|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager
Det hørtes ut som en herlig bursdagsfeiring. Skulle gjerne hatt noe slikt i nærheten.
![]() |
#22 |
Pauset
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerAldri i verden!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg må legge til at vi rett og slett ikke har plass til å ha barnebursdager her hjemme..... Så derfor har vi valgt å ha det borte de årene vi har bodd her. Der vi bodde før hadde vi både større plass og mulighet til å låne barnehagen. Ingen av gutta har bursdager på en tid av året hvor man kan belage seg på uteaktivitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
trenger lading
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerVi skal feire 8 årsdag i morgen på Vitensenteret sammen med ei anna jente i klassa. Ble litt vanskelig å dele klassa slik vi først hadde tenkt pga av forandringer i gruppene i år. Så vi endte opp med alle 20 jentene på trinnet. Så det blir litt mer enn vi hadde tenkt. Kommer vel på ca 1300 kr hver. Både forrige helg og neste er "fullbooket" i heimen, og egentlig denne og siden det er svømmestevne i tillegg her i morgen. Så jeg vet faktisk ikke når vi hadde fått feiret det om vi skulle feiret hjemme.
![]() |
#25 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg leste den artikkelen, og synes det er helt ekstremt og ganske ubehagelig at barnebursdager skal være sånn som det. Jeg skjønner heller ikke greia med å invitere hele klassen hvert år jeg, da. De mindre selskapene er ofte de beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dyre barnebursdagerSynes det fort blir 1500-2000 kroner for å ha en bursdag her hjemme også, de siste gangene for de 2 største guttene så har vi vært på bowling eller i lekeland, der koster det ca 130-140 kroner pr person, og det er 12 og 20 stk i klassen dems.
![]() |
#27 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerHva skjedde med pølser i lompe, sjokoladekake og gele?
![]() |
#28 |
Nattrangler
Her er det ikke veldig stor klasser da, bare 12 og 20 stk i klassen, gutta ville hatt problemmer med å velge bare gutter fordi de har mange gode jentevenner også.
![]() |
#29 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Ja.. ikke sant! Hvor ble det av? Vel. Her i heimen ble denne varianten benyttet da snuppene ble 6 år nå i august. Vi inviterte alle jentene i klassen og de var 16 i alt. Full fart og stormende jubel og om jeg skulle ha sett helt kritisk på det, så hadde vi egentlig ikke plass til så mange heller... Jeg valgte den løsningen alikevell. Det ble vellykket og var svært så hyggelig!
![]() |
#31 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg leste også den artikkelen og ble litt skremt. Men jeg føler at den var ganske preget av at journalistene har holdt seg i en viss del av Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerÅhh, bursdag på vitensenteret høres helt fantastisk flott ut. Jeg tror ikke de har noe slikt tilbud her. Må sjekke. |
![]() |
![]() |
#33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerNei, det er ikke vanlig her vi bor i allefall. Eneste av den typen Snuppa har vært invitert på var nok bursdag på et slikt lekeland, det koster vel fort litt vil jeg tippe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Leser
|
Det tror ikke jeg. Jeg tror at finanskrisa kommer til å endre en del på levestandarden her. Jeg tror vi kommer til å leve mer "back to basic" jevnt over.
Jeg er enig i at de minste selskapene ofte er bedre enn de større, men jeg skjønner godt hvorfor det blir så store selskaper.
Tror det er en god del av de også. Når det er sagt så koster de en del de også. Kanskje mest i tid.
![]() |
#36 |
Fortynnet
|
Enig, og hun motsier seg selv en smule i en annen setning: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg synes det er helt vilt å bruke så mye på en bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg håper det ikke blir trenden her vi bor. Poenget med barnebursdag er for meg å samles og feire barnet og det trenger ikke koste så mye. Hvorfor MÅ man kjøpe duk og ha engangsglass? Og alle de tingene man tror man må ha? Jeg synes man skal tenke på de som ikke har råd til å feire stort og legge seg på et moderat nivå.
![]() |
#39 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerBursdag til 9000 kr kunne mine unger sett langt etter.
![]() |
#40 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagertrøtt
![]() |
|
|