Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sex og singelliv og kvinneikon?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvem "identifiserte" du deg med
Sarah Jessica Parker 13 18,06%
Cynthia Nixon 18 25,00%
Kim Cattrall 1 1,39%
Kristin Davis 9 12,50%
Likte ingen av dem 11 15,28%
Så aldri på den serien 20 27,78%
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-08, 12:56   #61
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?

Dette er åpenbart ikke min favoritt-serie, men noen episoder har jeg fått med meg. Sjelden sammenhengende, da, og jeg har litt problemer med å huske dem fra hverandre. Men:

Hva heter Cynthia Nixon i serien? Har glemt det... men henne identifiserte jeg meg over hodet ikke med. Hun virket kynisk, og generelt som min diametrale motsetning.

Så er det hun rød-hårede (husker ikke navnet, nei...) - hun virket så nevrotisk, og det er heller ikke meg. Men jeg KJENNER en del sånne, det må jeg jo si.

Så var det Kristin Davis sin rolle, hva heter hun? Hun var så opptatt av hva alle andre mente, så opptatt av tradisjoner og brudekjoler - altså heller ikke i nærheten av meg. Men også sånne kjenner jeg en del av.

Parker derimot, som Carrie, og hun var den jeg identifiserte meg mest med. Det skyldes at hun virket selvstendig, litt som den typen som holdt vennene både oppegående og samlet, og hun virket jevnt over ganske fornøyd med livet sitt. Likevel er det mange ting ved henne som jeg ikke identifiserte meg med. Shopping-behovet, for eksempel, eller mengden av sko og vesker hun bare måtte ha. Livet hennes er helt fjernt fra mitt, men personligheten var nok ikke så langt borte likevel.

Forøvrig er jeg ikke enig med Nennes beskrivelser av serien. Tvert i mot syns jeg serien viser at det går godt an å ha et fullverdig liv selv om man er over 30 og singel... og slike serier har det kommet flere av de siste årene. Noe jeg tror henger sammen med at stadig flere har det sånn i livet sitt. Det er ikke sånn at "alle" gifter seg når de er 22 med "Mr. Right" og får 3 barn før fylte 30. Seriene gjenspeiler ofte litt av samfunnet, eller kanskje vi skal si den "idealiserte" delen av verden. Serier fra 80-90-tallet gjenspeilet i det store og hele familier. Foreldre, barn - og uregjerlige tenåringer. Å lage en serie om single på den tiden da "Fullt hus", "Steg for steg" osv gikk for fullt - det tror jeg ingen ville tenkt på en gang. I dag er singel-tilværelsen mer akseptert og anerkjent.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 13:25   #62
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ab Fab trumfer SATC big time.

Og selvsagt identifiserer man seg ikke med karakterer i en såpeserie på alvor.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 13:29   #63
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hva er det?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 14:03   #64
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 07:35   #65
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:02   #66
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

For meg handler det ikke om identifisering, men god virkelighetsflukt.
På samme måte som når jeg leser et rykende ferskt yndlingsmagasin, eller en uventet underholdende bok. Og som Glitterchick sier, det er MYE eye candy i serien.

Hvis jeg skal trekke frem én av jentene, ville jeg nok helst vært Charlotte.
Hun har stø kurs og en klar formening om hva livet skal bringe henne - det kan jeg like.

Gammel 30-07-08, 12:17   #67
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes serien er en herlig virkelighetsflukt, og ser gjerne reprisene. Jeg identifiserer meg kanskje litt med Charlotte og Miranda noen ganger, men jeg er selvsagt/heldigvis veldig forskjellige fra de.

Mannen min synes forresten også Carrie er helt forferdelig og usexy, jeg kan ikke helt skjønne hvorfor.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Serien var overflatisk og lett vulgær synes jeg. Jeg håper ikke noen ville finne på å sammenlikne meg med noen av disse damene. Å leve som om en er 20-22 når en er i 40-årene er jo bare patetisk.

Jeg har for øvrig alltid synes at Sarah Jessica Parker ser ut som et troll. Hun minner meg utrolig om et dokketeater jeg som på barne-TV som liten. Nord-norsk tror jeg det var og trollet var kanskje en draug, men nesegrevet gikk i hvert fall herfra og halveis til månen. Jeg skjønner godt at hun ikke ses på som sexy. Jeg synes heller ikke figuren Carrie er pent kledt.

Sorry, men nå hørtes du ut som bestemoren min på 84.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.