å handle til jul.
|
|
|
#73 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Det varierer sterkt og kommer ann på hva de trenger eller ønsker seg mest. Over 1000,- er helt uaktuelt. En plass rundt 500,- tror jeg vi ofte lander på.
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Det kommer helt an på hva vi finner. Nå er de så små enda, så de første årene har de fått praktiske og symbolske gaver, siden de ikke skjønner stor alikevel. I år er storesøster veldig klar på hva hun ønsker seg, så vi får se hva som dukker opp. Til lillesøster er det ikke sikkert vi kjøper noe før etter jul, og vi ser hva hun får. Tipper det er mer enn nok gaver på julaften alikevel.
|
|
|
#75 |
|
© All rights reserved
|
Hos oss er det snart 15-åringen som er dyrest i drift og jeg er sjeleglad for at han ikke trenger ski eller sykkel - det hadde fort blitt dyrt. Da han var liten fikk han gaver for et par hundrelapper, nå er vi oppe i et par tusenlapper. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Stemte kr 500-1000
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Storesøster på 12 har fått sykkel i bursdagsgave ett år, og den kostet oppunder kr 2000,-. et annet år fikk hun NDS til kr 1000,-
|
|
|
#78 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Vi har ingen fast sum.
|
|
|
#79 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?Vi ligger på rundt 1000,- |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Drømmer
|
Jeg har bare 1 barn forekløig og liker å kjøpe ting som varer så da blir det litt dyrt. Om jeg noen gang får flere barn så blir det nok ikke like dyre gaver. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| julegaver |
|
|