|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?
Nå vekker vi dem stort sett. Før vekket alltid guttungen oss. Jentene har alltid likt å sove.
Det var det, men det gjorde slik at morgenen fungerer mye bedre. gså tar vi igjen i helgene og alle skoleferier med lange og hyggelige frokoster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Etylbarbital
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Her står mannen opp kl. 0550 (i 99,99% av tilfellene står også barnet opp da). Jeg står opp kl. 0610 - da er mannen ferdig på badet. Mens jeg dusjer, ordner fjes & hår og kler på meg så spiser mannen frokost, gir barnet frokost hvis han vil ha (spiser frokost i barnehagen), serverer meg frokost på sengen og lager matpakke til barnet og meg.
![]() |
#63 |
Ringskrømt
|
Ja, det lurte jeg også på. Fikk store øyne av alle vekker-barna-innleggene.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 08-02-08 kl 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
flisespikker
|
Poden må vanligvis vekkes, rimelig motvillig, sånn i syv-/halv åtte-tiden. På hverdager, altså. I helgene spretter han gjerne glad og fornøyd opp før halv syv.
![]() |
#65 |
I mål
|
Vi vekket aldri før, vekker et par ganger i uka nå. Er jo ikke rart du ikke vekker når det er snakk om klokka 7 da |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jeg står opp kl. 5.30 (fydda det er tidlig). Da dusjer jeg og spiser frokost og smører matpakker. Så vekkes ungene kl. 6.20 og de blir kledd på og tenner pusses og så er det ut døren og vi er i barnehagen til kl. 6.45. De spiser frokost i barnehagen da. De morgene vi har spist hjemme for å ta en rolig morgen av en eller annen grunn skjærer det seg støtt. Da sliter vi med å rekke barnehagen før kl. 10...
![]() |
#68 |
By the Sea
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Mine gutter må vekkes i sjutiden på hverdager.
![]() |
#69 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Mine må vekkes. Alltid. Vi skal rekke barnehagen innen 9.30 og klarer det alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jonas må vekkes. Til de grader. Det tar tid før han våkner. Stort sett må jeg støtte han mens han sitter på do, ellers ramler han i gulvet.
![]() |
#71 |
både her og der
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jeg står opp 06.45, steller meg selv, vekker ungene, finner fram klær, spiser frokost og er ute av døra 07.20-07.30. Det tar meg 10 min. å gå til jobben. Som regel har jeg første time kl. 08.00 og det er alltid litt forberedelse før timen starter.
![]() |
#72 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jeg kan heller ikke huske at vi noensinne har vekket ungene våre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
både her og der
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Storesøster har vekkerklokka på halv syv og klarer seg selv. Mellombror må vekkes, men våkner lett. Lillesøster, derimot, trenger laaaang tid på å våkne. Hun er så trøtt, så trøtt. I helgene sover hun gjerne til 08.00, og da er hun uthvilt.
![]() |
#75 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?De må vekkes, men de våkner forhåldsvis fort iom energinivået på utskjellinga, i helga våkner de sjeldent før ti. Bare sånn for å ha sakt det de legges ikke seint og det har bare alltid vært sånn. Minste som var nesten 5kg da ho blei født( før termin takk alle guder) måtte vi vekke hver fjerde time og lokke pupp i første ukene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Sånn vil jeg og ha det.
![]() |
#77 |
ræv med ører
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Stå opp en god del før, slik at både du, matpakker, sekker osv. er HELT ferdig før du vekker ungene. Da kan du bruke all tid og fokus på dem.
Når mannen er hjemme, går det en del raskere, ettersom vi tar hver vårt barn som vi vasker og kler på og pusser tennene på, det sparer litt tid. TIl gjengeld får barna sove til kvart over seks, da. Oppsummert: Det lønner seg å legge seg tidlig og komme opp tidlig. Det at man selv er helt 100% klar og forberedt før man går i gang med å vekke barna er gull verdt, synes jeg.
![]() |
#78 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Poden har 50 %, så det er ikke hver dag han er i barnehagen, men de dagene han skal, har jeg barnehagesekken ferdig pakket kvelden i forveien.
![]() |
![]() |
#79 |
flisespikker
|
Det hjelper nok.
![]() |
#80 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Men så er da Storesøster aldeles unikt fantastisk med lillesøsteren sin ellers og!
![]() |
![]() |
|
|