Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tid og rutiner om morgenen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 12:21   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tid og rutiner om morgenen?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvor mange vekker barna om morgenen? Kanskje vi skulle hatt en poll på det. Her vekkes barna aldri, nemlig. De vekker oss. Uten unntak. Og, ja vi begynner på jobb og skole klokka åtte.

Nå vekker vi dem stort sett. Før vekket alltid guttungen oss. Jentene har alltid likt å sove.

Vi også, men det var en kamel å svelge.

Det var det, men det gjorde slik at morgenen fungerer mye bedre. gså tar vi igjen i helgene og alle skoleferier med lange og hyggelige frokoster.

Livet er fult av valg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:27   #62
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står mannen opp kl. 0550 (i 99,99% av tilfellene står også barnet opp da). Jeg står opp kl. 0610 - da er mannen ferdig på badet. Mens jeg dusjer, ordner fjes & hår og kler på meg så spiser mannen frokost, gir barnet frokost hvis han vil ha (spiser frokost i barnehagen), serverer meg frokost på sengen og lager matpakke til barnet og meg. Kl. 0650 kler jeg på barnet og pusser tennene hans. Kl. 0710 drar vi hjemmefra. (Mann og barn leverer meg på stasjonen før mannen leverer barnet i barnehagen.)

Gammel 08-02-08, 12:45   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange vekker barna om morgenen? Kanskje vi skulle hatt en poll på det. Her vekkes barna aldri, nemlig. De vekker oss. Uten unntak. Og, ja vi begynner på jobb og skole klokka åtte.

Ja, det lurte jeg også på. Fikk store øyne av alle vekker-barna-innleggene.

Sist redigert av Skremmern : 08-02-08 kl 23:07.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:01   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange vekker barna om morgenen?

Poden må vanligvis vekkes, rimelig motvillig, sånn i syv-/halv åtte-tiden. På hverdager, altså. I helgene spretter han gjerne glad og fornøyd opp før halv syv.

Gammel 08-02-08, 13:01   #65
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det lurte jeg også på. Fikk store øyne av alle vekker-barna-innleggene.

Eldstemann står som regel opp litt før eller samtidig med pappaen rundt 0700. Han kler på henne og ordner frokost. Så forlater han åstedet 45 min. senere. Da ser eldstemann på Playhouse en times tid, før jeg og lillesøster finner det for godt å stå opp rundt 0900. Da steller jeg henne og kler på meg selv (dusjer kvelden før). Så spiser jeg og lillesøster frokost, før jeg kler på begge og pakker barnehagesekken. Vi er ute av døra mellom 1030 og 1100.
Vi har alltid rolige, behagelige morgener.

Vi vekket aldri før, vekker et par ganger i uka nå. Er jo ikke rart du ikke vekker når det er snakk om klokka 7 da . De fleste har vel barna oppe noe tidligere. Ikke veldig overraskende at morgenen er rolig når dere er ute mellom 1030 og 11 synes jeg.....da har jo nærmest dagen gått, jeg kaller ikke det morgen lenger på det tidspunktet. Når du selv står opp 9 kan man vel si dere har en rolig morgen, Skremmern.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:07   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av Skremmern : 08-02-08 kl 23:07.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:11   #67
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg står opp kl. 5.30 (fydda det er tidlig). Da dusjer jeg og spiser frokost og smører matpakker. Så vekkes ungene kl. 6.20 og de blir kledd på og tenner pusses og så er det ut døren og vi er i barnehagen til kl. 6.45. De spiser frokost i barnehagen da. De morgene vi har spist hjemme for å ta en rolig morgen av en eller annen grunn skjærer det seg støtt. Da sliter vi med å rekke barnehagen før kl. 10...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:15   #68
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine gutter må vekkes i sjutiden på hverdager.

I helgene våkner de gjerne i halv åtte - åtte tiden.

Gammel 08-02-08, 14:10   #69
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Mine må vekkes. Alltid. Vi skal rekke barnehagen innen 9.30 og klarer det alltid.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:44   #70
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jonas må vekkes. Til de grader. Det tar tid før han våkner. Stort sett må jeg støtte han mens han sitter på do, ellers ramler han i gulvet.

Men hos oss skjer følgende om morgenene:

Jeg står opp 6.30. Dusjer, smører matpakke til Jonas og setter på en vaskemaskine/henger opp tøy. Kler på meg.

Kl. 7.00 (sånn ca) vekkes Jonas. 7.20 setter vi oss i bilen, og jeg er på jobb ca. 7.45.

Jeg MÅ ha en stund alene på morgene for å våkne skikkelig. Jeg er ikke særlig sosial og familievennlig den første halve timen etter at jeg har stått opp.

Gammel 08-02-08, 15:46   #71
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg står opp 06.45, steller meg selv, vekker ungene, finner fram klær, spiser frokost og er ute av døra 07.20-07.30. Det tar meg 10 min. å gå til jobben. Som regel har jeg første time kl. 08.00 og det er alltid litt forberedelse før timen starter.

Gubben står opp 07.10 og spiser frokost sammen med ungene. De to eldste går alene til skolen 07.45 og lillesøster leveres i barnehagen. De dagene jeg begynner litt senere drar gubben 07.30 og jeg leverer i barnehagen.

