Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dyre barnebursdager

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 17:01   #61
Left
Passiv

Standard

Sv: Dyre barnebursdager.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Dette er ikke vanlig her, og jeg ville heller ikke gjort det.

Heldigvis!

Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:10   #62
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dyre barnebursdager

I år satte vi bort bursdagene, og de ble litt dyrerer enn vi har hatt før. Men allikevel bare litt dyrere, da mannen og jeg har laget flotte temabursdager de siste årene, som har ført til at vi likevel har brukt ekstra penger på festene.

Jentene våre ønsket seg veldig bursdager på Hurlumheihuset og i svømmehall(leid utenom åpningstid) , med mellom 18-19 gjester hver, så hver bursdag ble på mellom 2400-2700 kroner. Vi gjorde de inneforstått med at når de ønsket seg såpass dyre feiringer, så ble det mer beskjedne presanger fra oss til dem, og det synes de var greit.

Gammel 12-10-08, 18:09   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En barnebursdag hjemme med 15-20 unger kommer lett på over 1000-lappen, ja. :erfart: Nå er vi heldigvis over den verste prinsessealderen, og i mellomsøster sin bursdag hadde vi sort papirduk (20 kr på Europris), turkise papptallerkene (30 kr på Nille), turkise lys (20 kr på Nille), sevietter (20 kr) og vanlige kjøkkenglass. Jeg bakte pizzasnurrer (30 stk med kjøttdeig, 30 stk med skinke), noe som er billigere enn pølser og brød. Langpannesjokoladekake pyntet med melis og gele i porsjoner (i gjennomsiktige plastglass). Godteposene ble droppet til fordel for snop i skåler. Dette er den billigste barnebursdagen vi har hatt, tror jeg. Ungene sang singstar, spilte Buzz, spilte spill og var både ute og inne (og høyt og lavt. )
Vi har også hatt barnebursdager på lekeland, da betalte vi nærmere 2000 kr og hadde medbragt kake og is. Storebror har hatt bowlingbursdag, også den til ca 2000 kr.
Her vi bor slutter de med barnebursdag når de er 10 år. Etter den tid er det hjemmebursdag med noen få nære venner, hjemmelaget pizza og en DVD.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:21   #64
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Det høres jo helt vilt ut å betale 9-10000 for en bursdagsfest.
Men jeg kjenner at jeg er veldig nysjerrig på den der harry Potter bursdagen og hva de gjorde der som kostet SÅ mye!

Vi vurderte å holde podens første barnebursdag (3 år) på et litet lekeland. Rett og slett fordi vi har litt liten plass for mange barn og foreldrer. Men det "løste seg" ved at noen ikke kan komme. Så da blir det tradisjonel hjemme bursdag her i stedet, neste helg.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:47   #65
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dekker til barnebursdag med Wedgwood. Edme da. Det har gått bra så langt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:17   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå bor jeg vel midt smack i nedslagsfeltet, men foreløpig har det vært dårlig med den slags. Jeg skal avholde min første barnebursdag om noen uker, og har svidd av 500,- spenn i dill. Det blir med det, bortsett fra mat og sånt no'. Det kan da ikke bli all verden?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:20   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det kan da ikke bli all verden?

Så ung. Så naiv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:24   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

10 flasker eplemost, noen pakker pølser og en Torolangpanne?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:33   #69
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre barnebursdager.

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Da vil jeg heller grille pølser over bålet ved nærmeste lavvu. Liker ikke denne utviklingen, men det er foreløpig ikke et fenomen her jeg bor.
Jeg er seriøst redd for effekten slike utskeielser får i forhold til hvordan barna våre har det nå og hva slags mennesker de vil bli seinere. Og da regner jeg ikke en og annen barnebursdag i badeland o.l som skremmende utskeielse.

Enig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:35   #70
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jaha...mener du resten av sjokoladekaken og muffinsen skulle gått i poser, og sendt med barna hjem? Jeg har fått inntrykk av at det handles inn eget til godteposer, men det kan være at jeg er utdatert. Men uannsett, her blir det ikke sendt med godteposer

Har det samme inntrykket som deg ang godteriposer, men jeg har spurt gjestene og foreldrene om de vil ha med seg kake eller godteri hjem og en del sier ja. Vi pleier å sette fram godteri i skåler, men det blir ikke spist mye og da er det greit å sende med dem noe hjem.

Gammel 12-10-08, 20:52   #71
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Om så prisen hadde vore lik så hadde ikkje det gjort til at eg hadde "satt bort" bursdagen.

Gammel 12-10-08, 21:06   #72
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Det høres jo helt vilt ut å betale 9-10000 for en bursdagsfest.
Men jeg kjenner at jeg er veldig nysjerrig på den der harry Potter bursdagen og hva de gjorde der som kostet SÅ mye!

Det bør være noe SERRIØS bra trylling til den prisen ja!

Gammel 12-10-08, 21:47   #73
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp gjennomført en femårsdag med 11 barn.

Jeg husker selvfølgelig ikke hva alt kostet, men jeg vet at jeg brukte ca 220 kr på Nille og det var tallerkener, servietter mm og snop. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke plastservise fra Ikea, men jeg klarte ikke motstå lyset i lillesøsters øyne da hun så prinsessestæsjet. Ellers var det fire pakker pølser og de koster vel 40 kr pakken, så pølser med tilbehør var ca 200 kr og det samme for kakeingredienser og is. Alt i alt ca 600 kroner og en litt stresset lørdag. Og lillesøster og alle gjestene hennes var strålende fornøyde.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.