Gammel 08-02-08, 16:29   #72
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det også ungene som vekker oss. jeg har aldri vekket ungene mine, de er morgenfugler begge to!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:21   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan heller ikke huske at vi noensinne har vekket ungene våre...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:02   #74
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster har vekkerklokka på halv syv og klarer seg selv. Mellombror må vekkes, men våkner lett. Lillesøster, derimot, trenger laaaang tid på å våkne. Hun er så trøtt, så trøtt. I helgene sover hun gjerne til 08.00, og da er hun uthvilt.

Gammel 08-02-08, 18:27   #75
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

De må vekkes, men de våkner forhåldsvis fort iom energinivået på utskjellinga, i helga våkner de sjeldent før ti. Bare sånn for å ha sakt det de legges ikke seint og det har bare alltid vært sånn. Minste som var nesten 5kg da ho blei født( før termin takk alle guder) måtte vi vekke hver fjerde time og lokke pupp i første ukene.

Vel sammaf.... i morra sover jeg så lenge jeg vil BARNEFRIIIIIH!

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 19:07   #76
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Tror jeg har blitt en smule bortskjemt på dette området. Storesøster har alltid vært en morgenfugl, så når hun våkner kl 07:30 tar hun med seg lillesøster ned og lager frokost. Kl 07:50 kommer hun opp og vekker pappaen (han som kjører hun på skolen), og før de kjører så vekker de meg ( ca kl 08:15). Jeg står opp og steller meg, gjør klar barnehagesekken og kjører lillesøster i bhg kl 09.

Sånn vil jeg og ha det.

Gammel 08-02-08, 19:22   #77
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Stå opp en god del før, slik at både du, matpakker, sekker osv. er HELT ferdig før du vekker ungene. Da kan du bruke all tid og fokus på dem.

Denne uken her er jeg alene med barna, og MÅ være på jobb klokken åtte, reisevei 35 minutter fra jeg er på stasjonen til jeg er på kontoret. I tillegg har vi ikke bil, og må gå 20 minutter til barnehagen. I barnehagen bruker vi ca. ett kvarter til begge barna er levert. Min morgen ser omtrent slik ut:

(Matpakkelaging, finne frem klær, skiftetøy, ting de trenger i bhg, ting jeg trenger på jobb, penger, busskort osv finnes frem kvelden i forveien)

• 05.30 Jeg står opp, dusjer, kler på meg, sminker meg, sluker en kopp kaffe. Forbereder kakao til barna.
  • 06.00 Vekker begge barna, de drikker kakao, vaskes kjapt, (dusjer/bader kvelden i forveien) så kles de på en etter en, pusser tenna, fikser håret.
  • 06.30 Kle på yttertøy
  • 06.40 Begynne marsjen til barnehagen
  • 07.00 Leverer en og en i barnehagen
  • 07.15 Går ned til stasjonen
  • 07.30 Tar toget
:svetter:

Når mannen er hjemme, går det en del raskere, ettersom vi tar hver vårt barn som vi vasker og kler på og pusser tennene på, det sparer litt tid. TIl gjengeld får barna sove til kvart over seks, da.

Oppsummert: Det lønner seg å legge seg tidlig og komme opp tidlig. Det at man selv er helt 100% klar og forberedt før man går i gang med å vekke barna er gull verdt, synes jeg.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:06   #78
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Poden har 50 %, så det er ikke hver dag han er i barnehagen, men de dagene han skal, har jeg barnehagesekken ferdig pakket kvelden i forveien.
Poden er ikke stor på frokost tidlig om morgenen, så det problemet har vi ikke, han foretrekker å spise frokost i barnehagen når magen har våknet litt.
I tillegg har vi "hente-og bringeservice" : Styreren i barnehagen er en venn av oss som bor rett borti gata her, så siden vi ikke har bli selv, henter han gutten om morgenen og leverer ham på døra om ettermiddagen.
(Man får da vite å innrette seg! )
Vi står opp en time før han blir hentet, da har vi god tid til alt som tar tid når man er tre år med konsentrasjonsevne deretter.
Morgenene våre er veldig koselige.

Men så hjelper det på at jeg er hjemme om dagene (langtidssykemeldt) og ikke har noe jeg skal rekke.

Gammel 08-02-08, 20:17   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cec, her.

Her er det også ungene som vekker oss. jeg har aldri vekket ungene mine, de er morgenfugler begge to!

Det hjelper nok. De morgenene da Poden våkner og står opp av seg selv, går alt (rimeligvis) mye greiere og raskere.

Gammel 08-02-08, 20:23   #80
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Tror jeg har blitt en smule bortskjemt på dette området. Storesøster har alltid vært en morgenfugl, så når hun våkner kl 07:30 tar hun med seg lillesøster ned og lager frokost. Kl 07:50 kommer hun opp og vekker pappaen (han som kjører hun på skolen), og før de kjører så vekker de meg ( ca kl 08:15). Jeg står opp og steller meg, gjør klar barnehagesekken og kjører lillesøster i bhg kl 09.

Men så er da Storesøster aldeles unikt fantastisk med lillesøsteren sin ellers og!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.